  • 31. Data: 2015-12-08 05:00:24
    Temat: Re: Podkręcanie PIV
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik (c)RaSz N...@p...onet.pl ...

    >: przesiadłem ostatnio mame z leciwego PiV na
    >: poleasingowego c2d (...) -
    >: Całosc kosztowała mnie ok 500zł razem z dyskiem ssd.
    >: Na własnych nerwach nie warto oszczedzac...
    >:
    >
    > 500 razem z SSD? To on pewnie jakiś 8GB? "Wyznawcy Wielkich Mocy" nie
    > mogą żyć bez takich po 256...

    128GB
    Nic wiecej nie potrzeb.

    Nie wiem skąd zdziwienie skoro taki dysk kosztuje ok 200zł.

  • 32. Data: 2015-12-08 09:31:57
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Kamil" <n...@t...pl> wrote in message news:n44c9r$drg$1@speranza.aioe.org...
    > Porównanie jest miarodajne na tym samum sofcie.

    nie, nie jest
    porownanie jest miarodajne na sofcie wykorzystujacym wszystko co procesor
    ma do zaoferowania inaczej porownujesz soft a nie procesory

    > Porażką Intela był PIII.

    widze ze nie masz bladego pojecia o czym piszesz

    https://en.wikipedia.org/wiki/Pentium_III
    https://en.wikipedia.org/wiki/Pentium_4
    https://en.wikipedia.org/wiki/Pentium_M
    https://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Core

    wez to przeczytaj, masz tam fakty oraz zrodla i skoncz wysnuwac dziwne teorie

    > Odstawał wyraźnie od procków AMD.

    http://www.diffen.com/difference/AMD_vs_Intel
    1999: Pentium 3 (Intel) Based on the P2's design, new core. Substantially faster
    than P2. Adds additional SIMD extensions beyond MMX. 1999: Athlon (AMD) AMD's
    competitor to Pentium 2. Features 100MHz DDR bus for three times the bus
    bandwidth of intel CPUs (compared to then-current 66MHz Pentium 2 bus.) Intel
    Pentium chipsets later feature 100MHz bus (non-DDR.) 1999: K6-3 (AMD) Last
    revision in K6 line, improves speed of multimedia functions and makes new clock
    rates available.
    The 2000's Now, in the 21st century, the race continues. AMD and intel have
    essentially equivalent juggernauts which for the first time (Beginning in the
    90s with the coexistence of Pentium 3 and Athlon) compete directly and strongly
    with one another. Meanwhile, both companies have 64 bit designs with instruction
    sets based on x86, and the outcome of that match is as unclear as the outcome of
    Pentium 4 vs. Athlon XP. 2000: Pentium 4 (Intel) Less efficient than P3 cycle
    for cycle, with a harsher penalty for incorrect branch prediction (due to a
    longer pipeline), but supports much higher clock rates partly due to finer (.18
    micron) process and partly due to the longer pipeline.

    > PIV był całkiem udany w swoim czasie

    nic co udalo ci sie do teraz splodzic w tym watku nie ma potwierdzenia w faktach

    > Ja nie twierdzę, ze nie jest lepszy. To chyba normalne, że jest. Tyle, że nie
    > kilkakrotnie, bo to bredzenie bez sensu.

    ponad 4 razy lepszy zegar w zegar dla normalnego uzytkownika ze wspolczesnym
    oprogramowaniem zrodla podalem

    brnij dalej

    --
    http://db.org.pl/

  • 33. Data: 2015-12-08 09:47:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-12-08 o 05:00, Budzik pisze:

    > 128GB
    > Nic wiecej nie potrzeb.
    >
    > Nie wiem skąd zdziwienie skoro taki dysk kosztuje ok 200zł.

    Czyli więcej niż komputer do którego chcesz go włożyć.
    Zamiast wydawać 500zł wystarczy wydać dwieście i masz sprzęt
    szybszy od starocia z P4.
    No ale jak ktoś jest fanatykiem SSD to będzie wpychał do
    pralki, lodówki i zabytkowych 8 bitowców, tylko po co ?

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2015-12-08 10:07:21
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-12-07 o 21:59, (c)RaSz pisze:
    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    > wiadomości news:XnsA569B134D5CD1budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > 500 razem z SSD? To on pewnie jakiś 8GB? "Wyznawcy Wielkich Mocy" nie mogą żyć
    > bez takich po 256...
    >
    > No to sobie powspominam: Jako że przeszedłem całą niemal drogę komputeryzacji,
    > zaczynając od Spectrum, C-16, poprzez XT, AT, P-2, etc. etc - to patrzę na
    > "wyznawców potęgi Mocy" - z przymróżeniem oka. Dawniej się na tych procesorach
    > co to miały nieco tylko ponad dwa... kilo-herce!

    Kiedy były takie procesory ? Przed wojną chyba. Bo po wojnie to już
    raczej wynaleziono megaherce.

  • 35. Data: 2015-12-08 10:14:36
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-12-08 o 09:47, RadoslawF pisze:

    > Czyli więcej niż komputer do którego chcesz go włożyć.
    > Zamiast wydawać 500zł wystarczy wydać dwieście i masz sprzęt
    > szybszy od starocia z P4.

    Do którego i tak trzeba włożyć SSD żeby dało się robić cokolwiek.

    > No ale jak ktoś jest fanatykiem SSD to będzie wpychał do
    > pralki, lodówki i zabytkowych 8 bitowców, tylko po co ?

    Raczej fanatykiem szybkości, ciszy i wygody.

  • 36. Data: 2015-12-08 14:41:49
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-12-08 o 10:14, ww pisze:

    > Do którego i tak trzeba włożyć SSD żeby dało się robić cokolwiek.

    Uważasz, że na komputerze bez SSD nic się nie da robić.
    Jesteś zatem fanatykiem SSD.

  • 37. Data: 2015-12-08 19:24:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > No ale jak ktoś jest fanatykiem SSD to będzie wpychał do
    > pralki, lodówki i zabytkowych 8 bitowców, tylko po co ?

    Radosławie - BO TAK...

  • 38. Data: 2015-12-08 19:24:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil n...@t...pl ...

    > Łza się w oku kręci. Miałem w pracy komputer na Intelu 256 MHz, 16 MB
    > RAMu i "ogromnym" HDD 2 GB. Śmigały na tym sprzęcie bez zakłóceń:
    > internet, poczta, Office i Autocad. Jak wytłumaczyc współczesnym
    > młodziankom zafascynowanym gigahecami i terabajtami, że padają ofiarą
    > zmowy producentów sprzętu i oprogramowania?
    >
    > Pozdrawiam Cię serdecznie i z szacunkiem

    Moj pierwszy komp to był pentium 166 - smigało mi na tym warcraft.
    Jaki office? Jaki internet? Co my tu porównujemy? Malucha do mercedesa?

  • 39. Data: 2015-12-08 23:06:11
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 08/12/2015 03:05, Kamil wrote:

    > Widzę, że masz niewielkie pojęcie o temacie. Co to znaczy "chorej"
    > licytacji?

    Chorej, bo jak się później okazało prowadzącej "w ślepy zaułek".
    I żeby nie było to AMD też ma "za uszami", bo jak nazwać nazywanie
    procesora o zegarze 1333MHz - XP1500? ;D

    > Fakt, że powstały procesory AMD i konkurencja między Intelem i AMD
    > spowodowała
    > znacząct spadek cen procesorów.

    Co Ty powiesz? A kto to neguje?
    Neguję całą otoczkę wokół licytowania się kto lepszy.

    > PIV ma znacznie lepszych następców, bo to normalny postęp. Jednak nie do
    > udowodnienia jest twierdzenie, że następca jest kilkakrotnie
    > wydajniejszy, To
    > "kilkakrotnie" jest oczywistą bzdurą.

    Ale to widać, że jest *kilkukrotnie* lepszy nie tylko w benchmarkach.

    > Zoptymalizowane SSE1/2/3, czy MMX to chwyt marketingowy zastosowany
    > jeszcze w
    > czasach 40 MHZ Intela. Reklamowany jako mechanizm do obróbki grafiki.
    > Sęk w tym,
    > ze do tego znacznie lepiej nadaje się tysiąckrotnie szybszy koprocesor,
    > a SSE nie
    > może działać z nim jednocześnie ponieważ korzysta z rejestrów koprocesora.

    Chwyt chwytem ale podstawę jakąś musi mieć (nawet jeśli to chwyt j.w.
    czyli pokroju AthlonówXP). Zanim zaczniemy dalszą dyskusję zrób może
    kilka testów na enkodowanie z użyciem SSE (i bez niego) na wspomnianych
    CPU. Może przy okazji znajdziesz lepszy soft i w końcu zobaczysz różnicę.

    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 40. Data: 2015-12-08 23:19:58
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 08/12/2015 18:24, Budzik wrote:

    > Moj pierwszy komp to był pentium 166 - smigało mi na tym warcraft.
    > Jaki office? Jaki internet? Co my tu porównujemy? Malucha do mercedesa?

    Hehe. Mój pierwszy, własny i własnoręcznie złożony był na AMD K6-2 - mam
    go do dziś choć AFAIR po zmianie MoBo - nadal na chodzie. ;D
    Mam też jakieś starsze jak np. działający 286, ale to już "zdobyczne"
    później.
    A co do Internetu to miałem "po znajomości" z uczelni - przez modem 28k.
    Jeszcze zanim "Telepies" uruchomił 0202122.
    Faktycznie łza się w oku kręci. ;D

    --