  • 41. Data: 2015-06-09 13:40:12
    Temat: Re: Podpięcie się pod jakieś zamówienie w płytkarni
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Tuesday, June 9, 2015, 1:04:21 PM, you wrote:

    [...]

    > Przecież dostałeś kilka merytorycznych odpowiedzi, ale to ty się
    > oburzasz, że nie są dokładnie takie jakie byś sobie życzył.
    > Chcesz grzecznościowej porady to zachowuj się grzecznie.

    Zostaw gimbusa - szkoda nerwów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 42. Data: 2015-06-09 13:41:22
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-06-09 o 13:04, Mario pisze:

    > Przecież dostałeś kilka merytorycznych odpowiedzi, ale to ty się
    > oburzasz, że nie są dokładnie takie jakie byś sobie życzył.

    Nie. Ja się oburzam na idiotyczne odpowiedzi. Z innymi się co najwyżej
    nie zgadzam.

    > Chcesz grzecznościowej porady to zachowuj się grzecznie.

    Nie mów, że pada deszcz, kiedy plują ci w twarz.

  • 43. Data: 2015-06-09 13:55:42
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-06-09 o 13:41, ww pisze:

    > Nie. Ja się oburzam na idiotyczne odpowiedzi. Z innymi się co najwyżej
    > nie zgadzam.

    > Nie mów, że pada deszcz, kiedy plują ci w twarz.

    Przeczytaj jeszcze raz wątek i zobacz od kiedy zaczęło być niemiło.
    Mi wychodzi, że od tego momentu:

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    > A czegoś się spodziewał?

    Chyba jakichś mądrzejszych porad. Ale faktycznie byłem głupi, że na to
    liczyłem.

    > To jest normalna cena.

    Oczywiście. Zwłaszcza jeśli za 50 zł można kupić urządzenie złożone
    z kilku takich płytek i tysiąca innych elementów. Wiem, wiem, miliardy
    sztuk...

    > To zacznij.

    Nie będziesz mi mówił co mam robić.

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Dostałeś jedyne sensowne odpowiedzi jakie mogły paść na twoje pytania.
    Zamiast to zaakceptować, napadasz na człowieka twierdząc, że mógłby
    udzielać mądrzejszych rad. To jest bucówa z twojej strony, a ty wyzywasz
    innych od frustratów i jeszcze pierdolisz o deszczu i pluciu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 44. Data: 2015-06-09 14:13:21
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-06-09 o 13:55, Mario pisze:

> [...]
    > udzielać mądrzejszych rad.
    > To jest bucówa z twojej strony, a ty wyzywasz
    > innych od frustratów i jeszcze pierdolisz o deszczu i pluciu.

    Dobra. Akurat byłem po lekturze odpowiedzi o płytce prototypowej i to
    miałem na myśli. Moja wina. Chociaż pewnie zaraz się okaże, że tamta
    odpowiedź też była merytoryczna. Mogłem też pewnie zaznaczyć od razu, że
    mój limit cenowy to 50 za sztukę i może by odsiało propozycje za 110
    netto. Bo to nadal jest dużo niezależnie od tego jak bardzo ktoś się nad
    taką płytką musi namęczyć.

  • 45. Data: 2015-06-09 14:54:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 09 Jun 2015 11:40:24 +0200, ww <w...@o...pl> wrote:
    > No dobra. To wiesz skąd te tanie płytki czy nie ?

    W Blachowni spróbuj, tanio ale technologia taka sobie, przelotki
    polimerowe, soldermaska foliowa.

    http://www.fabrykapcb.pl/

    --
    Marek

  • 46. Data: 2015-06-09 15:25:33
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-06-09 o 14:54, Marek pisze:

    > W Blachowni spróbuj, tanio ale technologia taka sobie, przelotki
    > polimerowe, soldermaska foliowa.
    >
    > http://www.fabrykapcb.pl/

    Tanio jeśli się zrezygnuje z cynowania i soldermaski :)
    Przelotki polimerowe tylko via. Czy to znaczy, że pady nie mają metalizacji?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 47. Data: 2015-06-09 15:36:32
    Od: d...@g...com

    użytkownik Mario napisał:

    > Tanio jeśli się zrezygnuje z cynowania i soldermaski :)
    > Przelotki polimerowe tylko via. Czy to znaczy, że pady nie mają metalizacji?

    Mają, w postaci nitów:)

    Nity były już przerabiane na grupie.
    80PLN/1000szt. Prasa w tme, albo samoróba.
    http://www.conrad.pl/Akcesoria-do-otwor%C3%B3w-powle
    kanych-Bungard-80108.htm?websale8=conrad&pi=551686&c
    i=SHOP_AREA_37399_2512130

    ups, były rok temu po 80PNL. Inflacja.

  • 48. Data: 2015-06-09 15:43:32
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Poczucie humoru na poziomie 15-latka żartującego sobie z "gimbusów".

    A czego oczekujesz w sytuacji, kiedy stwierdzasz, że 100 zł za porządne
    PCB z płytkarni to "koszmarnie wysoka cena" ?

    Moje nastoletnie dziecko, które utrzymuje się z kieszonkowego i
    okazjonalnych datków poszło sobie dziś na koncert, na który kupiło sobie
    bilet za 270 zł. I nie - nie jest rozpuszczonym bogatym bachorem, bo jak
    ostatnio młody stwierdził, że przydała by mu się nowa karta graficzna do
    jego PC, to mu zasugerowałem żeby sobie poszedł dorobić w wakacje - mimo
    że mnie stać żeby mu kupić.

    A ty tutaj płaczesz, jakie to astronomiczne kwoty musisz wydać.

    Po pierwsze - robisz to hobbystycznie (bo jeżeli robiłbyś to dla zysku z
    takim jęczeniem, to już w ogóle nie wiadomo jak to skomentować by
    należało). To skoro ci żal tak strasznie tych 100 zł, to może by jaśnie
    pan sam sobie to PCB zrobił ?

    Ja , mimo że żyję z elektroniki, i 99,9% PCB zamiawiam, to za chwilę też
    będę musiał sobie jedną zrobić. Nie z powodu ceny tylko czasu - muszę
    mieć na jutro. I nie rozpaczam z tego powodu - a PCB jest do urządzenia
    , które sprzedam - więc jakby bardziej poważne niż "dla zabawy".

    Więc - albo jesteś jakimś leniwym nastolatkiem, który nie ma pomysłu jak
    tu sobie dorobić parę zł , albo - po prostu masz oczekiwania typowe dla
    pewnego określonego elektoratu - "ma być za tyle, ile ja uważam -
    najlepiej darmo lub z dopłatą".

    Jeżeli zaś - w co wątpię - jesteś przykutym do wózka inwalidą, co to za
    500 zł musi przeżyć miesiąc, i koniecznie chcesz sobie wystrugać PCB do
    tego wózka, to zamiast tutaj jęczeć, napisałbyś że tak jest, że nie
    możesz sobie tego PCB zrobić, bo nie umiesz, bo masz rączki niesprawne
    (jak to potem polutujesz ?), itp itd.

    I wtedy być może po prostu ktoś by dorzucił ci to twoje PCB do swojego
    zamówienia w płytkarni i miałbyś za parę zł.

    Ale skoro nie, bo ty jesteś takim poważnym elektronikiem - to albo sobie
    wystrugaj sam, albo sobie zamów w Chinach i czekaj.

  • 49. Data: 2015-06-09 16:14:01
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-06-09 o 15:43, sundayman pisze:

    > A czego oczekujesz w sytuacji, kiedy stwierdzasz, że 100 zł za porządne
    > PCB z płytkarni to "koszmarnie wysoka cena" ?

    Tak. To jest wysoka cena jak za ten element urządzenia.

> [...]
    > ostatnio młody stwierdził, że przydała by mu się nowa karta graficzna do
    > jego PC, to mu zasugerowałem żeby sobie poszedł dorobić w wakacje - mimo

    I pójdzie czy do wakacji mu dorzucisz jeszcze 1000 zł "okazjonalnych
    datków" ? Znam szczerze mówiąc mniej rozpieszczonych. I nie żeby mnie to
    obchodziło ale skoro sam z tym wyskoczyłeś.

    > A ty tutaj płaczesz, jakie to astronomiczne kwoty musisz wydać.

    A mój szef jest na początku listy najbogatszych polaków i to co ty
    zarabiasz w miesiąc pewnie wydaje na kolacje w restauracji. Tylko co z
    tego ? Może darujmy sobie wzajemne zaglądanie do kieszeni.

> [...]
    > takim jęczeniem, to już w ogóle nie wiadomo jak to skomentować by
    > należało). To skoro ci żal tak strasznie tych 100 zł, to może by jaśnie

    Bardzo chętnie tylko zrobienie takiej płytki w amatorskich warunkach
    jest niemożliwe.

> [...]
    > tu sobie dorobić parę zł , albo - po prostu masz oczekiwania typowe dla
    > pewnego określonego elektoratu - "ma być za tyle, ile ja uważam -

    Oczywiście. Sprowadźmy dyskusję do absurdu. Przyjmę płytkę jeśli ktoś
    dorzuci jeszcze samochód i mieszkanie.

    > Ale skoro nie, bo ty jesteś takim poważnym elektronikiem

    Gdzieś tak napisałem ?

    > to albo sobie
    > wystrugaj sam, albo sobie zamów w Chinach i czekaj.

    No i tak pewnie zrobię.

  • 50. Data: 2015-06-09 16:53:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 09 Jun 2015 15:25:33 +0200, Mario <M...@...pl> wrote:
    > Przelotki polimerowe tylko via. Czy to znaczy, że pady nie mają
    metalizacji?

    Nie wiem jak robi teraz ale jak ostatnio (4 lata temu coś u niego
    ostatnio robiłem) pady nie miały metalizacji a niektóre via nitował.

    --
    Marek