    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Podkręcanie PIV
    Date: Fri, 11 Dec 2015 10:48:51 +0100

    Michal Lukasik wrote:

    > ZTCP to ~250zł (w komplecie płytki instalacyjne od producenta - OEM;
    > sticker na obudowie) z mocowaniem VESA za monitor - bez tego dało się
    > znaleźć taniej. Stary komp na części sprzedał się podobnie - nie
    > dołożono ani złotówki.
    > BTW. Później udało mi się znaleźć taki (dla siebie) z uszk. BIOSem i z
    > Vistą za mniej niż 50zł. 10szt. kostek BIOSu od Chińczyka kosztowało
    > mnie ~10$ (jeszcze na tym zarobię ;D).

    Emerytka rozmontuje swojego starego kompa klasy PIV i posprzedaje
    poszczególne części za 250 zł... ? Rozmontowanie tego kompa przez
    emerytkę do łatwizna, ale znalezienie chętnych na części - to może być
    trudniejsze.
    No i w ten sposób wyzbywa się posiadanej licencji na system, a nową
    licencję będzie musiała kupić za pieniądze.

    > Niby fakt, można w tym czasie robić coś innego, ale to akurat było przy
    > okazji.

    > Z doświadczenia wiem, że dla osoby, która nie ma pojęcia o systemie i
    > tylko klika na ikony przeglądarki, czytnika poczty i offica, jak długo
    > te ikony będą na pulpicie OS nie ma żadnego znaczenia. To najlepsi
    > testerzy "intuicyjności" systemu.

    Tak, jeżeli nie posiada lekko nietypowej drukarki, karty
    dźwiękowej/graficznej/sieciowej itd. Bo jak posiada, to zaczynają się
    schody, żeby to działało tak, jak powinno z powodu braku w pełni
    działających sterowników do wielu urządzeń.