  • 111. Data: 2012-07-17 10:59:04
    Temat: Re: Podwy?ka mandatów drogowych.
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-17, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:
    >> Ok 10kkm.
    > Zdejmij zero - ja zgaszę lampę.

    Ale o co chodzi?

    >> Większość w terenie zabudowanym.
    > To widać, słychać i czuć.

    A tu już naprawdę nie wiem co miałeś na myśli, ale podjrzewam, że Ty też
    nie wiesz :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 112. Data: 2012-07-17 11:08:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PK,

    Tuesday, July 17, 2012, 10:59:04 AM, you wrote:

    > Ale o co chodzi?

    O twoje fantazje.

    > A tu już naprawdę nie wiem co miałeś na myśli, ale podjrzewam, że Ty też
    > nie wiesz :).

    To, że nie masz pojęcia o jeździe.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 113. Data: 2012-07-17 11:12:37
    Od: Xiant <x...@g...pl>

    W dniu 2012-07-16 22:55, PK pisze:

    > Jesteś kolejną osobą, która mówi o mandatach jak o jakiejś codziennej
    > opłacie za jazdę albo losowym wydarzeniu. Można jeździć tak, żeby
    > mandatów nie płacić. Wtedy wszystko jedno czy jesteś Kulczykiem
    > czy bezrobotnym na hulajnodze.
    >
    > pozdrawiam,
    > PK

    Witam

    Bo to jest losowe, losowo stawia sie czesto bzdurne ograniczenia lub nie
    sprzata znakow po remontach czy przebudowach drog a potem "poluje" znam
    takie miejsce w Myslowicach, Gliwicach, Sosnowcu, na drodze na Tychy i
    pewnie pare innych tez by sie znalazlo, nie pamietam po prostu.
    A o tym, ze czasami znaku z ograniczenie po prostu nie widac (bo stoi
    krzywo lub za roslinnoscia) tez warto wpomniec.

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 114. Data: 2012-07-17 11:12:47
    Temat: Re: Podwyżka mandatów drogowych.
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    anacron <a...@a...pl> napisał(a):

    > Widuje te geny na A2 i 92 :)

    > Ja się zgadzam w całej rozciągłości, tylko er Francji nie mają miernika
    > radarowego typu Iskra.
    A skąd to wiesz? Ja bym się nie założył o kasę że nie mają podobnego. Poza tym
    system fotoradarów i kamer mierzących prędkość na odcinkach pomiarowych nie
    jest ( będzie ) oparty na fotoradarach Iskra i kamerach z Art Domu. Iskra ma
    wadę bo nie robi fotki namierzonego samochodu. Poza tym o czym my rozmawiamy?
    Nie znam nikogo kto dostał mandat za prędkość bo jechał z dozwoloną prędkością
    albo wolniej.

  • 115. Data: 2012-07-17 11:13:38
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-07-16 23:11, PK wrote:

    > Skoro nie rozumiesz, to będziesz płacił mandaty. One właśnie są po to,
    > żeby ułatwić Ci zrozumienie :).

    To ja proponuje 10km/h - będzie _napewno_ bezpieczniej. A za
    przekroczenie o 1km/h konfiskata pojazdu. Tylko mi nie kwicz później, że
    zbyt restrykcyjnie.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 116. Data: 2012-07-17 11:16:22
    Od: Xiant <x...@g...pl>

    W dniu 2012-07-17 00:04, ToMasz pisze:

    > czy wyobrażasz sobie życie bez auta? Normalnie tak, z buta wszędzie?
    > W 100% Cię rozumiem. Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, że może jako
    > kierowca rajdowy byłbyś mistrzem, ale jako użytkownik naszych dróg, nie
    > bardzo się spełniasz? Może na rowerze spróbuj
    > w 100% się zgadza. Zróbmy im na złość i Wszyscy jeździjmy zgodnie z
    > przepisami. słyszałem że są takie miejsca gdzie się da. Za Odrą podobno.
    > Dawno nie byłem, nie wiem.
    >
    > ToMasz
    Witam

    Za Odra autostrady sa gratis :P i rozdaja wode i kanapki jak sie robia
    korki np. przy wypadkach, jezdza specjalne sluzby. Sam dostalem a na
    moje pytanie czy musze za to zapplacic gosc ktory rozdawal wytrzesczyl
    oczy :) W Polsce za przejazd autostrada wybudowana za nasze pieniadze
    (podatki, akcyza, podatek drogowy) musimmy placic, autostradami sa
    zwykle z nazwy a w gratisie dostajesz czesto zawieszenie do remontu jak
    rozwalisz na dziurach po zimie :P

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 117. Data: 2012-07-17 11:25:34
    Od: Xiant <x...@g...pl>

    W dniu 2012-07-17 00:30, anacron pisze:

> [...]
    > zawodowi ani ci niezawodowi a dużo jeżdżący kierowcy. Tylko Ci
    > niedzielni od święta wyruszający na drogę i uważający się za mistrzów
    > kierownicy, a te mandaty biją najwięcej w zawodowych, pracujących za
    > 2000-3000 zł na rękę na drodze. Szczególnie, że Policja dokonuje bardzo
    > często pomiarów niepoprawnie, zazwyczaj urządzeniem, które nie powinno
    > być dopuszczone do użytku. Osłuchaj w końcu reportaż, do którego link
    > podałem Ci kilkukrotnie. Ja widuje patrol drogówki z radarem co dzień, a
    > nawet kilka razy dziennie. Ty jeżdżąc wokół komina może raz na miesiąc.
    Witam

    Najwieszym zagrozeniem sa idioci i to czesto wlasnie Ci "duzo" jezdzacy
    ktorym sie wydaje, ze wszystko wiedza i maja szkielet z tytanu wiec jak
    sie w cos wpierdola to beda zyc a wyobraznie przy okazji zostawili w domu.
    Przyklady ? prosze:
    - okolice Bukowiny Tatrzanskiej - czarna RAV4 z naklejka tur de polojn,
    pod gore, na podwojnej ciaglej, na zakrecie, wyprzedza kolumne aut,
    zjazd na swoj pas moze z 3 metry przed autem jadacym z naprzeciwka
    - debil dojezdajacy do tylnego zdezaka "na styk" przy 120 km/h bo sie
    osmielisz chwile dluzej jechac lewym pasem bo prawy to same dziury
    - zmiana pasow bez kierunkowskazow (tego nie zlicze)
    - gadanie przez komorke w czasie jazdy (tego tez nie zlicze)
    - jazda bez swiatel (jw)
    - jazda na dlugich po ciemku i w deszczu (ze 3 delikwentow)
    - debil na motorze (opisywalem chwile wczesniej w innym watku)
    - wyprzedzanie z prawej strony "na klakson" bo przez wioske z dziurawa
    droga osmielasz sie jechac 50 ...

    I to tylko za ostatni weekend :) Nie jezdze duzo, moze z 2 tys km
    miesiecznie ale widze, ze predkosc to najmniejszy problem. Najwiekszy
    moim zdaniem to glupota, brawura i chamstwo na drodze.

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 118. Data: 2012-07-17 11:49:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    >Z jakiegoś niewiadomego powodu dla wielu kierowców mandat oznacza
    >tylko
    >przekroczenie prędkości. A popularne są też łamania zakazu
    >wyprzedzania,
    >olewanie czerwonego światła, pierwszeństwa i znaku stop. I co powiesz
    >o nich?

    ze wcale nie sa popularne.
    A moze i sa ... masz jakies liczby ? Z Polski ?

    >Tu też zawodowi kierowcy są poszkodowani, bo łamią niechcący?

    Czasem niechcacy.

    >No to w czym problem? Pomiar był błędny, kary nie zapłaciłeś. Zatem
    >co za różnica ile ona wynosi?

    Problem w tym ze chwaliles norweski system, gdzie rzekomo bez sadu
    zamykaja, jak radar pokaze za duzo.

    J.

  • 119. Data: 2012-07-17 11:57:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ponoc u niemcow na autostradzie wypadkowosc 4x mniejsza na wozokm.

    niemożliwe - przecież tam nie ma ograniczenia prędkości. Trup musi ścieleć
    sięgęsto...

  • 120. Data: 2012-07-17 11:57:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PK k...@n...pl ...

    > Czyli albo jedziesz niezgodnie z przepisami albo jedziesz zgodnie
    > i przez to łamiesz przepisy. No to masz rzeczywiście ciężką
    > sytuację...

    e tam, dlaczego ciężką?
    Po prostu jeżdzę praktycznie zawsze +20 i jest ok.
    A niebezpieczenstwo - zdarza sie ale najczesciej dlatego, ze inni
    uczestnicy maja w tyłku lusterka, kierunkowskazu i jezdza jakby byli sami
    na drodze.

    > No tak. Drogówka powinna dbać o bezpieczeństwo uczestników ruchu
    > inaczej, niż karząc tych łamiących przepisy. Jak wpadniesz na jakiś
    > pomysł, to im podeślij - może zrewolucjonizujesz komunikację :).

    Ale ja już im podsyłałem nie raz:
    - miejscowośc pod Poznaniem - zakręt na któym przez 2 lata zimą było chyba
    z 6 wypadków (w tym czołowy mojego ojca). Prosiłem o oznaczenie ostrego
    zakrętu, pytałęm też o to policję, która była na miejscu zdarzenia - do
    dziś żadnej poprawy
    - miescowośc pod Poznaniem, prosta droga, 2 domy po lewej, policja suszy,
    bo to bardzo niebezpieczne miejsce. Dzwoniłem dwa razy, aby postawili
    ograniczenie w odpowiednim miejscu, bo stoi po lewej stronie drogi. Dwa
    lata nic sie nie zmieniło.
    - notoryczna sytuacja - ludzie wjezdzaja na ronda bez możliwości zjazdu -
    przez co najwieksze ronda w Poznaniu stoją i kwiczą.
    Kilkukrotnie dzwoniłem do drogówki aby rzyjechał patrol i zrobił porządek.
    Domyślasz się, co mi powiedzieli?
    Jeżeli dodasz sobie do tego miejsca, gdzie stoją... rysuje ci się bardzo
    konkretny obraz działania policji.
    Nie wspomnę nawet ile razy zatrzymali mnie i "nie ukarali mandatem".

    Jakie wnioski mam z tego wyciągać?