    From: rex <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Płyta ABIT AN8 Ultra - trudno uruchomić kompa
    Date: Wed, 7 Dec 2011 07:03:48 -0800 (PST)

    Witam,

    od kilku dni mam z moim kompem problem. Po włączeniu zasilania bardzo
    często komputer nic nie wyświetla na monitorze, wygląda to tak jakby
    karta grafiki nic nie wyświetlała. Monitor zachowuje się jakby był w
    stanie uśpienia - miga zielona dioda. Dopiero po kikukrotnym resecie
    czasem załapie i wyświetlają się komunikaty tekstowe: test pamięci,
    wykrycie dysku, DVD itp.

    Następnie pojawia się następujący komunikat:
    "System is running in Fail-Safe State.
    Please recheck - BIOS CMOS SETUP"

    i dalej jest komunikat, że DEL powoduje wejście do BIOSU, F1 - dalsza
    praca (bez wchodzenia do biosu) - tzn. ładowanie systemu.

    Zupełnie nie mam pojęcia o co chodzi z tym Fail-Safe State. Nic w
    biosie nie przestawiałem.

    Trzy razy nie wykrył mi dysku, pojawił się komunikat: Invalid system
    disc.

    Kilka razy w czasie pracy w systemie Win XP pojawił się niebieski
    ekran z komunikatem, że wystąpił błąd i system zostanie zamnięty;
    kilka razy komputer nagle został zresetowany.

    Nic z tego wszystkiego nie rozumiem. Czy to może być jakiś wirus, czy
    też problem z płytą główną czy może jeszcze coś?

    Mam płytę Abit AN8 Ultra, procesor Athlon 3000+ (1,8 GHz).

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc i podpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Rex