  • 71. Data: 2012-05-08 23:33:03
    Temat: Re: Po co nam autostrady?
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-08 22:58, Cavallino pisze:
    > Nie - idea państwa polega na tym, że państwo za podatki realizuje usługi
    > wobec swoich obywateli.

    Aby Państwo dało na coś/komuś 100zł musi zabrać komuś 150zł.
    Nieefektywne to. Wniosek, Państwo powinno jak najmniej finansować i jak
    najmniej na to finansowanie zabierać pieniędzy z portfeli obywateli, ale
    tam gdzie już bierze się za "pośredniczenie" w płatnościach powinno
    wywiązywać się ze swoich obowiązków. Tym czasem podatek drogowy w
    paliwie jest, a dróg jak nie było tak nie ma.

  • 72. Data: 2012-05-08 23:36:38
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-08 22:58, Cavallino wrote:

    > Nie - idea państwa polega na tym, że państwo za podatki realizuje usługi
    > wobec swoich obywateli.
    > To co u nas jest, to nie ma nic wspólnego z państwem, bo owszem -
    > podatki bierze i to coraz więcej i dłużej, ale już usług realizować nie
    > ma ochoty.

    Na tym polegają państawa kapitalistyczne - biorą kasę i nie mają ochoty
    świadczyć usług. W odróznieniu od socjalistycznych - biorą kase i mają
    ochotę, ale im nie wychodzi i komunistycznych - po prostu nie dają kasy
    obywatelom i mają ochotę. Są jeszcze dzikie kraje - nie ma podatków i
    nie mają ochoty;) Socjalizm i komunizm sobie darujmy, a kapitalizm
    jednak lepie wypada od dzikich:P

    Shrek.

  • 73. Data: 2012-05-08 23:38:07
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-08 23:33, anacron wrote:

    >. Tym czasem podatek drogowy w
    > paliwie jest,

    Źródło?

    > a dróg jak nie było tak nie ma.

    Źródło?

    :P

    Shrek.

  • 74. Data: 2012-05-08 23:40:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Aby Państwo dało na coś/komuś 100zł musi zabrać komuś 150zł.

    I dlatego powinno realizować tylko te funkcje, które wychodzą taniej.
    Np. obrona przed zewnętrznym wrogiem wyjdzie taniej, niż jakby każdy miał
    prywatną armię utrzymywać.

> [...]
    > wywiązywać się ze swoich obowiązków. Tym czasem podatek drogowy w
    > paliwie jest, a dróg jak nie było tak nie ma.

    Dokładnie tak.
    A nawet jak są, to za cudzą kasę i co za tym idzie płatne.

  • 75. Data: 2012-05-08 23:41:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup

    > Na tym polegają państawa kapitalistyczne

    Nie.
    Na tym polega wynaturzenie, które ma więcej wspólnego z komunizmem niż
    kapitalizmem.

  • 76. Data: 2012-05-08 23:47:06
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-08 23:41, Cavallino wrote:

    > Nie.
    > Na tym polega wynaturzenie, które ma więcej wspólnego z komunizmem niż
    > kapitalizmem.

    Jak zwał tak zwał. I tak lepiej niż u dzikich;)

    Shrek.

  • 77. Data: 2012-05-08 23:50:20
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-08 23:38, Shrek pisze:
    > Źródło?

    Ty tak poważnie?

  • 78. Data: 2012-05-08 23:54:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup

    > Jak zwał tak zwał. I tak lepiej niż u dzikich;)

    Nie jestem przekonany, zależy kogo z dzikich masz na myśli.

  • 79. Data: 2012-05-08 23:56:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ty tak poważnie?

    O ile dobrze pamiętam, to on z tych, co z tego burdlu żyją, więc w jego
    interesie jest żeby nas łupić ile się da i kasę z akcyzy zamiast na drogi,
    to na pensje w budżetówce przeznaczać.

  • 80. Data: 2012-05-08 23:57:09
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-08 23:50, anacron wrote:

    > Ty tak poważnie?

    Ano. Poważnie - podatek drogowy "jest w paliwie"? Jeśli już to właśnie
    nieszczęsna akcyza i opłata paliwowa. Podatek drogowy to chyba inna
    inszości i prawidłowo jest nazywany podatkiem od środków transportu czy
    jakoś tak.

    Shrek.