  • 21. Data: 2010-04-17 15:05:31
    Temat: Re: Podział łącza niewidoczny dla providera?
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-17 16:41, Użytkownik Netx napisał:

    > Nie chodzi o zabronienie tylko o to że dostawca a właściwie ich system
    > automatycznie liczy sobie dodatkowo za każdy komputer za modemem (za
    > "ip"). Aczkolwiek jak dam ten ruter/access point i klonowanie MAC-adresu
    > to system dostawcy nie zauważy że zrobiło się więcej "komputerów"
    > podłączonych do Internetu. Może do nich zadzwonię anonimowo z pytaniem
    > czy oni to w ogóle kontrolują.

    Dzisiaj dostawcy nie kontrolują takich drobiazgów ale jak masz
    pecha to możesz trafić na jakiegoś pazernego odmieńca.
    Generalnie płacąc za łącze płacisz za jakąś przepustowość
    a czy wykorzysta to jeden komputer czy dziesięć to dostawcy
    generalnie nie interesuje a przynajmniej nie powinno.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2010-04-17 15:16:54
    Od: "PM" <p...@g...pl>

    > Tak

    cztery lata miałem aster i WRT54GL z fabrycznym softem i sklonowanym MACem,
    bez kombinowania z TTL itp.
    nikt się nigdy o nic nie czepnął.

  • 23. Data: 2010-04-17 16:39:34
    Temat: Re: Podzia??????????????????????????????????
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik PM napisał:

    > cztery lata mia?em aster i WRT54GL z fabrycznym softem i sklonowanym MACem,
    > bez kombinowania z TTL itp.
    > nikt sie nigdy o nic nie czepn??.

    Kiedys jak mialem awarie i przyszedl technik, zobaczyl ruter i zapytal
    tylko, czy nie udostepniam poza lokal. JAk uslyszal, ze nie - przestal
    sie interesowac.

  • 24. Data: 2010-04-17 17:07:21
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    MAR pisze:

    > Drogo.
    >
    > Taniej: Ovislink WL1600GL.
    > A nawet d-link dir-300.
    > Do obu można wgrać alternatywny soft.

    Oj tam drogo - troszkę drożej, a spokój zawdzięczany bezawaryjnej i
    stabilnej pracy routera - bezcenny.
    ;)

    Od pół roku (gdzieś tak mniej-więcej) śmiga u mnie właśnie WRT na Tomato
    - podpiąłem, wrzuciłem Pomidora, skonfigurowałem i ruszam go tylko przy
    wycieraniu kurzu.
    ;)
    W sieci dodatkowo drukarka po LANie i bramka VOIP, wszystko działa jak
    powinno czyli jak raz ustawiłem tak działa bez przerwy.

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 25. Data: 2010-04-17 17:42:04
    Od: vDon <v...@o...eu>

    MAR wrote:

    > Drogo.
    >
    > Taniej: Ovislink WL1600GL.
    > A nawet d-link dir-300.
    > Do obu można wgrać alternatywny soft.

    Może nieco taniej, ale czy równie stabilnie i bezproblemowo? Linksys z
    Tomato to bardzo dopracowana kombinacja, na pewno warta swojej ceny.

  • 26. Data: 2010-04-17 19:33:17
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.04.17 16:41, Netx pisze:

    > Tak

    No to:
    1. w google: "aster dzielenie łącza"
    2. forum aster: http://forum.mediaswiat.pl/viewforum.php?f=22

    > Nie chodzi o zabronienie tylko o to że dostawca a właściwie ich system
    > automatycznie liczy sobie dodatkowo za każdy komputer za modemem (za
    > "ip").

    Jeśli zamienisz trzeci komputer na router, to dalej to będą trzy
    komputery. Ilosć IP się nie zmieni.

    Co więcej, możesz do modemu podłączyć tylko router, a wszystkie
    pozostałe urządzenia będą się łączyć tylko przez niego.
    Z punktu widzenia Aster to będzie jeden podłączony komputer.

    Oczywiście router musi "dzielić łącze", czyli mieć NATa uruchomionego.

    >Aczkolwiek jak dam ten ruter/access point i klonowanie MAC-adresu
    > to system dostawcy nie zauważy że zrobiło się więcej "komputerów"
    > podłączonych do Internetu.

    A czy przypadkiem w Aster nie ma możliwości zgłaszania przez formularz
    www nowego adresu MAC urządzenia ? Wówczas klonować nie trzeba.

    --
    Mar

  • 27. Data: 2010-04-17 19:47:38
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2010-04-16 23:16, Kuba pisze:
    > Może klasycznie, Linksys WRT54GL + Tomato?

    Dziękuję za odpowiedzi. Mam jeszcze takie pytanie: czy do
    portu WAN tego rutera Linksys WRT54GL będzie można podłączyć
    skrętkę z HUBa, nieskrosowaną, którą dostaję internet? Pytam
    bo w instrukcji tego rutera/access pointa, którą właśnie
    ściągnąłem z sieci, jest mowa o bezpośrednim podłączeniu
    portu WAN rutera z modemem, a u mnie modem jest podpięty do
    HUBa. Dopiero z HUBa dostaję Internet skrętką do komputera w
    miejsce którego podłączyć chcę ruter i rozdzielić internet
    radiowo i po RJ45.
    Dwa inne komputery są podłączone też do HUBa i nie chcę ich
    odpinać ani ingerować w miejscu gdzie jest HUB i modem.
    Internet z kablówki Aster.

  • 28. Data: 2010-04-17 20:30:08
    Od: Netx <n...@g...pl>

    > 1. w google: "aster dzielenie łącza"
    > 2. forum aster: http://forum.mediaswiat.pl/viewforum.php?f=22
    Dzięki za linka.

    > Jeśli zamienisz trzeci komputer na router, to dalej to będą trzy
    > komputery. Ilosć IP się nie zmieni.
    Tak jest istotnie. Właśnie do nich dzwoniłem i konsultant
    powiedział że jak sobie sam rozdzielę na Wifi to oni tego nie
    serwisują ale rozdzielić mogę.

  • 29. Data: 2010-04-17 21:05:36
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Apr 2010 19:07:21 +0200, Kuba <q...@o...pl> wrote:

    >Od pół roku (gdzieś tak mniej-więcej) śmiga u mnie właśnie WRT na Tomato
    >- podpiąłem, wrzuciłem Pomidora, skonfigurowałem i ruszam go tylko przy
    >wycieraniu kurzu.

    U mnie bezproblemowo przez półtora roku śmigał d-link di-524. Potem
    coś mnie podkusiło i kupiłem Linksysa z bramką VoIP. Wytrzymałem z tym
    ledwo dwa tygodnie - bez przerwy się wieszało. Teraz mam DIR-300 - też
    zero problemów.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 30. Data: 2010-04-17 23:52:04
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 16 of Apr 2010 18:52, Gupik wrote:

    > ustaw kodowanie, bo krzaki są i nie da się normalnie przeczytać.

    Sam ustaw/

    --
    nb