  • 1. Data: 2010-05-07 20:52:25
    Temat: Play i internet - dlaczego działa? ;-)
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    W Playu miało nie być gprs bez połączenia z UMTS playa.

    Mam E65, wyłączony UMTS, utawiony na sztywno manualny wybór sieci Plus.
    Telefon jest 'poplusowy'. Odpaliłem klienta e-mail, zaproponował połączenie
    INTERNET_GPRS. Kliknąłem i... połączył się, włączył EDGE i sprawdził
    pocztę. I pobrał za to kilka groszy.

    A zatem co jest? Miało nie działać! Jestem w miejscu, gdzie jest zasięg
    BTSa playa, ale tak jak napisałem - mam wyłączony UMTS i wymuszony roaming
    plusa.
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2010-05-07 21:01:02
    Temat: Re: Play i internet - dlaczego działa? ;-)
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Samotnik pisze:
    > W Playu miało nie być gprs bez połączenia z UMTS playa.
    nieprawda. masz jakieś informacje na potwierdzenie tej tezy?
    > (...)
    > Mam E65, wyłączony UMTS,
    > Miało nie działać! Jestem w miejscu,
    > (...)

    Napisz jeszcze coś o planie taryfowym...

    ToMasz

  • 3. Data: 2010-05-07 21:01:07
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2010-05-07 22:52, Samotnik wrote:
    > W Playu miało nie być gprs bez połączenia z UMTS playa.

    Ktos cie klamliwie oszukal - oczywiscie ze dziala.
    Jeszcze napisz co to jest - Play Fresh, Abo, On-line?

    > A zatem co jest? Miało nie działać! Jestem w miejscu, gdzie jest zasięg
    > BTSa playa, ale tak jak napisałem - mam wyłączony UMTS i wymuszony roaming
    > plusa.

    I bedzie dzialac.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 4. Data: 2010-05-07 21:41:14
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 07.05.2010 ToMasz <twitek4@> napisał/a:

    > Napisz jeszcze coś o planie taryfowym...

    Fresz.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2010-05-07 21:51:24
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 07.05.2010 darnok <d...@a...spam.ch> napisał/a:

    > Ktos cie klamliwie oszukal - oczywiscie ze dziala.
    > Jeszcze napisz co to jest - Play Fresh, Abo, On-line?

    Play Fresh. Na stronie playa czytam, że 'play online' działa tylko w
    zasięgu play3G. Googlanie też coś takiego pokazało. No to przyjąłem do
    wiadomości, że jakikolwiek GPRS w Playu działa tylko z ich BTSami. Widać
    mylnie, ale tyle wywnioskowałem z ich strony.

    > I bedzie dzialac.

    Czyli dla Play Fresh:

    - w roamingu plusa GPRS działa
    - za 12gr brutto/100KB?

    Jeśli tak (no dobra, w sumie przekonałem się, że tak, ale po tym wszystkim,
    co wyczytałem, to aż nie wierzę), to w sumie rewelacja, bo czasem potrzebuję
    zerknąć w maile w telefonie, tak pobieżnie (to pojedyncze kilobajty, cena
    nie ma istotnego znaczenia). Już się nastawiłem, że po przejściu do play
    to będzie niemożliwe.

    A pakiety typu pakiet 25MB (aktywowany przez *111*35*1#) będą działać w
    roamingu plusa?
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2010-05-07 23:12:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    .

    > A pakiety typu pakiet 25MB (aktywowany przez *111*35*1#) będą działać w
    > roamingu plusa?

    Tak, jaki bylby sens ich kupoowanai, gdyby nei dzialaly?
    Wtedy przeciez za 5 zl braloby sie 100 GB

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2010-05-08 07:11:50
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 08-05-2010 o 01:12:07 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    .

    > Tak, jaki bylby sens ich kupoowanai, gdyby nei dzialaly?
    > Wtedy przeciez za 5 zl braloby sie 100 GB

    Sensu by nie było. Ale CHYBA jest jeszcze druga różnica :) Że pakiet 25MB
    działa po gprsie a 100MB tylko 3G. I jeżeli ktoś ma telefon 2G i mimo że
    siedzi tylko pod masztem Play 3G to i tak nie skorzysta z tego 100MB.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 8. Data: 2010-05-08 08:00:26
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał

> [...]
    > wiadomości, że jakikolwiek GPRS w Playu działa tylko z ich BTSami. Widać
    > mylnie, ale tyle wywnioskowałem z ich strony.

    Play Online faktycznie działa tylko w zasięgu 3G, ale jeśli aktywowałeś pakiet
    25mb za 5pln to masz zwykłe połączenie po gprs/edge. Wybierają tę opcję ci,
    którzy nie mają niestety telefonu z 3G. Gdybyś posiadał telefon z 3G i wybrał
    opcję 100mb za 5pln, wówczas dodatkowo blokujesz Internet poza tanią strefą w
    Play i ściąga Ci jednostki z tego tylko pakietu.

  • 9. Data: 2010-05-08 11:06:36
    Od: ALEX <k...@s...us>

    W dniu 8-05-10 9:11, Piotr M pisze:

> [...]
    > 25MB działa po gprsie a 100MB tylko 3G. I jeżeli ktoś ma telefon 2G i
    > mimo że siedzi tylko pod masztem Play 3G to i tak nie skorzysta z tego

    To ciekawe co opowiadasz. Mi via 2G działały i działają 100MB,
    500MB,1GB. Pewnie z innego Playa korzystam ;-P

    --
    ALEX "Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo"

  • 10. Data: 2010-05-08 15:44:32
    Od: "neoniusz" <n...@j...org>

    Użytkownik "Tomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z 3G i wybrał opcję 100mb za 5pln, wówczas dodatkowo blokujesz Internet
    > poza tanią strefą w Play i ściąga Ci jednostki z tego tylko pakietu.

    W tym miesiacu kupowalem juz pakiet 500MB i 100MB i oba dzialaja zarowno na
    3G jak i Edge.
    Jedyna roznica jest taka, ze pakiet playonline nie dziala w roamingu Plusa -
    wtedy sa normalnie naliczane oplaty.