  • 1. Data: 2009-09-15 08:29:08
    Temat: [news] o nowej platformie TVP
    Od: a...@p...pl

    http://biznes.interia.pl/news/telewizja-skorzysta-5-
    mln-gospodarstw,1368088

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-09-15 08:35:41
    Temat: Re: [news] o nowej platformie TVP
    Od: a...@p...pl

    "...Instytut Globalizacji szacuje koszt wdrożenia platformy cyfrowej
    na ok. 100 mln, natomiast według różnych danych budowa telewizji
    naziemnej pochłonie aż 1,7 mld złotych..."

    I za co te 100 mln, za sprzet czy wieloletnie dzierzawy tranponderow?

    A te 1,7mld za co? Tu eter mamy za darmo (panstwo nawet na tym
    zarabia). Przy nadawaniu satelitarnym kasa wyplywa za granice,bo my
    nie mamy swojego satelity na orbicie. A moze to jest pomysl, aby
    Polska z innymi krajami sasiednimi zafundowala sobie swojego satelite
    np. z Ukraina na spolke. Wtedy kasa zostawalaby w kraju.

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2009-09-15 09:18:50
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    > A te 1,7mld za co? Tu eter mamy za darmo (panstwo nawet na tym
    > zarabia).

    A nadajniki spadną nam z nieba za darmo...

    --
    Wiewior
    j...@f...j.cy

  • 4. Data: 2009-09-15 09:31:52
    Od: "jerzyn" <p...@o...eu>

    Użytkownik "Wiewior" <j...@f...j.yc> napisał w wiadomości
    > Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A nadajniki spadną nam z nieba za darmo...

    TVP bogata firma, państwowa, zapłaci za wszystko, prezes TVP teraz "rządzi "
    firmą która zbójeckim prawem opanował i miesza. Naród znowu zapłaci ,czy to
    z budżetu czy w formie abonamentu.Na marginesie, premier mógł jednak
    powiedzieć ludziom dlaczego dalej utrzymywany jest abonament, płaca go chyba
    jedynie najbiedniejsi, emeryci i renciści .

  • 5. Data: 2009-09-15 11:53:37
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    Użytkownik "jerzyn" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > powiedzieć ludziom dlaczego dalej utrzymywany jest abonament, płaca go
    > chyba jedynie najbiedniejsi, emeryci i renciści .

    Mógłbyś trollować gdzie indziej? A już na pewno nie pod moim postem...

  • 6. Data: 2009-09-15 12:15:36
    Od: "jerzyn" <p...@o...eu>

    Koledze to powiedz, zadowolony?

  • 7. Data: 2009-09-15 13:10:41
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    > Koledze to powiedz, zadowolony?

    PLONK - może jednak skup sie tylko na pisaniu komentarzy na Onecie?

  • 8. Data: 2009-09-15 16:25:25
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

> [...]
    > Polska z innymi krajami sasiednimi zafundowala sobie swojego satelite
    > np. z Ukraina na spolke. Wtedy kasa zostawalaby w kraju.

    to sa szacunki "instytutu" ktory jest prywatna firma sponsorowana przez
    branze satelitarna. TVP nie musi budowac ani satelitow ani nadajnikow
    naziemnych one juz są wystarczy zaplacic za ich dzierzawe, ktora jest
    podobna kwotowo na satelicie i na ziemi. A koszt 1,7mld zł wynika zapewne z
    pomnozenia liczby gospodarstw razy cene tunera. W takiej sytuacji koszt
    platformy satelitarnej TVP bedzie niemal 2x wiekszy bo trzeba jeszcze bedzie
    dodac anteny sat, konwertery, kable i montaz anten... Jesli TVP chce placic
    za nadawanie naizemne i satelitarne (czyli podwojnie) to jej sprawa ale
    rzucanie bzdurnymi kwotami jest nieczystym lobbyngiem dlatego wystrzegalbym
    sie publikacji "instytutu" globalizacji..

    A a propos platformy Farfała - to po wydaniu paru milionow euro na Astre w
    tym roku zapewne TVP wydatek ten sie oplaci i od jutra, za tydzien, miesiąc
    wzrosnie gwaltownie ogladalność programow TVP...? ;-) Niestety dla TVP nic
    takiego sie nie stanie - bo czlowiek bogaty juz dawno ma platforme
    satelitarna z duzo wieksza liczba ciekawych programow niz jest w ofercie
    platformy Farfala ze nawet zeza na Astre nie bedzie mu sie chcialo
    instalowac a a czlowieka biednego nie bedzie stac wydac 1000zł na kupno i
    instalacje sprzetu do ogladania platformy Farfała...Czyli jak zwykle kupe
    wydanych pieniedzy i zero efektu. Ale sukces mozna odtrabic ;-) To ze mało
    kogo ta platforma bedzie obchodzic niewazne, grunt ze pieniadze przeplywaja.
    Bo czy bedzie mozna ogladac TV na laptopie czy na przenosnym odbiorniczku
    jak DVB-T? Niestety nie. Wg mnie lepiej by sie stalo gdyby pieniadze na
    Astre poszły na DVB-T albo chociaz na zwalnianych pracownikow TVP...

  • 9. Data: 2009-09-15 16:52:24
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "sensei" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > naziemnych one juz są wystarczy zaplacic za ich dzierzawe, ktora jest
    > podobna kwotowo na satelicie i na ziemi. A koszt 1,7mld zł wynika zapewne

    Znaczy we wszystkich centrach nadawczych są już instalacje antenowe,
    nadajniki, kodery, multipleksery (i co tam jeszcze potrzebne) gotowe do
    rozpoczęcia transmisji w DVB-T?
    Poza tym szacunki Isntytutu nic nie mówią o wkładzie TVP, tylko o kosztach
    zbudowania cyfrowej telewizji naziemnje w Polsce.

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 10. Data: 2009-09-15 16:56:53
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Wiewior" <j...@t...cy> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Znaczy we wszystkich centrach nadawczych są już instalacje antenowe,
    > nadajniki, kodery, multipleksery (i co tam jeszcze potrzebne) gotowe do

    to nie ma znaczenia ale skoro firmy sie przygotowuja to zapewne mają juz
    wszystko gotowe albo moga w kazdej chwili dolozyc, to nie jest problem, TVP
    to i tak nie obchodzi po prostu placi za emisje tak samo jak nie ochodzi TVP
    serwisowanie Astry

    > Poza tym szacunki Isntytutu nic nie mówią o wkładzie TVP, tylko o kosztach
    > zbudowania cyfrowej telewizji naziemnje w Polsce.

    to jest wlasnie oszustwo bo liczac tak koszty zbudowania platformy
    satelitarnej bylyby duzo wieksze a nie sa w tych szacunkach wykazywane