  • 101. Data: 2012-07-17 08:38:15
    Temat: Re: Podwyżka mandatów drogowych.
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-16, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > bedziemy udawać, że bezpieczenstwo ruchu nie ma nic wspólnego z poruszaniem
    > się bo bezkolizyjnych drogach, autostradach w szczególności?

    Na stronie, którą podałem w innym poście (UNECE) możesz oglądać
    statystyki oddzielnie dla autostrad, obszaru niezabudowanego i obszaru
    zabudowanego. Wiele to nie zmienia.

    pozdrawiam,
    PK

  • 102. Data: 2012-07-17 08:46:30
    Temat: Re: Podwy?ka mandatów drogowych.
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-16, anacron <a...@a...pl> wrote:
    > Ile synku robisz kilometrów rocznie? Największym zagrożeniem nie są

    LOL. "Synku"?
    Ok 10kkm. Większość w terenie zabudowanym.

    > kierownicy, a te mandaty biją najwięcej w zawodowych, pracujących za
    > 2000-3000 zł na rękę na drodze. Szczególnie, że Policja dokonuje bardzo
    > często pomiarów niepoprawnie, zazwyczaj urządzeniem, które nie powinno
    > być dopuszczone do użytku. Osłuchaj w końcu reportaż, do którego link
    > podałem Ci kilkukrotnie. Ja widuje patrol drogówki z radarem co dzień, a
    > nawet kilka razy dziennie. Ty jeżdżąc wokół komina może raz na miesiąc.

    Z jakiegoś niewiadomego powodu dla wielu kierowców mandat oznacza tylko
    przekroczenie prędkości. A popularne są też łamania zakazu wyprzedzania,
    olewanie czerwonego światła, pierwszeństwa i znaku stop. I co powiesz
    o nich? Tu też zawodowi kierowcy są poszkodowani, bo łamią niechcący?

    > Nie można. Jechałem 60, gnój z Iskrą pokazał mi 76. Sprawę w sądzie
    > wygrałem, bo na monitoringu jednego Orlenu widać było mój przejazd i
    > jego pomiar i 4 biegłych wyliczyło, że jechałem między 52 a 56.

    No to w czym problem? Pomiar był błędny, kary nie zapłaciłeś. Zatem
    co za różnica ile ona wynosi?

    Nieśmiało założyłem, że wysokość mandatu dotyka tylko tych, którzy
    go płacą...

    > Urządzenie miało legalizację, policjant miał (choć teraz nie jest
    > wymagane) papiery o przebytym szkoleniu. I co? I chuj, sprawę wygrałem w
    > okręgowym nawet, a wyżej się już kurwy z policji nie odwoływały. Teraz

    Żenada po prostu :/. Jak chcesz ze mną dysutować na usenecie, to trochę
    popracuj nad kulturą, bo "kurwy z policji" to możesz używać pod lokalnym
    komisariatem...

    pozdrawiam,
    PK

  • 103. Data: 2012-07-17 09:09:46
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-16, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Jak to porównać z naszą rzeczywistością?

    Bardzo łatwo:

    Killed Inside built-up areas

    2005 2006 2007 2008 2009 2010
    Czech Republic (0.26) 503 427 442 444 .. 291
    France (1.67) 1664 1342 1359 1235 .. ..
    Germany (2.1) 1471 1384 1335 1261 .. 1011
    Hungary (0.26) 501 508 505 419 .. 272
    Italy (1.56) 2588 2494 2269 2076 .. 1759
    Poland 2494 .. 2549 2499 .. 1812
    Russian Fed. (3.67) 15948 .. .. 13093 11783 ..
    Switzerland (0.2) 137 124 141 135 .. 114

    Dane pochodzą z bazy UN.
    Liczby w nawiasach dopisałem sam - to stosunek populacji danego kraju
    do polskiej.

    pozdrawiam,
    PK

  • 104. Data: 2012-07-17 09:16:26
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-16, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > z ciekawości - to jest bezkrytyczność czy demagogia?

    A słownik masz w domu?

    Przywołałem tylko dane (oficjalne). We fragmencie, który cytujesz, nie
    ma żadnej mojej opinii.
    Chyba że traktujesz tak zestawienie śmiertelności z karami, ale
    to nie moja opinia tylko istniejąca korelacja.

    Jeśli bardzo chcesz użyć jakiegoś mądrego terminu, to możesz to nazwać
    manipulacją, ale ponieważ nie wyciągam wniosków, to nie muszę się
    z niczego tłumaczyć :)

    pozdrawiam,
    PK

  • 105. Data: 2012-07-17 09:21:02
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-16, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
    > Nie dopisałem że chodzi mi o porównanie naszych autostrad z ich
    > autostradami.
    > Dwa poziomy wyżej mowa była o autostradach i już zapomniałem dopisać.
    >
    > Bo że ogólnie wypadamy słabo to ja wiem, ale właśnie infrastruktura u nas
    > ogólnie dużo gorsza.
    > A ciekawe jak wypadamy jeżeli porówna się infrastrukturę podobnej jakości,
    > czyli np. autostrady.
    >
    > A mamy tych autostrad już tyle że jakaś tam próba statystyczna jest.

    W tej bazie akurat można wybrać tylko zdarzenia z autostrad, ale dane są
    opóźnione (jak prawie wszystkie darmowe). Statystyki w 2010 roku dobrej
    nie mieliśmy :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 106. Data: 2012-07-17 09:42:13
    Temat: Re: Podwy?ka mandat?w drogowych.
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A ja sie bezpiecznie czuje i u nas.

    Ja jako kierujący też. Jako pieszy nie zawsze. W Norwegii byłem pieszym.

    > A jak sie jednak pomyli ?

    Chyba nie łapiesz... W radarze nie siedzi ludek i nie losuje wartości :)

    Radar to urządzenie jak każde inne i podlega kontroli jakości. Można
    zrobić radar, który np będzie się mylił o 1km/h raz na 1000 pomiarów,
    a o więcej niż 10km/h zbyt rzadko, żeby było to statystycznie istotne.

    Mówiąc krócej: pomiary dobrym fotoradarem mają małą wariancję.

    O radarach używanych w Polsce nie wiem wiele, ale jeśli są badziewne
    lub niepoprawnie używane, to jest to problem do przeskoczenia.

    Ogólnie rzecz biorąc: radary oparte o mikrofale mogą pokazywać
    nieprawdziwe wartości, bo są wrażliwe na wiele czynników. Radary
    laserowe są znacznie dokładniejsze i prawie niewrażliwe na zakłócenia.

    pozdrawiam,
    PK

  • 107. Data: 2012-07-17 09:59:28
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-16, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > - jak jade zgodnie z przepisami to jestem tak znudzony, że koncentracja mi
    > spada i najczęsciej wtedy dostaję mandat przez przypadek...

    Czyli albo jedziesz niezgodnie z przepisami albo jedziesz zgodnie
    i przez to łamiesz przepisy. No to masz rzeczywiście ciężką sytuację...

    > - policja poluje na ciebie zamiast dbać o twoje bezpieczeństwo.

    No tak. Drogówka powinna dbać o bezpieczeństwo uczestników ruchu
    inaczej, niż karząc tych łamiących przepisy. Jak wpadniesz na jakiś
    pomysł, to im podeślij - może zrewolucjonizujesz komunikację :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 108. Data: 2012-07-17 10:02:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, July 17, 2012, 7:55:49 AM, you wrote:

    [...]

    > A u nas miedzy Wroclawiem a Opolem barierka gesto pogieta :-)

    I te ślady rozpaczliwych hamowań na lewym pasie...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 109. Data: 2012-07-17 10:04:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PK,

    Tuesday, July 17, 2012, 8:46:30 AM, you wrote:

    > LOL. "Synku"?
    > Ok 10kkm.

    Zdejmij zero - ja zgaszę lampę.

    > Większość w terenie zabudowanym.

    To widać, słychać i czuć.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 110. Data: 2012-07-17 10:55:59
    Od: Xiant <x...@g...pl>

    > w każdym liście nawijasz o drogach w Polsce. Czy zastanowiłeś się
    > dlaczego u nas jest tak jak jest? Czy myślisz że politycy nie wiedzą jak
    > porozwiązywać nasze - w tym z drogami - problemy? Oczywiście że wiedzą,
    > do tego wystarczy móżdżek nie leniwego licealisty+ kalkulator. problem
    > jest w tym, że tego się nieda zrobić bez poparcia społecznego, a tego
    > poparcia niema. niema bo nieroby musiałby iść do pracy, chorzy leczyć
    > się swoje pieniądze, a emeryci żyć za to co odłożyli. Ilu polaków na to
    > zarabia? 20%? trochę za małe poparcie.....
    >
    > ToMasz

    Witam

    Wskaz jednego, kompetentnego i uczciwego polityka w Polsce bedacego u
    wladzy ktory jakikolwiek sensowny program chce realizowac. Wszsytko stoi
    na glowie a Ty wyjezdzasz tekstami o nierobach :)
    Pracy nie ma dla "nierobow" bo rzad realizuje interesy innych panstw
    zamiast dbac o gospodarke wlasnego kraju, chorzy sie nie lecza za swoje
    pieniadze bo sie ich okrada obowiazkowa skladka za ktora nic nie ma w
    zamian, emeryci nie odlozyli bo nikt spoleczenstwa tego nie uczyl a
    teraz pieniadze sie rozkrada na doplaty do prywatnych bankow ... tylko
    to co ma wspolnego z pl.misc.samochody ? :P

    Pozdrawiam
    Xiant