  • 181. Data: 2012-07-17 23:57:03
    Temat: Re: Podwy?ka mandatów drogowych.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kogutek s...@g...pl ...

    > Wpływy z biletów na przedstawienie do opery czy innej filharmonii
    > stanowią ok 5% kosztów utrzymania takich instytucji. Dlatego potrzebna
    > jest podwyżka mandatów. Ktoś musi zapłacić za Ciebie i twojego
    > znajomego brakującą różnice pomiędzy ceną biletu a faktycznym kosztem
    > przypadającym na bilet.

    :)
    na pewno ma to więcej sensu, niż gsdać że podnosi się wysokośc mandatów w
    celu podniesienia bezpieczenstwa.

  • 182. Data: 2012-07-17 23:57:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Jakbyś dostał z 200 EUR za 81 km/h na 70 to szybko byś stwierdził, że
    > właściwie nigdzie mi się nie spieszy :-)
    > Jestem teraz w Hiszpanii (kolejny raz) i nadal nie mogę wyjść z
    > podziwu: autostrada max 120km/h - 95% tak jedzie, ograniczenie do
    > 80km/h - 90% kierowców noga na hamulec i jadą 80. Jest 50 km/h -
    > jada tyle ile mozna. Nie jest to tylko kwestia większej ilości
    > autostrad, bo gdy jadę 100km przez pustynię, gdzie są też
    > ograniczenia w wioskach - większość się do nich stosuje. U nas takie
    > coś jest niemozliwe.

    po Hiszpani nie jezdziłem wiec trudno mi się odniesc.
    Jakie są tego powody? Wysokość mandatów?
    Może nie dziś, ale jeszcze z 2 lata temu 200EUR dla hiszpana to chyba była
    bardzo porównywalna kwota do naszych 200zł, prawda?

  • 183. Data: 2012-07-18 06:19:48
    Temat: Re: Podwy?ka mandat?w drogowych.
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Mon, 16 Jul 2012 18:17:44 +0200, anacron napisał(a):

    > A on już chyba nie jest mężem tej co się lansuje w tv.

    On nigdy nie był jej mężem, była jego bratową ;)

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 184. Data: 2012-07-18 07:57:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Jul 2012 23:13:47 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Jakbyś dostał z 200 EUR za 81 km/h na 70 to szybko byś stwierdził, że
    > właściwie nigdzie mi się nie spieszy :-)

    A co tam, siesta jest :-)
    Ale jestes pewien ze tam takie mandaty ?

    > Jestem teraz w Hiszpanii (kolejny raz) i nadal nie mogę wyjść z podziwu:
    > autostrada max 120km/h - 95% tak jedzie, ograniczenie do 80km/h - 90%
    > kierowców noga na hamulec i jadą 80.

    Jestem w niemczech - brak ograniczenia, a ~70% jedzie 120. Jest
    ograniczenie do 120 ... jakies 80% go przestrzega. Jest ogranizeczenie do
    80 - a to wszyscy jada w sznureczku 80 ..

    J.

  • 185. Data: 2012-07-18 08:14:31
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-07-17 11:25, Xiant pisze:
    > Najwieszym zagrozeniem sa idioci

    tu się zgodzę

    i to czesto wlasnie Ci "duzo" jezdzacy

    tu chyba reguły nie ma, ale znam i takich co po kilku stłuczkach
    wywołanych ich głupotą niczego się nie nauczyli

    > Przyklady ? prosze:
    > - okolice Bukowiny Tatrzanskiej - czarna RAV4 z naklejka tur de polojn,
    > pod gore, na podwojnej ciaglej, na zakrecie, wyprzedza kolumne aut,
    > zjazd na swoj pas moze z 3 metry przed autem jadacym z naprzeciwka

    ten przykład akurat dobrze pokazuje, że nie ważne jak przepisowo
    będziesz jechał (mowa o tym z naprzeciwka)- jak będziesz miał pecha to i
    tak nie przeżyjesz...

    > - debil dojezdajacy do tylnego zdezaka "na styk" przy 120 km/h bo sie
    > osmielisz chwile dluzej jechac lewym pasem bo prawy to same dziury

    no, tacy to mnie denerwują (jadący lewym pasem)

    > - zmiana pasow bez kierunkowskazow (tego nie zlicze)

    może po prostu zajeżdżają ci drogę? :) w większoci jednak ludzie używają
    kierunkowskazów

    > - gadanie przez komorke w czasie jazdy (tego tez nie zlicze)

    ja tam nawet nie liczę

    > - jazda bez swiatel (jw)

    od momentu wprowadzenia nakazu jazdy na światłach to faktycznie jest
    dość niebezpieczne

    > - jazda na dlugich po ciemku i w deszczu (ze 3 delikwentow)

    sporadyczne

    > - debil na motorze (opisywalem chwile wczesniej w innym watku)

    nie czytałem

    > - wyprzedzanie z prawej strony "na klakson" bo przez wioske z dziurawa
    > droga osmielasz sie jechac 50 ...

    znaczy co - wioska, dwa pasy, ty wleczesz się lewym i masz pretensje że
    ktoś się wkurwia że nie może cię wyprzedzić?

    > Najwiekszy
    > moim zdaniem to glupota, brawura i chamstwo na drodze.

    w osobówkach to bym obstawił 1)głupota 2) gówniane drogi* 3)brawura, w
    tirach na 1 miejscu postawiłbym przemęczenie

    *-nie wiem jak teraz, ale z rok temu np. obwodnica Kluczborka (opolskie)
    - droga z wyglądu niby ładna, teren niezabudowany, jakiś tam zakręt, a
    co rusz jakieś auto w rowie (zwykle maluch). Tyle że jak przejedziesz to
    i lepszym autem pobujało przy 90km/h, nie dziwne że maluch przy tej
    prędkości już sobie nie radzi...

    Lukasz

  • 186. Data: 2012-07-18 10:05:22
    Od: " Flyte" <f...@g...pl>

    Dla zainteresowanych posylam link do mandatow w Szwajcarii:

    http://www.helwecja.com/CH/mandaty.htm

    Wystarczy zaplacic mandat RAZ, i potem czlowiek jest na dlugo
    zdyscyplinowany.

    Zaplacilem 120CHF za jazde 96km/h na 80 dozwolonych. Niestety to byl tunel,
    musialo byc z gorki, bylem na luzie (auto przyspieszalo)....

    Co ciekawe, mandat zaplacilem za jazde kiedy jeszcze poruszalem sie
    samochodem na polskich numerach rejestracyjnych. Szwajcarska policja wysyla
    zapytania do prokuratury z prosba o ustalenie miejsca pobytu wlasciciela
    pojazdu.

    Z policja nie ma dyskusji i relatywizowania. Mandat placi ten kto jest
    wlascicielem samochodu.

    Chcesz sie poscigac w Szwajcarii. Prosze bardzo. Zobacz na skutki:
    http://www.blick.ch/news/schweiz/tessin/tessiner-pol
    izei-schnappt-italo-
    raser-id72895.html

    Ale tez nie ma zaskakiwania kierowcow jak w PL.

    Pozdrawiam, Flyte

  • 187. Data: 2012-07-18 11:57:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lukasz w...@b...net.pl ...

    > może po prostu zajeżdżają ci drogę? :) w większoci jednak ludzie używają
    > kierunkowskazów

    używanie a poprawne uzywanie to dwie różne sprawy.
    Jeżeli ktoś włącza kierunkowskaz wtedy, kiedy zaczyna manewr a nie wtedy
    kiedy go planuje to własciwie tak jakby nie włączył - przecież jak już
    zaczyna skrecac/zmieniac pas to wiem, ze to robi, nie musi dodatkowo mówić
    mi o tym włączając kierunkowskaz.

    > w osobówkach to bym obstawił 1)głupota 2) gówniane drogi* 3)brawura, w
    > tirach na 1 miejscu postawiłbym przemęczenie

    w ostatnich latach w mojej rodzinie był 3 takie trochę ostrejsze przypadki:
    - wypadłem z drogi na zakrecie podczas gdy droga była sliska (na szczeście
    bez konsekwencji, pomimo tego, że jechałem jakies 70km/h - czyżby gry
    komputerowe coś dały?
    - czołowe zderzenie - gosc jadacy z naprzeciwka na sliskiej drodze wpadł w
    poślizg
    - dosc mocno trzasniety bok auta na rondzie - pani nie wiedziała...

    Kazdy z tych przypadkó w mojej ocenie byłspowodowany tylko i wyłącznie
    brakiem umiejętności + stanem drogi (przypadek drugi - oznakowanie pól na
    pól z umiejetnosciami)

    Takze zdecydowanie do tych trzech dodałbym jeszcze brak umiejętności.

  • 188. Data: 2012-07-18 12:21:58
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2012-07-16 18:33, anacron pisze:
    > Nie wszyscy wiedzą, że istnieją wytyczne dla policjantów, że nie mogą
    > pouczać, tylko wszystko muszą mandatowo i muszą w miesiącu złapać co

    Dla straży męskiej też są takie wytyczne. Przynajmniej w mojej okolicy.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 189. Data: 2012-07-18 12:29:55
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 17.07.2012 anacron <a...@a...pl> napisał/a:

    > O 4 rano będzie ich tam - zgaduję - 0 (słownie zero). A o tej porze tam
    > stoją i mierzą prędkość. Ja mam mniej więcej "stałe" trasy, tam bywam
    > między 3:30, a 4:15 (jeśli już tamtędy jadę).

    No to masz pecha, ograniczenia są całodobowe.

    > Gęściej zabudowana to jest niejedna wieś, gdzie nie ma obszaru
    > zabudowanego i słusznie, bo takowym nie jest. A co powiesz na obszar
    > zabudowany o długości 203m, gdzie przy drodze na tym obszarze stoi 1
    > (słownie jeden) dom? Droga z Brześcia Kujawskiego w stronę Radziejowa.

    Nie znam tej drogi.

    > O przepraszam, pomyliłem się, proszę
    >
    > http://www.motofakty.pl/artykul/kierowcy-pojada-10-k
    m-h-szybciej-niz-nakazuja-znaki.html

    Myli Ci się "nie będą łapać" z "można tyle jechać".

    Krzysiek Kiełczewski

  • 190. Data: 2012-07-18 12:35:12
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 17.07.2012 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał/a:
    > Hello PK,
    >
    > Tuesday, July 17, 2012, 12:43:02 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Co za brednie? Zakaz wyprzedzania nie dotyczy wyprzedzania rowerów!

    Ale nie każdy o tym wie/pamięta...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski