    From: "Cezar" <c...@B...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Platforma Cyfrowa TVP i TV naziemna
    Date: Wed, 16 Sep 2009 15:29:08 +0100

    > ale nie zrozumiales tego co chcialem przekazac. Ze w Polsce jeszcze
    > nie wystartowala dvb-t mpeg-4 a jest juz (chyba) docelowy system na
    > naziemna pod HD. Co nam da teraz dvb-t mpeg-4 nic, bo za chwile
    > wszyscy beda mieli dvb-t2 i bedzie kupa sprzetu. A po co robic
    > zamieszanie na rynku.
    >
    > Albo ustalamy juz na zawsze, ze nawet HD w Polsce bedzie na
    > dvb-t/mpeg-4, a nie teraz dvb-t mpeg-4 a moze nastepny juz dvb-t2.
    > Najgorsze jest czekanie.
    >
    > Ja napewno nie kupie boksa pod naziemna jak nie bede mial pewnosci co
    > co standardu.

    Producenci łatwo dostosowują sie do potrzeb rynku ... nawet takiego
    lokalnego jak polska.
    Nie ma co zakładać, co będziemy używac za kilka lat. Postęp jest
    nieprzewidywalny. Za kilka lat może powstanie DVB-T3, który będzie o kolejne
    30% wydajniejszy, może powstaną jeszcze lepsze metody kompresji... a moze
    głowną rolę odegra IPTV, może nawet przes sieć energetyczną. Juz do drzwi
    pukają nowe standardy HD (1440p), który za kilka lat będzie standardem i
    ludzie chcąc czy nie chcąc będą sobie wymieniac telewizory. Wszystko "może"
    Na tą chwilę i tak będziemy kilka lat do przodu przed UK bo mamy MPEG4 i
    nie ma sie co przejmować zbyt odleglą przyszłością.

    c.