  • 71. Data: 2016-03-29 22:29:42
    Temat: Re: Płyta indukcyjna i różnicówki
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-03-29 21:53, Dariusz K. Ładziak wrote:

    > Nie będzie, wymóg "pieczątki" dyskryminuje część podmiotów prawem
    > upoważnionych do wykonania instalacji... Klauzula abusywna w stosunku do
    > strony trzeciej (instalator) i klienta (ograniczenie swobody wyboru
    > instalatora)

    Nic z tych rzeczy.

    Klauzula abu*z*ywna - czyli mówiąc po polsku niedozwolona - ewentualnie
    mogłaby mieć miejsce w przypadku relacji przedsiębiorca-*konsument*.
    Nigdy w przypadku strony trzeciej (instalatora).

    Ale nie ma ze względu na treść art. 577 KC (który definiuje pojęcie
    gwarancji).

    Piotrek

  • 72. Data: 2016-03-29 22:36:51
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-03-29 21:56, J.F. wrote:
    > Tylko ze odpowiedz na reklamacje moze byc "uszkodzenie nastapilo z
    > powodu nieprawidlowej instalacji".

    W przypadku pierwszego roku zakłada się, że problem jest by default w
    reklamowanej rzeczy. Jeśli sprzedawca uważa, że jest inaczej to musi to
    *udowodnić*.

    > A co dalej ?
    > IMO - nie majac wujka adwokata i ciotki sedzi taniej bedzie kupic nowa
    > kuchenke :-)

    Może i tak być :-)

    Ale wystarczy mieć dostatecznie zły charakter i dochodzenie swoich praw
    automagicznie się upraszcza ;-)

    Piotrek

  • 73. Data: 2016-03-29 23:14:07
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    J.F. pisze:
    > Pieczatke moze i udaloby sie w sadzie obalic, ale stwierdzenie "sam
    > sobie podlaczylem" to juz pewnie nie.

    "Pieczątkę" obali każdy w każdym sądzie. A "sam sobie podłączyłem" - ja
    na ten przykład też obalę... Bo co mi szkodzi wpisać się jako instalator
    i numery uprawnień podać?

    Miał być wykwalifikowany personel (wymóg rozsądny choćby z punktu
    widzenia bezpieczeństwa)? Jest. A że klient i wykwalifikowany personel
    (na dokładkę bez pieczątki ale z uprawnieniami wydanymi w imieniu URE)
    to jedna osoba? A co komu do tego?

    --
    Darek

  • 74. Data: 2016-03-29 23:29:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > A wolisz miec rure kanalizacyjna w salonie ?
    > U nas by pewnie nie wyszlo, tzn pierwsza zima pokazala slabosc
    > pomyslu, ale u nich widac sie sprawdza :-)

    Mam rurę kanalizacyjną na zewnątrz. Pionowa 100mm. Nie zamarza.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 75. Data: 2016-03-29 23:32:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" napisał w wiadomości grup
    pl...
    J.F. pisze:

    >"Pieczątkę" obali każdy w każdym sądzie. A "sam sobie podłączyłem" -
    >ja na ten przykład też obalę... Bo co mi szkodzi wpisać się jako
    >instalator i numery uprawnień podać?

    Jesli te uprawnienia masz, to oczywiscie nic nie stoi na przeszkodzie.
    Ale wiecej ludzi ich nie ma, wiec numer musza podac falszywy.

    Albo sie okaze, ze uprawnienia wygasly :-)

> [...]
    >personel (na dokładkę bez pieczątki ale z uprawnieniami wydanymi w
    >imieniu URE) to jedna osoba? A co komu do tego?

    Teraz URE uprawnia a nie SEP ?
    To pewnie uprawnionych jeszcze mniej ...

    A tak nawiasem mowiac, to ciekaw jestem, gdzie ten personel mial
    zdobyc kwalifikacje do podlaczania plyty grzejnej, bo instalacja
    dwufazowa to cos niezbyt popularnego bylo.
    A opisy w instrukcjach obslugi czesto zadne ... nawet uprawniony
    elektryk moglby sie naciac.

    J.

  • 76. Data: 2016-03-29 23:40:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2016-03-29 21:56, J.F. wrote:

    >W przypadku pierwszego roku zakłada się, że problem jest by default w
    >reklamowanej rzeczy. Jeśli sprzedawca uważa, że jest inaczej to musi
    >to *udowodnić*.

    "rodzaj uszkodzen wskazuje, ze nastapilo przepiecie na zasilaniu,
    ktore moglo byc spowodowane np zlym podlaczeniem do instalacji
    elektrycznej".
    Ale nawet jesli podlaczenie bylo dobre, to nadal przepiecie jest nie z
    winy producenta :-)

    A jak odroznic, ze przepalony tranzystor czy tyrystor byl z winy
    wlasnej, a nie przepiecia ?
    Z wlasnej sie przeciez nie psuje, mamy miliony kuchenek z takimi
    elementami i wszystkie pracuja :-)

    >Może i tak być :-)
    >Ale wystarczy mieć dostatecznie zły charakter i dochodzenie swoich
    >praw automagicznie się upraszcza ;-)

    Nie wiem czy zly charakter wystarczy - w ogromie kruczkow prawnych
    chyba nie.
    A nawet jesli, to jesli druga strona tez ma zly charakter, to ile
    potrwa proces ?
    5 lat czy dluzej ?

    Albo bezczelnie po pol roku sprzedawca wymieni towar na nowy sprawny.
    A Ty juz kupiles nowa kuchenke, bo ilez mozna bez :-)

    J.

  • 77. Data: 2016-03-31 18:18:16
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2016 23:32:53 +0200, J.F. napisał(a):

    > Teraz URE uprawnia a nie SEP ?
    > To pewnie uprawnionych jeszcze mniej ...

    Świadectwa kwalifikacyjne wystawia nie tylko SEP. Większe zakłady pracy
    mają swoje własne komisje.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 78. Data: 2016-04-02 16:51:30
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    J.F. pisze:
    > Teraz URE uprawnia a nie SEP ?
    > To pewnie uprawnionych jeszcze mniej ...

    Uprawnienia wystawiają komisje egzaminacyjne akredytowane przez URE. Ja
    mam na ten przykład z gliwickiego oddziału SIMP-u... A czemu tak? A
    temu, że każdy orze, jak może, ekipa z gliwickiego SIMP-u za chlebem na
    gościnne występy do stolicy przybyła.

    Od paru lat SEP przestał być jedynym podmiotem uprawnionym do
    wystawiania powszechnych uprawnień energetycznych (bo zawsze obok SEP-u
    funkcjonowały uprawnienia górnicze, to wyższa kasta elektryków była i
    jest). Teraz każdy może zorganizować strukturkę szkoleniowo -
    egzaminacyjną, jak ma ludzi i program to URE rzecz może przyklepać.

    A SEP, na otarcie łez, dostał mocą ustawy zmieniającej kwestie uprawnień
    prawo szkolenia i wystawiania uprawnień w imieniu URE - z automatu. Jako
    jedyni nie musieli o to występować.

    --
    Darek

  • 79. Data: 2016-04-02 16:54:17
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    badworm pisze:

    > Świadectwa kwalifikacyjne wystawia nie tylko SEP. Większe zakłady pracy
    > mają swoje własne komisje.

    Więcej - zakłady pracy posiadające dział Głównego Energetyka i dział
    szkolenia mogą wystąpić o zgodę na nieegzaminowanie pracowników po
    upływie pięciu lat - raz uzyskane uprawnienia są ważne do końca
    zatrudnienia w takim zakładzie...

    --
    Darek

  • 80. Data: 2016-04-02 18:23:06
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Dariusz K. Ładziak pisze:

> [...]
    > szkolenia mogą wystąpić o zgodę na nieegzaminowanie pracowników po
    > upływie pięciu lat - raz uzyskane uprawnienia są ważne do końca

    Ciekawe co to będzie jak będę próbował użyć moich uprawnień nabytych w
    2003 kiedy był bubel w ustawie i mam bezterminowe.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html