  • 51. Data: 2009-04-19 15:44:45
    Temat: Re: Pojawia się i znika - czyli Ircnet w TPSA
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Łukasz Bromirski wrote:

    > Myślę sobie, że insynuowanie (jak słusznie Szymon napisał) co do
    > konkretnych osób, że mają w utrzymywaniu botnetów schowanych za
    > serwerami IRC interes i niekoniecznie na grupie publicznej muszą się
    > do niego przyznawać, było po prostu trochę niegrzeczne - bo za daleko
    > idące. My 0.02 boliwijskich czegoś-tam.

    było by i owszem, gdybym to w konkretną osobę skierował.
    Moje stwierdzenie było bardzo ogólne, ale nagle zrobił się raban ;-)

    > TP ma skądś dane że tam jest 'coś', ludzie od serwerów mówią że nie
    > mają - no i teraz pytanie czy publiczna dyskusja moja, Twoja i paru
    > innych osób z polipa, które ani tych serwerów nie obsługują, ani nie
    > pracują w TP w dziale bezpieczeństwa sieci coś da. Bicie piany jest
    > może i fajne, ale mało produktywne ;P

    no to myślę ze koledzy z TP by się powinni wypowiedzieć jak to dokładnie
    działa i jakie są podstawy do wywalenia kogoś na 997.
    Ale że (wybaczcie) do dyskusji przyłączyło się mase uryniarzy dla
    których IRC to całe życie, to oni mają naprawdę lepsze rzeczy do roboty
    niż się kopać z koniem.

    Marcin

  • 52. Data: 2009-04-19 15:49:23
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> writes:

> [...]
    > Doczekał się już paru paneli dyskusyjnych, w tym dwóch na PLNOGu oraz
    > spotkaniu w NASKu z udziałem prezdstawicieli grup Abuse, CERT Polska,
    > UKE, Policji oraz przedstawicieli największych ISP w PL. Prezentowane
    > były tam statystyki reudkcji spamów, poprzez blokade botnetów.
    > Poruszane aspekty techniczno i prawne itp. Te drugie wydają się być
    > najbardziej interesujące, bo technicznie wykonać się da prawie wszystko.
    > Szkoda, że nie uczestniczycie w takich spotkaniach, skoro jesteście
    > zainteresowani tematem, tylko płaczecie jak dzieci na polipie.

    A przyszło komuś do głowy ZAPROSIĆ tam na przykład administratorów
    irca?

    MJ

  • 53. Data: 2009-04-19 16:07:42
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > A przyszło komuś do głowy ZAPROSIĆ tam na przykład administratorów
    > irca?

    Jakie "zaprosić". Niech złożą podanie, życiorys, trzy zdjęcia... W końcu
    to oni mają interes do tepe.

    M.

  • 54. Data: 2009-04-19 16:18:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

    > Jakie "zaprosić". Niech złożą podanie, życiorys, trzy zdjęcia... W
    > końcu to oni mają interes do tepe.

    Eh. Ludzie zakładali ten internet, gdy ampersand w ogóle nie istniał,
    a PPTT nie miała pojęcia, co to. A teraz im się pokazuje dupę i wyzywa
    od uryny.

    Ja wiem, życie. Ale trochę żal.

    MJ

  • 55. Data: 2009-04-19 17:41:18
    Od: Mirek <m...@p...net>

    Michal Jankowski pisze:

    > Eh. Ludzie zakładali ten internet, gdy ampersand w ogóle nie istniał,
    > a PPTT nie miała pojęcia, co to. A teraz im się pokazuje dupę i wyzywa
    > od uryny.
    >
    > Ja wiem, życie. Ale trochę żal.

    Tobie ciągle jest żal, ale jak sam wspomniałeś - życie.

  • 56. Data: 2009-04-19 18:10:41
    Od: Łukasz Bromirski <t...@1...0.0.1>

    On 2009-04-19 17:49, Michal Jankowski wrote:

    > A przyszło komuś do głowy ZAPROSIĆ tam na przykład administratorów
    > irca?

    Michał, rozumiem, że teraz już jest tak, że nie wystarczy wysłać
    informacje, że konferencja się odbywa (a o debacie na PLNOGu na tej
    liście pisaliśmy sporo), potrzebne jest jeszcze imienne zaproszenie?

    --
    "Don't expect me to cry for all the | Łukasz Bromirski
    reasons you had to die" -- Kurt Cobain | http://lukasz.bromirski.net

  • 57. Data: 2009-04-19 18:15:55
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Ta redukcja spamu to byloby pewnie cos, problem w tym, ze tylko
    > "byloby". Jakies dane nt. tej redukcji?

    FWIW - liczba prób wysłania maila na mój serwer przez hosty w domenach
    neoplus.adsl.tpnet.pl i ppp.tpnet.pl bez uwierzytelnienia jako
    uprawniony user. Od początku roku.

    http://www.fuw.edu.pl/~michalj/temp/maillog.png

    I got it... I got it... I got it... I ain't got it.

    MJ

  • 58. Data: 2009-04-19 18:16:30
    Od: Łukasz Bromirski <t...@1...0.0.1>

    On 2009-04-19 17:44, Marcin Kuczera wrote:

> [...]
    > że (wybaczcie) do dyskusji przyłączyło się mase uryniarzy dla których
    > IRC to całe życie, to oni mają naprawdę lepsze rzeczy do roboty niż

    Na PLNOGowej debacie było jasne info - nie ma na razie opcji
    powiedzieć jak dokładnie to działa (choć techniczno-sieciową stronę
    wyłożył bardzo dokładnie Konrad) i skąd są dane (część klauzul etc).
    Jak będzie można - powiedzą. Też nie bardzo wydaje mi się to
    transparentne, ale tyle wtedy koledzy powiedzieli.

    Zamiast pisać tu po raz kolejny 'skandal!' koledzy zainteresowani
    powinni uderzyć bezpośrednio do twórców/administratorów systemu.
    Chyba nie trudno znaleźć dane kontaktowe.

    Ale łatwiej jest karmić i karmić...

    Krakersa? :P

  • 59. Data: 2009-04-19 18:22:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Łukasz,

    Sunday, April 19, 2009, 8:16:30 PM, you wrote:

    [...]

    > Krakersa? :P

    Jeszcze się udławisz...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 60. Data: 2009-04-19 18:25:01
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > uprawniony user. Od początku roku.
    >
    > http://www.fuw.edu.pl/~michalj/temp/maillog.png
    >
    > I got it... I got it... I got it... I ain't got it.

    lub np. liczba wpisów w CBL - z dzisiejszych obserwacji mi wynika, że przez
    ostatnie 2,5 miesiąca liczba dla całej tepsy się podwoiła przy 10% wzroście
    objętości samego CBL.

    Lemat
    easyISP jest spam-friendly - utrzymuje stronę www notorycznemu spamerowi
    polandexport