  • 121. Data: 2014-11-04 10:42:17
    Temat: Re: Płatność iPhone
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał w wiadomości

    >Jest duża szansa (tak pół na pół) że taki człowiek będzie wiedział że
    >to Ameryka Południowa,

    Bedzie ..

    >kawa jest stamtąd

    oj, ja bym nie wiedzial. Bedzie wiedzial, ze na rowniku.

    >i przynajmniej zastanowi się że tam mówi się po hiszpańsku.

    I podobnie powie w przypadku Brazylii :-)

    >I nie zdziwi się raczej że to blisko Peru.

    Zdziwic to sie nie zdziwi, ale jak mu podpowiesz ze graniczy z
    Wenezuela czy Argentyna, to tez sie nie zdziwi :-)

    >Problem może być np. z Reunion czy Belize.
    >Sorry ale jeśli chodzi o wiedze ogólną o świecie to Amerykanie są z
    >niewielkimi wyjątkami totalnymi ignorantami. I piszę tu o ludziach
    >jakoś wykształconych na podstawie wieloletnich z nimi kontaktów. O
    >ile
    >wyściubiają nos poza Amerykę to jest ciut lepiej.

    No ale ... Ty nie wiesz gdzie jest Reunion, Amerykanin nie wie gdzie
    Polska. Po co mu to.

    Poza tym nie chwalmy sie za bardzo ...
    http://www.youtube.com/watch?v=wNBc8xIht-U

    J.

  • 122. Data: 2014-11-04 10:57:37
    Temat: Re: P?atno?? iPhone
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości
    >Nikt nei moze sprqawdzic mojego konta

    Ale sprawdzic pokrycie czeku moze ?
    A tam skaner pomylkowo odczyta $100000

    >O "cashier's check" slyszales?

    To takie, gdzie musze pojechac do banku, poprosic o wystawienie, oni
    mi wydrukuja, zdejma kwote z konta i dopiero moge wyslac lekarzowi
    jego 13$ ?

    Oczywiscie potem wysylajac czek za rejestracje samochodu musze sie
    zastanowic - pozostalo na koncie te $149 czy nie pozostalo ...

    J.

  • 123. Data: 2014-11-04 11:00:30
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-11-04, o godz. 10:42:17
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > oj, ja bym nie wiedzial. Bedzie wiedzial, ze na rowniku.

    Dobre wysokogórskie plantacje. Co ciekawe nietypowo dla Ameryki
    Południowej uprawiają sporo arabiki a nie tylko robusty. Ale to moje
    małe hobby akurat - dobra kawa. ;-)

    > I podobnie powie w przypadku Brazylii :-)

    Ktoś znający portugalski rozumie też ciut hiszpański - co ciekawe w
    druga stronę jest gorzej. Podobnie jest z hindi i urdu w języku
    potocznym. Czecha, Słowaka, czy Słoweńca bym do Polaków przyprowadził.
    Bułgara do Rosjanina. Węgrowi bym nie pomógł poza "nem tudom" i
    "Lengyel, Magyar - két jó barát, együtt harcol, s issza borát". ;-)

    > No ale ... Ty nie wiesz gdzie jest Reunion, Amerykanin nie wie gdzie
    > Polska. Po co mu to.

    Bo razem napadliśmy wtedy na Irak. Flagę polską jako flagę sojusznika
    wywiesił siostrze obok amerykańskiej. ;-)

    > Poza tym nie chwalmy sie za bardzo ...
    > http://www.youtube.com/watch?v=wNBc8xIht-U

    Takich znajdzie wszędzie. A zamotaniu po polskim egzaminie na koniec
    gimnazjum to się nie dziwię.
    Ja jeszcze z tych co e soboty też do szkoły chodzili i matematykę
    na maturze zdawali. ;-)

    Zdrówko

  • 124. Data: 2014-11-04 11:03:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości
    >No, wyobraz sobie ze jednak od czasu do czasu cos trzeba w banku
    >zalatwic. I nie tylko ja to zalatwiam, bo na ogol jest spora kolejka
    >ludzi. Wiec inni tez maja do zalatwienia.
    >Idea ze "wszysko da sie zalatwic pzrez internet" to idea polglowka.
    >Nei da sie wszystkiego zalatwic pzrez internet.

    Zalezy. Konto w mbanku mam gdzies od jego poczatku, ~2000r.
    Nie przewidywali zalatwienia osobiscie, bo nawet nie mieli oddzialow
    (choc to oddzial BRE, ktory placowki mial)
    Wszystko jakos sie dalo zalatwic. Ale ostatnio otworzyli placowki.
    Podobnie przy PKOBP powstal internetowy Intelligo, i ta sama spiewka -
    w oddzialach nie obslugujemy.

    A przeciez w USA ponoc swietnie sie zyje, bo wszystko mozna na telefon
    zalatwic, nie trzeba tak jak w Polsce czekac godzinami w urzedach :-P

    J.

  • 125. Data: 2014-11-04 11:06:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    ALEX Alpha MR wrote:

    > A jak ktoś nie używa Droida i Googli?

    to se użyje binga, yahoo albo jednej z tysiąca innych wyszukiwarek.
    A jak nie umie to równie dobrze może być na etapie grzania domu
    ogniskiem

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 126. Data: 2014-11-04 11:09:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    A.L. wrote:

    > No, wyobraz sobie ze jednak od czasu do czasu cos trzeba w banku
    > zalatwic. I nie tylko ja to zalatwiam, bo na ogol jest spora kolejka
    > ludzi. Wiec inni tez maja do zalatwienia.

    zmień bank. Ja w swoim przez ostatnie 10 lat byłem raz. I jakoś mam
    kredyty, karty i inne cudeńka. Ba, nawet te banki zmieniałem. Powiem Ci
    więcej. Są w Polsce banki, do który ni pójdziesz, żebys nawet chciał. Bo
    nie ma ani jednego fizycznego oddziału.

  • 127. Data: 2014-11-04 11:16:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał
    >zapomniałem PIN-u do rzadko używanego konta. Po drodze z pracy
    >zauważyłem szyld BZ WBK gdzie jest to konto. Od wejścia zostałem
    >przechwycony przez pracownika, skierowany do odpowiedniego biurka.
    >Całość ze zmianą, wydrukowaniem potwierdzenia, sprawdzeniem w
    >aplikacji
    >na telefonie czy działa trwało może 8-10 minut. Krówkę dostałem do
    >poćmoktania jak czekałem na wydruk potwierdzenia PIN-u.

    To masz szczescie. Ja pare razy musialem (*) odwiedzic wroclawska
    glowna siedzibe (tzn stary BZ).
    Nigdy nie trwalo to szybko.

    (*) no, w zasadzie nie musialem. Wypowiedziec moge przez internet, sam
    nie wiem co mnie tam jeszcze trzyma.

    >A z długiego czekania to najdłużej pamiętam Citibank który mimo
    >obsadzenia wszystkich stanowisk robił wszystko ślamazarnie.

    A to osobna sprawa. Niby ludzie sa, niby obsluguja, a trwa to i trwa

    J.

  • 128. Data: 2014-11-04 11:37:07
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > No coz, zapraszam do BZ WBK. Panienek i panow w garniturach kilkunastu,
    > wszyscy zajeci.
    > Niestety - klientow kilkudziedziesieciu.
    >
    > Bank ma co prawda ponad 5 pieter (Wroclaw), wiec tych panienek i chlopakow
    > pracuje tam znacznie wiecej, ale ich nie widac, wiec sie klienci nie
    > stresuja :-)

    > Niestety - Lucas sie teraz nazywa C-A i wypowiedzenie konta trwalo
    > ostatnio z pol godziny.
    > No ale tez do Lucasa to ja raz na trzy lata zagladalem po nowy token.

    Ja po 20 minutach czekania w C-A na pracownika, który przyjdzie za 2 minuty
    zrezygnowałem. Niedługo potem dzwonili do mnie z ankietą jak ich oceniam i
    co mogliby poprawić. Zasugerowałem powrót do standardów i organizacji pracy
    Lucasa. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 129. Data: 2014-11-04 13:45:11
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-11-02 22:25, Pszemol pisze:
    > Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    >
    > Paypal? W Polsce pewnie jakieś PayU.

    Paypal. Jest paypal.pl i wygodnie się nim płaci na ebay.com np i nie tylko.

    JD

  • 130. Data: 2014-11-04 15:13:25
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 4 Nov 2014 10:57:37 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    >To takie, gdzie musze pojechac do banku, poprosic o wystawienie, oni
    >mi wydrukuja, zdejma kwote z konta i dopiero moge wyslac lekarzowi

    Przypominam bajeczke o bacy i juhasie: Juhas, wy sie pytacie zeby
    wieziec czy zeby w morde dostac?

    Niestety, zebys mnie nie wiem ile czasu pzrekonywal: mnowtwo rzeczy
    jest w Polsce popierdolonych. Wiec mnie nie pzrekonuj ze jest cacy. W
    Polsc czekow mi ewidentnie brakuje. A teza "wszysko moge zalatwic
    internetem lub smartfonem" jest idiotyczna. Jak mam dac htdraulikwoi
    1500 zlotyc hza usluge? Musze leciec do bankomatu i przyniesc pieniedz
    w zebach. W Ameryce wypisuje czek

    A.L.

    P.S> Nie twierdze ze w Ameryce nie ma popierolenia. Ale mieli 100 z
    hahiem lat wiecej niz Polska zeby sie zoptymalizowac.