  • 1. Data: 2011-12-07 15:03:48
    Temat: Płyta ABIT AN8 Ultra - trudno uruchomić kompa
    Od: rex <m...@g...com>

    Witam,

    od kilku dni mam z moim kompem problem. Po włączeniu zasilania bardzo
    często komputer nic nie wyświetla na monitorze, wygląda to tak jakby
    karta grafiki nic nie wyświetlała. Monitor zachowuje się jakby był w
    stanie uśpienia - miga zielona dioda. Dopiero po kikukrotnym resecie
    czasem załapie i wyświetlają się komunikaty tekstowe: test pamięci,
    wykrycie dysku, DVD itp.

    Następnie pojawia się następujący komunikat:
    "System is running in Fail-Safe State.
    Please recheck - BIOS CMOS SETUP"

    i dalej jest komunikat, że DEL powoduje wejście do BIOSU, F1 - dalsza
    praca (bez wchodzenia do biosu) - tzn. ładowanie systemu.

    Zupełnie nie mam pojęcia o co chodzi z tym Fail-Safe State. Nic w
    biosie nie przestawiałem.

    Trzy razy nie wykrył mi dysku, pojawił się komunikat: Invalid system
    disc.

    Kilka razy w czasie pracy w systemie Win XP pojawił się niebieski
    ekran z komunikatem, że wystąpił błąd i system zostanie zamnięty;
    kilka razy komputer nagle został zresetowany.

    Nic z tego wszystkiego nie rozumiem. Czy to może być jakiś wirus, czy
    też problem z płytą główną czy może jeszcze coś?

    Mam płytę Abit AN8 Ultra, procesor Athlon 3000+ (1,8 GHz).

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc i podpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Rex

  • 2. Data: 2011-12-07 15:08:45
    Temat: Re: Płyta ABIT AN8 Ultra - trudno uruchomić kompa
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    Na poczatek - inspekcja plyty glownej na okolicznosc spuchnietych/wylanych
    kondensatorow.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2011-12-07 15:09:26
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    rex" napisał:

    > od kilku dni mam z moim kompem problem.

    To jest wręcz podręcznikowy przykład zdychającego zasilacza. IMHO,
    oczywiście.

    JoteR

  • 4. Data: 2011-12-07 15:41:13
    Od: rex <m...@g...com>

    > To jest wr cz podr cznikowy przyk ad  zdychaj cego zasilacza. IMHO,
    > oczywi cie.

    Zasilacz mam dość dobry: be quiet! Pure Power L7 300W. Jest to
    zasilacz z wszelkiej maści zabezpieczeniami: zabezpiecenie
    przeciwprzepięciowe, przeciwprzeciążeniowe, zwarciowe itd.
    Do tego zasilacz nie jest mocno obciążony. Komputer pobiera nie więcej
    niż 100 W w czasie pracy, w trakcie ładowania systemu max. 130 W
    (sprawdzałem miernikiem).
    Więc zasilacza bym nie podejrzewał o awarię, tym bardziej, że mam go
    dopiero od ok. roku.

  • 5. Data: 2011-12-07 16:59:56
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-12-07 16:41, rex pisze:

> [...]
    > (sprawdzałem miernikiem).
    > Więc zasilacza bym nie podejrzewał o awarię, tym bardziej, że mam go

    Ale nie ma zabezpieczenia przeciwko spuchniętym elektrolitom :). Dla
    świętego spokoju spróbowałbym z innym.

  • 6. Data: 2011-12-08 14:11:21
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    rex <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >(sprawdzałem miernikiem).
    >Więc zasilacza bym nie podejrzewał o awarię, tym bardziej, że mam go

    Sprawdz kondziory na plycie, jak radzi Vituniu, czy nie sa
    spuchniete. Niektore plyty Abita slynely z tego.

  • 7. Data: 2011-12-08 20:11:56
    Od: rex <m...@g...com>

    On 8 Gru, 15:11, I.Tichy <i...@...tichy.pl> wrote:

    > Sprawdz kondziory na plycie, jak radzi Vituniu, czy nie sa
    > spuchniete. Niektore plyty Abita slynely z tego.

    Kondensatory na płycie sprawdziłem. Nie zauważyłem, żeby którykolwiek
    był spuchnięty lub żeby ciekł.
    W zasilaczu niestety nie sprawdzę bo jest zaplombowany a nie chcę
    stracić gwarancji.