  • 21. Data: 2009-09-22 14:12:33
    Temat: Re: Pocz^(1)tki internetu optycznego w PL
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Lukasz <l...@n...spam> writes:

    > Oczywiście, że nie, ale taki 2-10mbit łącz upchnie się zawsze więcej, w
    > tej samej rurce, zanim przekroczy się powiedzmy 2-3x jej wielkość.
    > Chodzi o sam fakt, że sprzedaż tej oferty dla 100 klientów oznacza, że
    > parametry łącza przy pesymistycznym wariancie są _poważnie_ zaniżone w
    > stosunku to tego co kupował.

    Nie ma wariantu pesymistycznego, jest wariant realistyczny i statystyka.
    Pomijajac sytuacje nadzwyczajne, oczywiscie, ale na te sie takich sieci
    nie oblicza.

    Im łącze jest szybsze tym mniejszy ma typowy wspolczynnik wykorzystania
    (w warunkach domowych, nie pisze o łączach providerskich itp). Innymi
    slowy, lacze np. 128 Kb/s moze byc wysycone praktycznie caly czas, a
    po zmianie na łącze np. 10 Mb/s srednia przeplywnosc bedzie wynosic np.
    300 Kb/s (choc oczywiscie takze z chwilowym wysycaniem, ale przeciez nie
    wszystkie jednoczesnie sie beda wysycac).
    Troche zmieniaja sytuacje P2P, no ale P2P nie musi byc uprzywilejowanym
    ruchem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2009-09-22 15:04:31
    Od: Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com>

    On Tue, 22 Sep 2009 16:12:33 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

> [...]
    > wszystkie jednoczesnie sie beda wysycac).
    > Troche zmieniaja sytuacje P2P, no ale P2P nie musi byc uprzywilejowanym

    pozatym p2p już nie jest tak chętnie wykorzystywane jak niegdyś, bo po
    co ściągać muze jak jest tyle stacji radiowych do wyboru, po co
    zasysać filmy, skoro jest ich coraz więcej online a mając szybkie
    łacze ma się do nich całkiem swobodny dostęp bez "buforowania"

    --
    Tomek Kruk CZARNET
    http://zdrowepanstwo.pl/ Demokracja jest wtedy,kiedy 2 wilki

  • 23. Data: 2009-09-22 17:02:32
    Temat: Re: Początki internetu optycznego w PL
    Od: brak <k...@b...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Raczej "Swiatelko do kraweznika" bo chyba tak sie nazywa ta technologia
    > ewenatulanie swiatelko do "piwnicy"

    Z czystej ciekawości zadzwoniłem do BOK i zapytałem czy w związku z nową
    ofertą będą ciągnąć światło do domu. Miła Pani powiedziała iż nic nie
    będzie ciągnięte tylko w przypadku usługi 50 i 120 MB będzie wymieniony
    modem an nowy. Obecne maja do 45 Mb. Zapytałem jak jest z dostępnością
    usług i dostałem odpowiedź, że u mnie nie ma warunków max 25 Mb. W tej
    chwili mam 15 i od 12 w południe do godzin późno wieczornych nie jestem
    w stanie wycisnąć z łącza więcej jak 7-10 Mb. Tak jak się zorientowałem
    to u mnie na cała klatkę ponad 40 mieszkań jest 45 Mb bo tyle ma karta
    terminująca modemy na klatce. W nowej technologi podejrzewam będzie taka
    sama ściema z przepływnościami. Wszyscy znajomi z Wawy którzy dzwonili
    żeby zapytać o nową ofertę nie mają możliwości kupienia łącz pow 25 Mb i
    to w różnych dzielnicach wawy. Nie wiem gdzie oni to uruchomili, chyba w
    jednym bloku w wawie :)

  • 24. Data: 2009-09-22 17:07:50
    Od: Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com>

    On Tue, 22 Sep 2009 19:02:32 +0200, brak <k...@b...pl> wrote:

> [...]
    > w stanie wycisnąć z łącza więcej jak 7-10 Mb. Tak jak się zorientowałem
    > to u mnie na cała klatkę ponad 40 mieszkań jest 45 Mb bo tyle ma karta

    karta terminujaca modemy na klatce, ciekawe jakich rewelacji się
    jeszcze naczytam...

  • 25. Data: 2009-09-22 17:38:05
    Temat: Re: Poczštki internetu optycznego w PL
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Tomasz Kruk CZARNET pisze:

    > karta terminujaca modemy na klatce, ciekawe jakich rewelacji się
    > jeszcze naczytam...

    Jak mają "downstream" per klatka zrobiony ;-)

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 26. Data: 2009-09-22 17:41:57
    Od: Szymon <_@_.eu>

    > karta terminujaca modemy na klatce, ciekawe jakich rewelacji się
    > jeszcze naczytam...

    Heh :)
    A swoją drogą, to ciekawi mnie bardzo ilu przeciętnie ludzi "wisi" na
    paczce 4 kanałów downstream (tam gdzie odpalili DOCSIS3.0)

    Szymon Wyrembak

    (odpowiadajac popraw adres: i...@n...eu)

  • 27. Data: 2009-09-22 19:03:28
    Od: brak <k...@b...pl>

    Tomasz Kruk CZARNET pisze:

    > karta terminujaca modemy na klatce, ciekawe jakich rewelacji się
    > jeszcze naczytam...

    Może źle się wyraziłem karta do której są podpinane fizycznie kable od
    modemów na klatce i terminowane na karcie na Jana Pawła w Warszawie a
    pożniej wrzucane do routera.

    Jeśli uważasz że znasz się lepiej to nas oświeć jak to jest rozwiązane.
    JA bazuje na tym co tu znalazłem juz dawno temu
    http://forum.mediaswiat.pl/viewforum.php?f=1&sid=cfa
    b0b3385378e778dcf3fba7e75eceb

  • 28. Data: 2009-09-23 05:09:30
    Od: Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com>

    On Tue, 22 Sep 2009 21:03:28 +0200, brak <k...@b...pl> wrote:

    > Może źle się wyraziłem karta do której są podpinane fizycznie kable od
    > modemów na klatce i terminowane na karcie na Jana Pawła w Warszawie a
    > pożniej wrzucane do routera.

    urządzenie na klatke a na pół dzielnicy to przyznasz pewna różnica

    > Jeśli uważasz że znasz się lepiej to nas oświeć jak to jest rozwiązane.

    poczytaj moje wcześniej napisane posty w temacie kablówek

    > JA bazuje na tym co tu znalazłem juz dawno temu
    > http://forum.mediaswiat.pl/viewforum.php?f=1&sid=cfa
    b0b3385378e778dcf3fba7e75eceb

    no i proszę

    http://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?t=5473&sid=
    03e5cd6dfd89339891cf761ba9082e5f

    pierwszy z brzegu wątek wyjaśnia zagadnienie, a przynajmiej do tego
    stopnia żeby nie wypisywać bzdur o ograniczeniach stawianych przez
    "karte instalowaną na klatce"

  • 29. Data: 2009-09-23 12:34:35
    Temat: Re: Pocz?tki internetu optycznego w PL
    Od: brak <k...@b...pl>

    Tomasz Kruk CZARNET pisze:

> [...]
    >
    > pierwszy z brzegu wątek wyjaśnia zagadnienie, a przynajmiej do tego
    > stopnia żeby nie wypisywać bzdur o ograniczeniach stawianych przez

    Czytam czytam i jakoś nie widzę wyjaśnienia. Możesz je wkleić? Karta
    terminująca w CMTS ma max do 50 Mb, jak wiem, że wszyscy abonenci na
    klatce są wpięci do jednej karty i pracują na jednej częstotliwości to
    według Ciebie nie jest to ograniczenie? Poczytaj trochę zanim zaczniesz
    coś komentować. http://pl.wikipedia.org/wiki/Cable_Modem_Termination
    _System

    I spójrz dokładnie na ten wątek i zeskanowany dokument UPC
    http://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?t=5035&post
    days=0&postorder=asc&highlight=cz%EAstotliwo%B6%E6&s
    tart=75

    Nadal twierdzisz że nie ma ograniczenia?

  • 30. Data: 2009-09-23 12:44:01
    Od: Szymon Wyrembak <_@_.eu>

    brak pisze:

> [...]
    > klatce są wpięci do jednej karty i pracują na jednej częstotliwości to
    > według Ciebie nie jest to ograniczenie? Poczytaj trochę zanim zaczniesz

    Nie karta (bo ta może mieć nawet 32 porty down - Motorola, a CMTS
    kilka-kilkanaście kart) ale port - do 50Mbps przy modulacji QAM256.
    DOCSIS 3.0 zakłada bonding kanałów - 4 kanały down o szerokości 8MHz
    dają około 200Mbps pasma.
    Poza tym racja, te 120Mbps to oczywiście nie jest gwarantowana
    przepływność punkt-punkt. Pytanie - jakiej wielkości segmenty zrobiło UPC.

    --
    (popraw adres e-mail: imie at nazwisko . eu)