  • 31. Data: 2009-08-04 21:59:31
    Temat: Re: Play - zmiana regulaminu - jak to jest?
    Od: "skrzypas" <s...@t...pl>

    > Wpada klient i chcę żebym mu zrobił plakat reklamowy, ja patrze na niego,
    > przedstawiciel poważnej firmy - zrobię mu to taniej to wróci z większymi
    > zamówieniami. A on nie wrócił... I co? I nic! Dopłaciłem ale to moje
    > ryzyko było - jak opy z telefonami.

    jak opy bez telefonów.

    [ciach]

    podobnych historyjek mozemy sobie wymyslac godzinami...
    tylko ze one nijak sie maja do sytuacji w branży.

    > Nie UKE i nie OPy i nie Ty powinniście decydować co jest dla kogo dobre a
    > każdy powinien sam zadecydować czy zmiana umowy mu odpowiada czy nie.

    Imho - w pierwszej kolejności obie strony powinny sie wywiązywać z danych
    sobie obietnic.
    Op - usługi, Klient - kasa za usługi.
    Jeżeli cos dostajesz z rabatem - jak rezygnujesz oddaj to co sie Tobie nie
    należy. Koniec kropka.

    > Dobranoc :)

    Dobrej nocy życzę.

    s.

  • 32. Data: 2009-08-05 06:20:52
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-08-04 23:59, skrzypas pisze:

    > Imho - w pierwszej kolejności obie strony powinny sie wywiązywać z
    > danych sobie obietnic.

    Ale umowa to właśnie ta obietnica! Więc op sięniewywiązuje - przecież
    jązmienia.

    > Op - usługi, Klient - kasa za usługi.
    > Jeżeli cos dostajesz z rabatem - jak rezygnujesz oddaj to co sie Tobie
    > nie należy. Koniec kropka.

    Ok. Jak to sobie wyobrażasz? Ma oddać telefon? Wiesz co? Ja jestem nawet
    za. Ostatni fon jaki kupiłem u opa kosztował mnie ponad 250zł, wyobrażam
    sobie jak po np. 1,5 roku op zmienia regulamin, rozwiązujemy umowę,
    oddaje telefon, biorę kasę i idę kupić nowy :) Fajna myśl :)

  • 33. Data: 2009-08-05 06:36:00
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "skrzypas" <s...@t...pl>

    > Nonsens. Nikt nie każe dla klienta zawierać umowy na 24 miesiące.

    Też nie zawiera jak nie chce. Jak zawrze to zobowiązuje drugą stronę do
    dotrzymania warunków tej umowy. Niby czemu miałoby być inaczej ???

    > Sam widzisz - to co napisałeś odnosi sie w równej mierze do klienta.

    Niby w jaki sposób ? Operator chce zmienić warunki umowy na co klient nie
    godzi się, więc albo pozostają przy dotychczasowej umowie albo rozwiązują
    ją.

    Sam zacznij od podstaw, jak wyżej

  • 34. Data: 2009-08-05 06:37:13
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    > Jak widzisz niektórym trzeba :)

    Chcesz powiedzieć, że umowa nie zobowiązuje ??? Mnie się wydaje że to
    podstawa.

    > Z resztą chyba nie tylko mnie ogarnia śmiech jak kto kto podpisał cyro na
    > 12, 24 czy 36 miesięcy po kilku miesiącach podnosi larum, że na kartę mają
    > lepszą ofertę niż on w abo itp. - w końcu chyba widział co podpisuje :)

    A tu chodzi o to, że operator chce zmienić warunki umowy.

  • 35. Data: 2009-08-05 06:39:08
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "skrzypas" <s...@t...pl>

    > Żałosne jednak jest to, że zmiana regulaminu stanowiła pretekst do
    > "wyłudzenia" aparatu od operatora, bez wywiązania sie z umowy.

    To operator chce wymusić na użytkowniku akceptację zmiany warunków umowy.

    > Kiedyś zapytałem mojego klienta, który chciał rozwiązać umowę właśnie
    > przez zmianę regulaminu - co jemu sie nie podoba w nowym regulaminie?
    > Nie potrafił niestety odpowiedzieć - nawet nie znał starego, a co mówić o
    > zmianach w nowym...
    > I przykre jest to, że jakieś 90% regulaminowców kieruje sie podobnymi
    > motywami.

    Prawo strony nie akceptować zmiany umowy.

  • 36. Data: 2009-08-05 06:46:03
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "skrzypas" <s...@t...pl>

    > Tak samo jak ja :)
    > W regulaminie promocji jest jasno napisane - jeżeli podpiszesz umowę w abo
    > na x-miesiecy, możesz kupić aparat po cenie promocyjnej.

    Czyli operator chce zachęcić drugą stronę do zawarcia umowy. Jego prawo.
    Osiąga cel i teraz ... czemu to miałoby zobowiązywać do czegokolwiek innego
    drugą stronę ?

    > Zdziwiłbyś sie ile aparatów jest sprzedawanych po cenach znacznie wyższych
    > niż 1 zł.

    To chyba nie ma problemu

    > Ale masz jakieś wsparcie?

    Nikt nie każe sprzedawać za 1zł telefonu wartego przynajmniej kilkadziesiąt
    złotych a według operatora kilka tysięcy

    > Mylisz pojęcia. Nie zmienia sie umowa. Zmienia sie regulamin świadczenia
    > usług. Nie zmienia sie cennik.

    Regulamin jest częścią umowy.

    > Nikt nie każe Ci dopłacać więcej niż masz to zapisane w umowie

    Nie trzeba musieć płacić więcej by nie zgadzać się na zmianę umowy.

    > jakiś gorszy gatunek czy co?

    zaangażowany ?

  • 37. Data: 2009-08-05 06:55:20
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 04 Aug 2009 23:43:05 +0200, PlaMa napisał(a):

    > Phi... ja tam czekam aż wprowadzą ogólnodostępny internet za free (go
    > UKE nie poddawaj się!). Wtedy opy papa, albo zaczną się starać w końcu

    Uważam, że to byłoby dosłownie straszne, gdyby organ administracji zaczął
    prowadzić działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług
    telekomunikacyjnych. Raz-dwa mielibyśmy gorszy monopol niż w przypadku
    AT&T.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 38. Data: 2009-08-05 07:06:49
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "skrzypas" <s...@t...pl>

> [...]
    > Op - usługi, Klient - kasa za usługi.
    > Jeżeli cos dostajesz z rabatem - jak rezygnujesz oddaj to co sie Tobie nie

    Nie klient udziela rabatu i nie on zmienia warunki umowy. Jak zmieniasz
    warunki musisz się liczyć z kosztami tej zmiany.

  • 39. Data: 2009-08-05 17:23:23
    Od: "skrzypas" <s...@t...pl>

    > Nie klient udziela rabatu i nie on zmienia warunki umowy. Jak zmieniasz
    > warunki musisz się liczyć z kosztami tej zmiany.

    a widzisz... Streżyńska sadzi inaczej.

    Ja patrzę z perspektywy opa, ty patrzysz inaczej. Cos jednak z prawem było
    nie tak, skoro jednak rozwiązywać bez konsekwencji teraz nie można.

    s.

  • 40. Data: 2009-08-05 17:26:32
    Od: "skrzypas" <s...@t...pl>

    > To operator chce wymusić na użytkowniku akceptację zmiany warunków umowy.

    Pod dyktando siły wyższej.

    > Prawo strony nie akceptować zmiany umowy.

    Podpisując umowę, zgodziłeś sie na pewne warunki. Rozwiąż w takim razie
    umowę na warunkach rozwiązania zawartych w umowie.

    s.