eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmPo 3-cim ładowaniu nowa bateria Li-On szybciej traci pojemnośćPo 3-cim ładowaniu nowa bateria Li-On szybciej traci pojemność
    From: "Bugatti" <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Po 3-cim ładowaniu nowa bateria Li-On szybciej traci pojemność
    Date: Mon, 1 Jul 2013 23:57:19 +0200

    Cześć,

    Po kupieniu nowego ZTE Grand X IN włożyłem fabrycznie naładowaną baterię do
    telefonu i poczekałem aż się sama rozładuje do zera. Czytałem o tym i są
    dwie szkoły, żeby rozładowywać i tego nie czynić. W instrukcji telefonu nie
    ma wzmianki o sposobie ładowania.

    Ale ciąg dalszy o ładowaniu:

    1. Po pierwszym całkowitym rozładowaniu (smartfon sam się wyłączył)
    nowiutkiej baterii, ładowałem ją łądowarką z gniazdka ok. 2:50h. Po tym
    zauważyłem że bateria w stanie czuwania + jakieś tam zabawy w WiFi przez ok.
    20 minut telefon zgodnie z wskazaniem rozładowała się 10% / 24h (nie
    wykonywałem rozmów przez 24h !! ). Po 5 dniach (dokłądnie nie pamiętam ile
    godzin) rozładowałem go do 0% (sam się wyłączył).

    Przypominam rozładowanie: 10% / 24 h

    2. 2gie ładowanie przeprowadziłem przez USB, które trwało dokłądnie 3h 46
    min (podaję tak dokładny czas bo zapisuje sobie wszystko w excelu). Po
    włączeniu telefonu okazało się że bateria jest doładowana w 97%, więc
    wyłączyłem telefon i znów przez USB ładowałem ok. 20 minut. Po włączeniu
    smartfonu było 100%.

    Po drugim ładowaniu telefon wytrzymał dokładnie 4 dni 0h i 6 minut do
    rozładowania 1 %.

    3. Trzecie ładowanie przebiegało również przez USB i trwało (dokładnie nie
    pamiętam bo dałem na autmatyczne wyłączenie kompa) około 4 godziny (może max
    4,5h). Po włączeniu telefon pokazywał 100% naładowania.
    Jak po pierwszym rozładowaniu tak i po trzecim smartfon rozładowywał sie 10%
    / 24h.

    Jednakże zauważyłem że od poziomu 30% do 20% telefon rozładowywał się w
    czasie ok. 16 h. Zaś od 20 % do 10 % w około 10h. Telefon rozładowałem do 4%

    4. Po dzisiejszym czwartym ładowaniu wyłączonego telefonu przez USB, które
    trwało (zauważalnie dłużej niż drugie ładowanie przez USB) 4h 30 min
    włączyłem telefon i poziom naładowania wyniósł 100%. Zauważyłem też
    niepokojącą rzecz. Mija właśnie 6h od naładowania i telefon rozładował się o
    5% (ze 100% na 95%). Czyli wynika że po 24h rozładuje się o 24% (ze 100% do
    76%). Przez ten czas rozmawiałem około 6 minut.

    Pytanie: Co się stało po dzisiejszym ładowaniu że tak nagle zaczął tracić
    pojemność ?

    Mam nadzieję że jasno opisałem sytuację.

    Pozdrawiam,

    --
    Bugatti