  • 81. Data: 2015-12-10 20:53:37
    Temat: Re: Podkręcanie PIV
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 10 Dec 2015 18:00:44 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Wybacz, zmeczenie.
    > Sprawdzam programem AS SSD Benchmark

    SSD podpięte jako kolejne w systemie, czy na nich poinstalowany system i
    oprogramowanie?

    [ Fotografia żony w portfelu przypomina, że zamiast niej mogłoby być ]
    [ w tym miejscu znacznie więcej pieniędzy. (JoeMonster.org) ]

  • 82. Data: 2015-12-11 10:06:54
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-12-09 o 15:06, m4rkiz pisze:

    > Q: How many Pentium designers does it take to screw in a light bulb?
    > A: 1.99904274017, but that's close enough for non-technical people.

    Ta kropka to przecinek czy kropka?

  • 83. Data: 2015-12-11 10:48:51
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Michal Lukasik wrote:

    > ZTCP to ~250zł (w komplecie płytki instalacyjne od producenta - OEM;
    > sticker na obudowie) z mocowaniem VESA za monitor - bez tego dało się
    > znaleźć taniej. Stary komp na części sprzedał się podobnie - nie
    > dołożono ani złotówki.
    > BTW. Później udało mi się znaleźć taki (dla siebie) z uszk. BIOSem i z
    > Vistą za mniej niż 50zł. 10szt. kostek BIOSu od Chińczyka kosztowało
    > mnie ~10$ (jeszcze na tym zarobię ;D).

    Emerytka rozmontuje swojego starego kompa klasy PIV i posprzedaje
    poszczególne części za 250 zł... ? Rozmontowanie tego kompa przez
    emerytkę do łatwizna, ale znalezienie chętnych na części - to może być
    trudniejsze.
    No i w ten sposób wyzbywa się posiadanej licencji na system, a nową
    licencję będzie musiała kupić za pieniądze.

    > Niby fakt, można w tym czasie robić coś innego, ale to akurat było przy
    > okazji.

    > Z doświadczenia wiem, że dla osoby, która nie ma pojęcia o systemie i
    > tylko klika na ikony przeglądarki, czytnika poczty i offica, jak długo
    > te ikony będą na pulpicie OS nie ma żadnego znaczenia. To najlepsi
    > testerzy "intuicyjności" systemu.

    Tak, jeżeli nie posiada lekko nietypowej drukarki, karty
    dźwiękowej/graficznej/sieciowej itd. Bo jak posiada, to zaczynają się
    schody, żeby to działało tak, jak powinno z powodu braku w pełni
    działających sterowników do wielu urządzeń.

  • 84. Data: 2015-12-11 12:35:46
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 11.12.2015 Poldek <p...@i...eu> napisał/a:

    [zostawiony kontekst]

> [...]
    > schody, żeby to działało tak, jak powinno z powodu braku w pełni
    > działających sterowników do wielu urządzeń.

    Mylisz używanie systemu z jego instalowaniem i konfiguracją.
    To drugie to nie zmartwienie emerytki. Poza tym temat
    jest IMHO ciut demonizowany. Możesz np. pokazać taką
    "lekko nietypową" kartę sieciową, która nie ma "w pełni działającego"
    sterownika?

    --
    Dominik & kąpany (via raspbianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 85. Data: 2015-12-11 15:05:38
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 11/12/2015 09:48, Poldek wrote:

    > Emerytka rozmontuje swojego starego kompa klasy PIV i posprzedaje
    > poszczególne części za 250 zł... ?

    No ale przecież to nie emerytka musi to zrobić. Jeśli nie ma nikogo kto
    zrobi to za nią, to sprzeda w całości (pewnie taniej).
    Albo dołoży ze 100 i jakiś student zrobi to z "pocałowaniem w rękę" wraz
    z zainstalowaniem nowego kompa.

    > Rozmontowanie tego kompa przez
    > emerytkę do łatwizna, ale znalezienie chętnych na części - to może być
    > trudniejsze.

    Nie pękaj, kupców na stary sprzęt (z różnych powodów) zawsze się
    znajdzie. Wielokrotnie było już tak, że sprzedałem stary, kupiłem lepszy
    (używany) i jeszcze zostało.

    > No i w ten sposób wyzbywa się posiadanej licencji na system, a nową
    > licencję będzie musiała kupić za pieniądze.

    "Pies drapał" starą - nową dostała z nowym komputerem.

> [...]
    > schody, żeby to działało tak, jak powinno z powodu braku w pełni
    > działających sterowników do wielu urządzeń.

    Ale przecież to nie będzie żaden "składak" tylko jakiś "gotowiec" z
    supportem producenta, gdzie sterowniki do wszystkiego co jest w kompie
    są na WWW albo na CD/DVD.
    A drukarka - bez jaj, to nie jest znowu taki wielki problem, w końcu jej
    producent też zapewnia support. A jeżeli akurat nie ma sterowników pod
    dany system, no cóż, trzeba to wziąć pod uwagę przed zakupem.
    BTW. Z tego co wiem to wspomniana emerytka bez problemów zainstalowała
    sobie jakąś tanią kamerę na USB zakupioną w Realu (z myślą o Skype). Nie
    róbmy z ludzi idiotów. Jak będą mieli przejrzystą instrukcję to dadzą
    sobie radę. Jak nie to poproszą kogoś kto da (tak jak w tym wątku ktoś
    poprosił/zatrudnił Jacka).
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 86. Data: 2015-12-11 16:38:24
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał:

    > A to juz nie mam pojecia wiec sie nie wypowiadam.
    > Skoro wiesz to mów!
    > Autocad w tamtej wersji był równie uzyteczny i rozubodwany jak obecny ktory
    > potrzebuje wielokrotnie szybszego sprzetu?

    > Jeżeli tak, to moze warto proacować na jego starszych wersjach?

    To zależy czego się oczekuje/potrzebuje. Autocad w kilku wersjach to doskonała
    deska kreślarska. Kolejne wersje były podobnie funkcjonalne w podstawowym
    zakresie, a rózniły się coraz bardziej upierdliwym interfejsem. Najnowsze
    wydania, których nie znam podobno umożliwiają generowania przekrojów, elewacji i
    widoków 3D. Te pewnie wymagają mocnego sprzetu.

    Pzdr

  • 87. Data: 2015-12-11 16:46:14
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Adam" napisał:

    > Teraz wyjeżdżasz ad personam?

    Chyba nie do Ciebie? Odpowiedziałem na:

    "nie bede ciagnal tej dyskusji bo prezentujesz jakies wymysly z cyklu
    w dupie bylem i gowno widzialem"

    Czyli na "rzeczowy" argument.

    pzdr

  • 88. Data: 2015-12-11 18:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemysław Ryk p...@g...com ...

    > SSD podpięte jako kolejne w systemie, czy na nich poinstalowany system i
    > oprogramowanie?

    Xfury sprawdzane i tak i tak - wyniki bardzo podobne.
    Ten intenso, ktory okazał się duzo szybszy, zwłaszcza w zapisie, był
    dyskiem systemowym.

    Xfury ma w miare szybki odczyt ale zapis lezy i kwiczy.
    Oczywiście w benchmarku, bo w pracy tego sie nie odczuwa. :)

  • 89. Data: 2015-12-11 21:57:48
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Michal Lukasik wrote:

> [...]
    > (używany) i jeszcze zostało.

    > "Pies drapał" starą - nową dostała z nowym komputerem.

    Dobrze, że dostała, bo miało być bez kosztów :-)

    > Ale przecież to nie będzie żaden "składak" tylko jakiś "gotowiec" z
    > supportem producenta, gdzie sterowniki do wszystkiego co jest w kompie
    > są na WWW albo na CD/DVD.

    Dobrze, że będzie support producenta - to duża zaleta w przypadku
    komputera za 29 zł (jeżeli za tyle uda się sprzedać PIV).

    Fajnie i bez kosztów - milutko :-)

  • 90. Data: 2015-12-11 22:53:33
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 11/12/2015 20:57, Poldek wrote:

    > Fajnie i bez kosztów - milutko :-)

    Jak Ci się zapcha (za przeproszeniem) "sracz" to sam się "babrzesz" czy
    wzywasz specjalistę tj. hydraulika?
    Nie wiem skąd takie przekonanie w narodzie, że każdy musi być sam sobie
    lekarzem, hydraulikiem, malarzem, piekarzem, informatykiem, itd.
    BTW. Teraz nawet ksiądz za darmo ma Cię w D.
    --