  • 41. Data: 2015-12-08 23:27:16
    Temat: Re: Podkręcanie PIV
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 07/12/2015 20:59, (c)RaSz wrote:

> [...]
    > widział, że przedtem ojce nasze stukały na koralikowych liczydłach, i porównywał
    > sobie, ile czasu (kilka dni) coś-tam nimi wyliczali. A na C-16 to szło bzzzyk! -
    > i już. To robiło wrażenie. A teraz ludziska kupują procesory 12-to wątkowe, z
    > cache poziomu L3 o wielkości 12MB, po to tylko, aby pograć w jakąś strzelaninę.
    > A gdy przeglądają pocztę, to ta cała moc pozostaje kompletnie niewykorzystana.
    > Minimalna szybkość zegara to jakieś 2,5GHz, a rekord "laboratoryjny"
    > podkręcania, to ponad 5,7 giga! A tu jeszcze Q-procesory ante portas...

    A chodzenie "na palcach" bo się gra na Atari 800XL wczytuje pamiętasz? ;D

    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 42. Data: 2015-12-08 23:29:23
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 08/12/2015 18:24, Budzik wrote:

    > Moj pierwszy komp to był pentium 166 - smigało mi na tym warcraft.
    > Jaki office? Jaki internet? Co my tu porównujemy? Malucha do mercedesa?

    Hehe. Mój pierwszy, własny i własnoręcznie złożony był na AMD K6-2 - mam
    go do dziś choć AFAIR po zmianie MoBo - nadal na chodzie. ;D
    Mam też jakieś starsze jak np. działający 286, ale to już "zdobyczne"
    później.
    A co do Internetu to miałem "po znajomości" z uczelni - przez modem 28k.
    Jeszcze zanim "Telepies" uruchomił 0202122.
    Faktycznie łza się w oku kręci. ;D

    Ps. To jeśli chodzi o PC, bo wcześniej było dużo więcej. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 43. Data: 2015-12-09 05:23:46
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 8 Dec 2015 22:06:11 +0000, Michal Lukasik napisał(a):

    > Chorej, bo jak się później okazało prowadzącej "w ślepy zaułek".
    > I żeby nie było to AMD też ma "za uszami", bo jak nazwać nazywanie
    > procesora o zegarze 1333MHz - XP1500? ;D

    To Ty nie pamiętasz o co chodziło w tym nazewnictwie? :)

    (ciach...)

    [ Jeśli uważasz kobiety za słabą płeć, spróbuj w nocy przeciągnąć ]
    [ kołdrę na swoją stronę. (znalezione gdzieś w necie) ]

  • 44. Data: 2015-12-09 05:38:20
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Michal Lukasik" napisał:

    > zrób może kilka testów na enkodowanie z użyciem SSE (i bez niego) na
    > wspomnianych CPU. Może przy okazji znajdziesz lepszy soft i w końcu zobaczysz
    > różnicę.

    Usiłujesz mi wmówić, że ja nie widzę róznicy. Oczywiście widzę róznicę na
    korzyść nowszych procesorów. Dyskusja dotyczy różnicy między PIV 3 GHz a E6600.
    Róznica na krzyść tego drugiego w konwersji plików multimedialnych wynosi w
    porywach do 15%. To nie jest kilkakrotnie i tylko o to chodzi.

    Pzdr

  • 45. Data: 2015-12-09 05:44:50
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał:

    > nic co udalo ci sie do teraz splodzic w tym watku nie ma potwierdzenia w
    > faktach

    Ty podajesz do wierzenia teksty pochwalne producentów i dystrybutorów, a ja
    piszę o faktach. Przerzuciłem w czasach PIII kilkadziesiąt komputerów i
    stwierdzam, że Athlony były znacznie lepsze. Wydajnościa biły na głowę PIII. To
    zmieniło sie na korzyść Intela dopiero od PIV. I to wszystko.

    Pzdr

  • 46. Data: 2015-12-09 05:47:35
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał:

    > Moj pierwszy komp to był pentium 166 - smigało mi na tym warcraft.
    > Jaki office? Jaki internet? Co my tu porównujemy? Malucha do mercedesa?

    A Autocad? Mówimy o komputerze nie dla gracza jak w poście wątkotwórcy.

    Pzdr

  • 47. Data: 2015-12-09 05:56:08
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "m4rkiz":

    > chcesz podyskutowac o tym ze netburst dorownuje core to wroc z liczbami
    > a nie bzdurami ktore wyssales z palca

    Mogę dyskutować, ale nie z chamem i burakiem.

    PLONK

  • 48. Data: 2015-12-09 08:53:40
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@and_here.go2.pl>

    Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości grup

> [...]

    Róznica na krzyść tego drugiego w konwersji plików multimedialnych wynosi w
    porywach do 15%. To nie jest kilkakrotnie i tylko o to chodzi.

    Nieśmiało przypomnę, że oryginalna wypowiedź brzmiała:
    "dzisiaj kilkukrotnie lepszy KOMPUTER, nie procesor, KOMPUTER kosztuje
    grosze,
    np.
    http://allegro.pl/komputer-dell-745-c2d-2x2400-1-80g
    b-dvd-xp-pro-i5838900460.html
    za 100-150 pln
    tylko pamieci trzeba nieco wiecej wsadzic "

    A Ty uparcie o procesorze...

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2015-12-09 11:13:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Michal Lukasik wrote:

    > Owszem, czuje się. Zwłaszcza podwyższoną temperaturę w pomieszczeniu. ;D

    > Bo jedyna sensowna to albo wymienić MB+CPU i pewnie RAM, albo całego
    > "klamota". A da się praktycznie nie dokładając do interesu (już pisałem

    Sam Windows kosztuje co najmniej 80 zł - jeżeli kupowany w pakiecie z
    refurbowanym komputerem.

    > co zrobiłem w takim przypadku). No ale na to trzeba troszkę czasu i
    > cierpliwości ze strony "emerytki". ;D

    Cierpliwość jest darmowa, ale czas to pieniądz.

  • 50. Data: 2015-12-09 11:53:46
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 9 Dec 2015 08:53:40 +0100, Sławek Maculewicz napisał(a):

> [...]
    > Róznica na krzyść tego drugiego w konwersji plików multimedialnych wynosi w
    > porywach do 15%. To nie jest kilkakrotnie i tylko o to chodzi.

    Jakieś źródło można prosić?

    [ Demokracja to rządy brutali, temperowane przez dziennikarzy. ]
    [ (Ralph Waldo Emerson) ]