    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Podłączenie gniazdka Ethernetu
    Date: Sat, 11 Oct 2014 18:25:46 +0200

    Zauważyłem ostatnio, że projektując jedno ze swoich urządzeń popełniłem
    jeden drobny błąd. Nie dostrzegłem go wcześniej, bo urządzenie mimo
    wszystko działa, podejrzewam więc, że nie jest to kwestia krytyczna.
    Chciałbym jednak wiedzieć, czy za jakiś czas w związku z tym nie pojawią
    się jakieś konsekwencje.

    W projekcie użyłem takiego gniazdka ze zintegrowanym transformatorem:

    http://katalog.we-online.de/pbs/datasheet/7499010121
    A.pdf

    Jak widać na schemacie, pin 8 jest podłączony do kondensatora, który z
    drugiej strony łączy się ze środkami dwóch dzielników napięcia na
    rezystorach 75 omów.

    Tutaj zalecane podłączenie: http://vyvoj.e-mek.net/zapojeni.jpg

    Jak widać pin 8 powinien być podłączony do masy. U mnie wisi w
    powietrzu, jednak układ działa.

    Może to doprowadzić do jakichś przykrych konsekwencji? Pytam, ponieważ w
    niektórych projektach z osobnym transformatorem stosuje się bardzo
    podobne, uproszczone podłączenie.

    http://tomeko.net/bin/mikroserwerPIC/PicEth.pdf

    Tutaj nie ma w ogóle tych dzielników i kondensatora, a środkowe
    wyprowadzenia uzwojeń po stronie gniazdka RJ45 w ogóle nie są z niczym
    połączone.

    Mogę zostawić to tak, jak jest i przystąpić do rozwijania prototypu na
    tej płytce w takiej formie, czy też powinienem się spodziewać problemów
    w związku z opisaną pomyłką?