  • 71. Data: 2012-09-19 14:40:41
    Temat: Re: Polacy p?ac? zbyt niskie mandaty? :-)))
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    masti pisze:

    > a z czego to wynika?

    > dawno już wykazano, że to nieuchronność kary a nie jej wysokość wpływa na
    > zmniejszenie liczby przestępstw.

    bzdura - wpływa jedno i drugie. Twoj cytat to hipoteza niejakiego p.
    Zolla.... kiepsko sie sprawdza, jak widac po ostatnich wyrokach w
    sprawie mieszkańców miasta na P.

    Michał

  • 72. Data: 2012-09-19 14:47:17
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    masti pisze:

    > wobec, których zasada % mandatów nie działa bo nie ma informacji

    pewnie dostaja 'sredniówkę' ;)

    > czyli ten sposób jest tak samo skuteczny jak inne.
    > Kolejny raz potwierdza się, że odstrasza nieuchronność a nie wysokość
    > kary.

    jaka byłaby u nas skuteczność nieuchronności kary np. 10 zł ? kazdy
    potraktuje ją jak kolejny podatek czy opłate za uzywanie samochodu i
    pojedzie ile umie. Kara, by była karą musi być dotkliwa.

    Michał

  • 73. Data: 2012-09-19 15:13:21
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-09-19 14:09, masti pisze:

    > dawno już wykazano, że to nieuchronność kary a nie jej wysokość wpływa na
    > zmniejszenie liczby przestępstw.

    Proponuję więc nieuchronną karę w postaci pouczenia. Bo czemu nie?

  • 74. Data: 2012-09-19 15:37:52
    Temat: Re: Polacy płacą zbyt niskie mandaty? :-)))
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 19 Sep 2012 15:13:21 +0200 osobnik zwany Jakub
    Witkowski napisał:

    > Proponuję więc nieuchronną karę w postaci pouczenia. Bo czemu nie?

    a wiesz,ze takowa występuje w kodeksie? I, o dziwo, działa

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 75. Data: 2012-09-19 17:15:33
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    > Nijak. Co mu z tych udziałów? Zje je? To wirtual. Niech zapłaci, gdy je
    > sprzeda (spienięży).

    jak to co? pewnie większość rzeczy które mu są potrzebne kupi na tą
    spółkę, dzięki temu nie wygeneruje mu to dochodów. Zawsze żona bez prawa
    jazdy (lub jeżdżąca mało/powoli) może nagle zacząć zarabiać więcej,
    zgaduję że sposobów znalazłoby się dużo więcej. Uczciwego w tym kraju
    trzeba doić - bo wszystkiego nie wrzucisz w koszty, a podatek zapłacić
    nie od dochodu, a od wystawienia papierka z kwotą jaką ktoś ma ci
    zapłacić...

    Lukasz

  • 76. Data: 2012-09-19 18:45:58
    Od: tÎż

    MichałG wrote:

    > bo mieszkałem tam prawie rok, i mam wielu znajomych. Działa tam również
    > wiele innych rzeczy u nas 'niedopomyslenia',

    Ja tam byłem 15 lat temu, nie było wtedy fotoradarów i innych idiotyzmów
    i też 99% osób jeździło zgodnie z przepisami. Oni po prostu mają takie
    zwyczaje. U nas są inne, a jakaś wkurwiająca grupka nierobów próbuje
    narzucić większości nieżyciowe przepisy, których większość nie chce, żeby
    doić z nich kasę.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 77. Data: 2012-09-19 18:47:11
    Od: tÎż

    masti wrote:

    > czyli ten sposób jest tak samo skuteczny jak inne. Kolejny raz
    > potwierdza się, że odstrasza nieuchronność a nie wysokość kary.

    Może ten procent czy promil Szwedów, który lubi zapierdalać. Reszta
    jeździła spokojnie, zgodnie z przepisami, zanim pojawił się ten cały
    zbędny aparat represji. Taką tam mają mentalność i tyle.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 78. Data: 2012-09-19 18:59:53
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > a wiesz,ze takowa występuje w kodeksie? I, o dziwo, działa

    W kodeksie wystepuje, w realu nie bardzo. Dziala wiec w kodeksie, w
    realu troche rzadziej niz wystepuje.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 79. Data: 2012-09-19 19:48:09
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 19 Sep 2012 18:59:53 +0200 osobnik zwany Pawel O'Pajak
    napisał:

    > Powitanko,

    > W kodeksie wystepuje, w realu nie bardzo. Dziala wiec w kodeksie, w
    > realu troche rzadziej niz wystepuje.

    teraz niewystępuje bo patrole dostały przykaz by go nie stosować i
    kasować mandaty. Kiedyś stosowali i działało

  • 80. Data: 2012-09-19 21:01:13
    Temat: Re: Polacy placa zbyt niskie mandaty? :-)))
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Piszesz poważnie?
    > 100zł to jest 100zł niezależnie od tego na co planowałeś je wydać.
    > Może bogaty sobie przez to kupi jeden znaczek do kolekcji mniej, albo
    > nie kupi 500-nego krawatu to nie ma znaczenie jego strata wyniesie
    > dokładnie te same 100zł.

    realnie bogaty cham potraktuje mandat jak kosztowną opłatę za parkowanie i
    dalej będzie robiła tak samo.

    gdyby musiał zapłacić np 5000 to by sie zastanowił na ponownym zaparkowaniem
    gdzie nie trzeba.