eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmPo 3-cim ładowaniu nowa bateria Li-On szybciej traci pojemnośćRe: Po 3-cim ładowaniu nowa bateria Li-On szybciej traci pojemność
  • Data: 2013-07-04 11:44:45
    Temat: Re: Po 3-cim ładowaniu nowa bateria Li-On szybciej traci pojemność
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości
    >Po namyśle stwierdzam że nie warto się przejmować jak nalezy łądować
    >baterii w telefonie. W końcu takie Li-On kosztuje ok. 50 zł (+/- 30
    >zł)....

    Mniej wiecej, ale jesli mozna zaoszczedzic te 50 zl, to czemu nie ?

    Szczegolnie ze przy okazji mozna sobie zaoszczedzic problemow z nowa
    bateria :-)

    >Ponadto od końca 2005 roku miałem (i nadal mam) Siemensa CT65.
    >Bateria Li-Ion 600 mAh. Do 2008 (3kwartał) była w posiadaniu innej
    >osoby i była ładowana różnie...czasem jak całkiem padła do 0 a czasem
    >do 30%, 20%. Potem od 3 kwartału 2008 była w moim posiadaniu.
    >Wytrzymywała 7 dni (słownie: równe 7 dni).

    Hm, ja C65, a moze i CT65, sie zniesmaczylem po 3 dniach. Moze dlatego
    ze uzywanym telefonie (gry trzeba bylo przetestowac) bateria wymagala
    ladowania codziennie

    >*Zawsze* od tego 2008 roku ładowałem ją gdy rozładowała się do 0%
    >(tel. sam się wyłączał). Do mniej więcej 1Q 2012 roku wytrzymywała
    >nadal 7 pełnych dni. Później nagle jej pojemność się zmniejszała.

    Mialem siemensa c35, me45, c45 - bateryjki po 2 latach uzywania byly
    juz wyraznie "nie pierwszej swiezosci". pojemnosci zostawala im polowa
    i czlowiek klal ze co to - dwa dni nie ladowal telefonu i wylaczyl sie
    ?
    Ale degradadowal sie powoli.
    Oni uzywali wtedy ogniw panasonica, mialem o nich jak najgorsze zdanie
    z powodu baterii w notebookach.

    Ale takie oceny mysle ze mozna sobie darowac - rozne telefony, rozne
    baterie, nieprecyzyjne style - z tego trudno wnioski wyciagnac.

    >Jaki z tego wniosek: dla mnie nie ma wniosku. Bateria się
    >wybrzuszyła...nie wiem czy od sposobu ładowania czy po prostu lata
    >zrobiły swoje. Bateria do CT65 kosztuje obecnie 15 zł. Czy warto tak
    >bardzo dbać o baterię która jak się zepsuje i wymieni na nową na
    >śmieszną kwotę 15 zł ? Sądze że nie ;-)

    Uwazaz, bo mnie kiedys z allegro przyszla bateryjka trzyletnia. I tez
    juz byla nie pierwszej swiezosci.

    >Nie ma istotnego wpływu na bezpieczeństwo rozmówcy. To nie hamulce
    >czy układ zawieszenia i kierowniczy w samochodzie o który nalezy dbać
    >ze względu na własne i innych bezpieczeństwo.

    No, bedziesz musial wezwac pomoc, a tu baterii nie ma.
    Albo inny pilny telefon kosztujacy miedzy 50 zl a 5 mln :-)

    J.