  • 51. Data: 2012-05-08 18:31:11
    Temat: Re: Po co nam autostrady?
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w
    > wiadomości grup
    com...

    > Tak.

    Moze chodzilo mu o "droge szybkiego ruchu"?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_klasy_GP

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 52. Data: 2012-05-08 18:51:43
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-05-07 23:27, anacron pisze:
    > Taka myśl na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
    > na środku, skoro wystarczyły by dwujezdniowe drogi ekspresowe, które są
    > chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)

    Oglądałeś Misia Barei?
    Ktoś ma 15% od ogólnej sumy kosztów.
    Paru członków pewnej rodziny po Viatoll jest
    ustawionych do końca życia.

  • 53. Data: 2012-05-08 19:02:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jerzu" napisał w wiadomości
    On Tue, 8 May 2012 16:53:43 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Projekt zmieniał się bardzo intensywnie. Ale o drogach wojewódzkich
    >słyszę pierwszy raz.

    Ja pamietam ze w pewnym momencie tylko na gminne nie potrzebowaloby
    sie winiety.
    Czyli automatycznie na wojewodzkie bylaby potrzebna, choc tego mogli
    glosno nie mowic.
    Przypomne cel nadrzedny - prawie kazdy mial te winiete kupic :-)

    Aczkolwiek do sejmu trafilo juz tylko (druk 857 z 2002)
    http://orka.sejm.gov.pl/Druki4ka.nsf/0/D23338C9856B6
    2E9C1256C2A0037409A?OpenDocument

    aj, nie mozna skopiowac .. "drog miedzynarodowych, drog ekspresowych i
    autostrad, oraz drog dwujezdniowych wchodzacych w sklad sieci drog".

    Przy czym - to byl rok 2002. Koncesje na A1, A2 i A4 zostaly dawno juz
    wydane :-(

    J.

  • 54. Data: 2012-05-08 19:22:54
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-08 12:07, J.F wrote:

    > A gdyby tak uczciwie cala akcyze z paliw kierowac na drogi, zamiast na
    > zasilki dla bezrobotnych, to mielibysmy juz dzis niezla siec autostrad.

    Z tym jednak zastrzeżeniem, że akcyza co do zasady służy teoretycznie
    ograniczeniu konsumpcji dóbr (a w praktyce dojeniu obywateli tam gdzie
    popyt jest mało elastyczny i ludzie i tak będą konsumować - alko, fajki
    prąd i paliwa - ciężko zrezygnować co?). Natomiast z akcyzy za prąd nie
    budujemy elektrowni, z alko gorzelni i browarów, a z fajek plantacji
    tytoniu. Skąd więc pomysł, że z paliw ma się budować drogi? Taki podatek
    jak każdy inny - państwo zbójeckim prawem ściąga akcyzę na swoje
    potrzeby, a to że 1/3 idzie na drogi jest z jego strony "łaską" (którą w
    każdej chwili można cofnąć, jak będzie trzeba ratować budżet).

    Shrek.

  • 55. Data: 2012-05-08 20:20:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > budujemy elektrowni, z alko gorzelni i browarów, a z fajek plantacji
    > tytoniu. Skąd więc pomysł, że z paliw ma się budować drogi?

    Bo z takim przeznaczeniem miała być przeznaczana przynajmniej część akcyzy,
    która została do niej włączona po likwidacji podatku drogowego.

  • 56. Data: 2012-05-08 20:27:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2012-05-08 12:07, J.F wrote:

    >Z tym jednak zastrzeżeniem, że akcyza co do zasady służy teoretycznie
    >ograniczeniu konsumpcji dóbr (a w praktyce dojeniu obywateli tam
    >gdzie

    No wlasnie - dawno i nieprawda :-)

> [...]
    >prąd nie budujemy elektrowni, z alko gorzelni i browarów, a z fajek
    >plantacji tytoniu. Skąd więc pomysł, że z paliw ma się budować drogi?

    Ale drogi za cos trzeba budowac. Czyz to nie jest piekne zeby placili
    ci ktorzy korzystaja ?

> [...]
    >na swoje potrzeby, a to że 1/3 idzie na drogi jest z jego strony
    >"łaską" (którą w każdej chwili można cofnąć, jak będzie trzeba

    No wlasnie - bo w obecnym ksztalcie to podatek na bogatych od luksusu,
    przeznaczony na biednych.

    J.

  • 57. Data: 2012-05-08 20:37:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości

    >Bo z takim przeznaczeniem miała być przeznaczana przynajmniej część
    >akcyzy, która została do niej włączona po likwidacji podatku
    >drogowego.

    To nie byl podatek drogowy, tylko "od posiadania srodkow transportu".
    Kiedys dawno - moze i drogowy, ale kiedy ?

    Ktory zreszta wcale na drogi nie musial byc przeznaczany, bo trafial
    do budzetow gminy.

    Poza tym to byl drobiazg nie warty wymieniania, podobnie jak
    pozniejsza oplata paliwowa na Krajowy Fundusz Drogowy.
    Chyba tylko na zamydlenie oczu - zeby powiedziec ze nie ma pieniedzy
    na drogi, podczas gdy w litrze paliwa jest ze 2 zl podatkow i pare
    groszy na KFD.

    J.

  • 58. Data: 2012-05-08 20:41:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > To nie byl podatek drogowy, tylko "od posiadania srodkow transportu".

    Wiem, potocznie był nazywany drogowym.

  • 59. Data: 2012-05-08 20:50:59
    Od: Trzeci <n...@m...pl>

    Dnia Mon, 7 May 2012 19:04:08 -0700 (PDT), tadek napisał(a):

    > za umowę ze Stalexportem na koncesję autostradową to powinien autor
    > tej umowy wylądować na długie lata w pierdlu

    Miro i Zdzicho mieli rację :-(
    Polska to "dziki kraj"
    --
    To mądry człowiek ? pomyślał Iwan. ? Trzeba przyznać, że wśród inteligentów
    także trafiają się wyjątkowo mądrzy ludzie, nie da się temu zaprzeczyć.

  • 60. Data: 2012-05-08 20:59:11
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-08 20:20, Cavallino wrote:

    > Bo z takim przeznaczeniem miała być przeznaczana przynajmniej część
    > akcyzy, która została do niej włączona po likwidacji podatku drogowego.

    No i? No i jest. NIestety pozostaje cieszyc się i z tego. Zresztą wiesz
    po czym poznac, że polityk kłamie?

    Shrek.