  • 61. Data: 2012-05-08 21:00:58
    Temat: Re: Po co nam autostrady?
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-08 20:27, J.F wrote:

    > Ale drogi za cos trzeba budowac. Czyz to nie jest piekne zeby placili ci
    > ktorzy korzystaja ?

    Elektrownie też. Emerytury też trzeba wypłacać.

    Od zawsze tak było. I jest.

    Shrek.

  • 62. Data: 2012-05-08 21:03:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup

    > No i? No i jest. NIestety pozostaje cieszyc się i z tego.

    Na tej samej zasadzie, gdy jak ktoś Ci w oczy pluje, to Tobie pozostaje się
    cieszyć, że deszcz pada.
    Niedoczekanie, ja nie z tych.

    >Zresztą wiesz po czym poznac, że polityk kłamie?

    Nie muszę poznawać, bo zawsze kłamie.
    Taki zawód.

  • 63. Data: 2012-05-08 21:07:26
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-08 21:03, Cavallino wrote:

    > Na tej samej zasadzie, gdy jak ktoś Ci w oczy pluje, to Tobie pozostaje
    > się cieszyć, że deszcz pada.
    > Niedoczekanie, ja nie z tych.

    Uwierzyłeś w jakieś bzdury. Nigdzie nie jest napisane, że z całości
    akcyzy mają być budowane autostrady. Jest 1/3, ale równie dobrze może
    jej nie być. Do tego wystrczy zmiana ustawy.

    > Nie muszę poznawać, bo zawsze kłamie.
    > Taki zawód.

    Ano. To czemu jesteś zdziwony?

    Shrek.

  • 64. Data: 2012-05-08 21:11:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup

    > Uwierzyłeś w jakieś bzdury.

    Nie - to Ty uwierzyłeś, że możesz być walony bez mydła.
    I to uwierzyłeś do tego stopnia, że Ci się to podoba.

    >Nigdzie nie jest napisane, że z całości akcyzy mają być budowane
    >autostrady. Jest 1/3, ale równie dobrze może jej nie być. Do tego wystrczy
    >zmiana ustawy.

    Ja akurat ustawy mam gdzieś.
    Mówię o tym co być powinno, gdyby nas nie okradano.

    > Ano. To czemu jesteś zdziwony?

    Czy ja jestem zdziwiony?
    Ja mówię jak jest, niczemu się nie dziwię.
    Skąd wywnioskowałeś, że okradanie kierowców gdzie się da jeszcze mnie dziwi?

  • 65. Data: 2012-05-08 21:21:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2012-05-08 20:27, J.F wrote:

    >Elektrownie też.

    No i za budowe elektrowni placa ci, ktorzy z pradu korzystaja.
    Tzn nie mowie o akcyzie (ktorej cel nie jest mi znany), tylko o
    rachunku za prad.

    Gdyby sie dalo tak placic za uzywanie drog ... ale wlasnie ze sie
    daje, ze przypomne kolejny "genialny" pomysl
    http://www.joemonster.org/phorum/read.php?f=25&i=404
    &t=404

    Tylko ze ... jak sie zastanowic to on nie jest taki glupi..

    >Emerytury też trzeba wypłacać.

    No to niech na nie placa ci ktorzy korzystaja :-)

    Albo - skoro cale Panstwo przepilo te srodki, to niech teraz cale
    panstwo placi po rowno, czemu tylko kierowcy maja placic na emerytow ?
    :-)

    >Od zawsze tak było. I jest.

    W USA jakos chyba mniej, co jest swoja droga ciekawe ...

    J.

  • 66. Data: 2012-05-08 21:25:48
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-08 21:11, Cavallino wrote:

> [...]

    Nie. Nigdy nie wierzyłem, że za akcyze z energii elektrycznej będą
    budowac elektrownie, z alko browary, a z fajek plantacje tytoniu. I tak
    samo, że z akcyzy za paliwo będą budować drogi.

    > Nie - to Ty uwierzyłeś, że możesz być walony bez mydła.
    > I to uwierzyłeś do tego stopnia, że Ci się to podoba.

    A kto powiedział, że mi się podoba? Nie podoba mi się, tak jak nie
    podobają mi się starośc, generalnie podatki i generalnie Niemki. Ale nic
    to nie zmienia. Taki już jest świat.

    > Ja akurat ustawy mam gdzieś.
    > Mówię o tym co być powinno, gdyby nas nie okradano.

    LOL. Jeszcze raz - skąd pomysł, że akcyza za paliwo jest jakaś wyjątkowa
    i inna od fajek, browaru? Ty się ciesz, bo co do zasady (akcyza jest po
    to, żeby ograniczyć negatywne skutki popytu na dany towar - wersja
    idealistyczna), to akcyza powinna iść na drogówkę, albo po prostu w
    łagodnej wersji (akcyza jest po to żeby grabić obywateli - wersja
    realistyczna) do budżetu. Wersja, że powinna iść na drogi jest sprzeczna
    z samą ideą akcyzy:(

    > Skąd wywnioskowałeś, że okradanie kierowców gdzie się da jeszcze mnie
    > dziwi?

    Z całym szacunkiem - podatki to jednak trochę inna liga niż pospolita
    kradzież:P W zasadzie na tej "kradzieży" zasadza się idea społeczeństwa
    i państwa;)

    Shrek.

  • 67. Data: 2012-05-08 21:32:07
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-08 21:21, J.F wrote:

    > No i za budowe elektrowni placa ci, ktorzy z pradu korzystaja.
    > Tzn nie mowie o akcyzie (ktorej cel nie jest mi znany), tylko o rachunku
    > za prad.

    No to nie mów głosno, bo nie wiadomo, kto czyta. "no i za drogi powinni
    płacić ci, którzy z dróg korzystają. Tzn nie mówię o akcyzie (której cel
    nie jest mi znany) tylko o winetach";)

    > Gdyby sie dalo tak placic za uzywanie drog ... ale wlasnie ze sie daje,
    > ze przypomne kolejny "genialny" pomysl
    > http://www.joemonster.org/phorum/read.php?f=25&i=404
    &t=404

    No widzisz, już przeczytali;)

    > No to niech na nie placa ci ktorzy korzystaja :-)

    Już zapłacili, teraz czekają na wydanie towaru.

    > Albo - skoro cale Panstwo przepilo te srodki, to niech teraz cale
    > panstwo placi po rowno, czemu tylko kierowcy maja placic na emerytow ? :-)

    Bo państwo to ty;) Pomysł, żeby każdy płacił po równo (pogłowne) raczej
    nie przejdzie - i chyba dobrze.

    Shrek.

  • 68. Data: 2012-05-08 22:07:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2012-05-08 21:21, J.F wrote:

    >No to nie mów głosno, bo nie wiadomo, kto czyta. "no i za drogi
    >powinni płacić ci, którzy z dróg korzystają. Tzn nie mówię o akcyzie
    >(której cel nie jest mi znany) tylko o winetach";)

    Winieta ma jedna wade - jedni korzystaja duzo, inni malo, a placa tyle
    samo ..

    Zreszta jest powszechnie stosowana - duzo krajow ma podatek "drogowy".

    &t=404

    >No widzisz, już przeczytali;)

    Ale trzeba miec na uwadze ze teraz sie moga pokazac samochody na gaz z
    kuchenki, na olej rzepakowy, na prad, czy nawet na sprezone
    powietrze - i tradycyjne sposoby opodatkowania paliwa zawioda.

    Ale nowe czasy daja nowe mozliwosci, GPS, GSM, Viatoll :-)

    >Bo państwo to ty;) Pomysł, żeby każdy płacił po równo (pogłowne)
    >raczej nie przejdzie - i chyba dobrze.

    Ale ja akceptuje podatek dochodowy liniowy czy VAT.
    Tylko nie rozumiem dlaczego mam fundowac emerytury od kazdego
    przejechanego kilometra :-)

    J.

  • 69. Data: 2012-05-08 22:35:01
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-08 22:07, J.F wrote:

    > Ale ja akceptuje podatek dochodowy liniowy czy VAT.
    > Tylko nie rozumiem dlaczego mam fundowac emerytury od kazdego
    > przejechanego kilometra :-)

    Bo na tym polega akcyza? Od każdego litra paliwa, alkoholu, od każdego
    papierosa, od każdej kilowatogodziny. Ciesz się, że od kondomów nie
    wprowadzili;)

    Shrek.

  • 70. Data: 2012-05-08 22:58:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > Z całym szacunkiem - podatki to jednak trochę inna liga niż pospolita
    > kradzież:P W zasadzie na tej "kradzieży" zasadza się idea społeczeństwa i

    Nie - idea państwa polega na tym, że państwo za podatki realizuje usługi
    wobec swoich obywateli.
    To co u nas jest, to nie ma nic wspólnego z państwem, bo owszem - podatki
    bierze i to coraz więcej i dłużej, ale już usług realizować nie ma ochoty.