  • 111. Data: 2013-11-09 22:43:04
    Temat: Re: Pirat drogowy z ITD - 12 minut 35 punktów.
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    >W gitd jest rzecznik od wypowiadania sie.

    a propos...
    Najpierw artykuł:
    http://www.fakt.pl/Szef-GITD-radzi-jak-uniknac-manda
    tu,artykuly,202179,1.html

    a tu odpowiedź rzecznika w całości:

    Szanowny Panie Redaktorze,

    Odnosząc się do artykułu dziennika "Fakt" dotyczącego
    rzekomego przekraczania prędkości przez Głównego Inspektora Transportu
    Drogowego p. Tomasza Połeć pragnę zwrócić uwagę na ewidentną
    manipulację materiału, mającą na celu zdyskredytowanie Szefa urzędu
    centralnego.

    Pomijając wiarygodność dziennika publikującego na swoich łamach
    artykuły: "Pobił matkę kiełbasą krakowską", "UFO mnie oszukało -
    Kosmici obiecali Panu Zdzisławowi zwycięskie cyfry w Dużym Lotku.
    Kłamali...", "Napadały mnie szatańskie kozy" czy "Kurz złamał mi rękę",
    należy zauważyć że istnieje kilka technicznych powodów, dla których
    przedstawiony na zdjęciu pomiar prędkości budzi co najmniej poważne
    zastrzeżenia:

    1) Dziennikarze posługują się niezidentyfikowanym typem radaru
    Iskra, która dostępna jest na rynku w dwóch wersjach :
    a) Iskra-1b - wyłącznie do pomiaru statycznego (pomiar z
    jadącego samochodu niedozwolony!),
    b) Iskra-1d - może dokonywać pomiaru statycznego oraz pomiaru
    z poruszającego się pojazdu patrolowego;

    2) Przyjmując jednak, że dziennikarze posługiwali się bogatszym
    modelem oraz wybrali właściwy tryb pomiaru, należy stwierdzić przede
    wszystkim że urządzenie dokonuje pomiaru wszystkich pojazdów
    znajdujących się w zasięgu do 800m,
    a wyświetlany jest wynik najszybciej poruszającego się obiektu,
    niekoniecznie zaś znajdującego się najbliżej.

    "w tym trybie urządzenie pokazuje prędkość najszybciej jadącego
    celu(..)."
    " w przypadku grupy pojazdów urządzenie dokona pomiaru prędkości
    najszybciej jadącego pod warunkiem, że jego prędkość będzie większa o
    co najmniej 4km/h od pozostałych. Przy dokonywaniu pomiaru prędkości
    najszybciej jadącego pojazdu na tle grupy, osoba dokonująca pomiar
    musi mieć bezwzględną pewność o trafnej ocenie wizualnej
    wyróżniającego się wyższą prędkością pojazdu." [Instrukcja obsługi
    urządzenia]

    3) Ponadto, producent wyraźnie w instrukcji informuje o
    podstawowych warunkach, które muszą być spełnione, aby pomiar był
    wiarygodny :

    - wybór właściwego do sytuacji trybu pomiaru,
    - pomiar dynamiczny wyłącznie na statywie!,
    - zmniejszona czułość radaru na minimalną,
    - wyłączenie klimatyzacji w pojeździe patrolowym,
    - w bezpośrednim sąsiedztwie - nie mogą znajdować się urządzenia GSM
    (telefon komórkowy), nadajniki tv i radio,
    - dobre warunki atmosferyczne (padający śnieg lub deszcz mogą zakłócić
    pomiar),
    - właściwa czołowa szyba pojazdu (nie może być to szyba odbijająca
    promienie słoneczne typu solar),
    - odpowiedni kąt mierzenia,
    - wyrównana prędkość pojazdu, z którego dokonywany jest pomiar;

    Warunki te nie zostały zachowane, na co dowodem jest zamieszczone w
    tabloidzie zdjęcie.

    4) Dodatkowo, pomiar może nie być wiarygodny przy większym
    natężeniu ruchu (urządzenie bada prędkość wszystkich pojazdów bez
    względu na ich kierunek). Zdjęcie zostało celowo wykadrowane, aby nie
    były widoczne inne pojazdy znajdujące się w zasięgu pomiaru.

    [J.A.: tu w dokumencie jest zdjęcie
    http://www.fakt.pl/m/Repozytorium.Obiekt.aspx/-580/-
    500/faktonline/634973858788625673.jpg
    i komentarze: przy znacznym natężeniu ruchu - urządzenie nie powinno
    być używane w trybie pomiaru dynamicznego/wyświetlenie prędkości
    najszybciej poruszającego się obiektu w zasięgu radaru/brak uchwytu
    stabilizującego urządzenie (instrukcja pkt. 3.2.7)/telefon komórkowy w
    bezpośrednim kontakcie z urządzeniem (instrukcja pkt. 7.5)/nie należy
    używać przez szybę metalizowaną (typu solar)/celowe kadrowanie/warunki
    atmosferyczne zakłócające pomiar/brak potwierdzenia, czy radar mierzy
    prędkość pojazdów przybliżających się, oddalających czy jadących w obu
    kierunkach/nieznana prędkość pojazdu z którego dokonano pomiaru (musi
    być stała prędkość, min. 4km/h różnicy)/mierzenie prędkości wszystkich
    pojazdów w odległości do 800m]

    5) Nawet pomiary dokonywane przez przeszkolonych policjantów
    ruchu drogowego były kwestionowane przez ekspertów i sądy.
    W wyniku jednego z eksperymentów procesowych udowodniono, że
    urządzenie może zawyżać prędkość nawet o 20km/h lub wskazywać prędkość
    43km/h przy nieporuszającym się pojeździe (mierzy lub dodaje prędkość
    włączonego wiatraka klimatyzacji - wyrok Sądu Rejonowego w Lipnie,
    sygn. akt II W).

    Radar nie został dopuszczony do użytkowania w żadnym kraju Unii
    Europejskiej poza Polską.

    Podsumowując, należy stwierdzić, że przedstawiona na zdjęciu prędkość
    będąca rzekomo prędkością pojazdu BMW, w rzeczywistości jest
    najprawdopodobniej:

    - prędkością najszybszego obiektu w pobliżu do 800m od radaru,
    - wcześniejszym zarejestrowanym pomiarem dowolnego auta, którego
    wynik musi być wyświetlany do czasu kolejnego pomiaru,
    - prędkością wynikającą z błędu pomiarowego związanego z niewłaściwym
    użytkowaniem urządzenia,
    - sumą prędkości pojazdów,
    - prędkością własną samochodu reporterów.

    Kładąc na szali materiał przygotowany przez dziennik o powszechnie
    znanej reputacji oraz opis sytuacji GITD stoi na stanowisku, że doszło
    do manipulacji, której celem jest zdyskredytowanie p. Tomasza Połeć w
    oczach opinii publicznej oraz podważenie dokonań jego
    kilkunastoletniej pracy na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego.

    Poprzednie doniesienia dziennika FAKT z grudnia 2012 r. są jeszcze
    mniej wiarygodne, gdyż prędkość uwidoczniona na zdjęciu jest
    prędkością pojazdu, którym poruszają się dziennikarze Faktu, nie zaś
    pojazdu BMW, którym poruszał się Główny Inspektor Transportu
    Drogowego.

    /-/ Alvin Gajadhur
    Rzecznik prasowy GITD

  • 112. Data: 2013-11-10 00:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > ROTFL !!!!
    > Nie zrozumiałeś pytania?
    >
    > Czy różnica między odpowiedzią, a pytaniem przekracza Twoją percepcję?

    ROTFL
    Zacytowałes tylko fragment...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 114. Data: 2013-11-10 00:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Dostałeś konkretne pytanie i czekam na odpowiedź.

    Jeszcze tupnij noga.
    Pytam o jakie wyjanisnie ci chodzi, bo zakładam, ze róznice takie
    podstawowe to rozumiesz, wiec pytam, o co tak naprawde ci chodzi?

    > LOL - czytasz czasem na co odpowiadasz? Czy cywilny pracownik Policji
    > (nawet w godzinach pracy) to policjant? Czy cywilny kierowca w ITD
    > zajmuje się eliminacją 'piratów' drogowych?

    A czy ja gdzies pisałem, ze on konkretnie sie zajmuje.
    Zajmuje sie jego "firma".
    A jako jej pracownik, nie może oczekiwac, ze bedzie traktowany jako
    niepracownik.

    > Otóż to - właśnie poległeś na braniu dosłownie każdego zdania :>

    ROTFL
    Na tak postawiony "argument potrafie odpowiedziec tylko w jeden sposób:
    "chyba ty"...

    > Nie rozumiesz mojego punktu widzenia, a nie zgadzasz się dla zasady.
    > Wręcz bym stwierdził, że nie chcesz zrozumieć mojego punktu widzenia
    > i stąd wymyślanie własnych teorii. Cywilny pracownik ITD to cywilny
    > pracownik ITD i tyle. Wykonując pracę kierowcy ma ją wykonywać i tyle.
    > Zresztą wyjaśnianie już było ze 100 razy, a Ty nadal próbujesz
    > odwracać kota ogonem z braku argumentów.

    skoro powtarzasz to co ja napisałem po czym mówisz, ze nie rozumiem,
    Twojego punktu widzenia to rzeczywiście - konczmy te jałową dyskusję.

    EOD.

    > Twoja stronniczość jest również faktem i też o tym pisałem.

    A ja pytałem, jakie to ma dla ciebie znaczenie w kontekscie konkretnej
    rozmowy?
    Moim zdaniem ty równiez jestes stronniczy. Tylko w inną stronę. Ale nie
    przeszkadza mi to w dyskusji.

    > Spoko - poczekam aż odpowiesz na zadane pytania.

    Znaczy nie wiesz co to EOD?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 113. Data: 2013-11-10 00:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Nie chodziło o to czy chodzić, a o to czy się na to zgadzać i to
    > akceptować. Dwie różne rzeczy.

    Ale samo nie zgadzanie sie rozumiane jako negatywne podejscie zupełnie mi
    nie przeszkadza.
    Ludzie lubią narzekac, wiec narzekaja zarówno wtedy kiedy mają rzeczywiscie
    do tego podstawy jak i wtedy kiedy tych podstaw jest odrobinę mniej.

    > Ale kogo oskarżyć?
    > Tuska za sytuację w kraju?

    Jeżeli dana osoba uważa że to on dokonał wymuszenia...

    > Prędkości.
    > Czyli praktycznie jedynego zarzutu za który można coś wlepić w tym
    > filmie.

    Po pierwsze limity predkosci są nielegalnie ustanowione?
    Po drugie - rozumiem, ze np. powodowanie zagrożenia przy wyprzedzaniu to
    sie nie kwalifikuje...

    > Ale czyjego prawa?
    > Bo ustanowione przez siebie respektują.

    Nie zartuj...
    Nie słyszałes nigdy o fikcyjnych procesach, sfingowanych dowodach itp?

    > Możesz.
    > Możesz na przykład żądać żeby nocą był dzień.
    > Masz do tego takie same podstawy mniej więcej.

    Chyba jednak troche wieksze.
    Zakładam, ze żadaniem zamiany pory dnia nikt by sie ni zainteresował.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 115. Data: 2013-11-10 08:29:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Po pierwsze limity predkosci są nielegalnie ustanowione?

    Oczywiście.
    Bo wbrew woli rządzących tym krajem - czyli jego obywateli.

    > Po drugie - rozumiem, ze np. powodowanie zagrożenia przy wyprzedzaniu to
    > sie nie kwalifikuje...

    Chodzi o ten jedn przypadek?
    Na pouczenie w sam raz.

    > Nie zartuj...
    > Nie słyszałes nigdy o fikcyjnych procesach, sfingowanych dowodach itp?

    No słyszałem.
    Kraj: Polska, temat procesu: przekroczenie prędkości.

    O tym właśnie piszę.

  • 116. Data: 2013-11-10 08:31:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > ROTFL
    > Zacytowałes tylko fragment...

    Dokładnie.
    Tyle ile było potrzebne i ani grama śmiecia więcej.
    I z niego jasno wynika to co napisałem pod cytatem.
    Doucz się co to jest cywilny pracownik policji i czym on się różni od
    policjanta, bo się ośmieszasz.

  • 117. Data: 2013-11-10 10:41:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-11-10 00:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    Doklejony brakujący fragment ===
    ^^

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ================================

    > Jeszcze tupnij noga.

    Heh, wiaderko zostawiłeś?

    > Pytam o jakie wyjanisnie ci chodzi, bo zakładam, ze róznice takie
    > podstawowe to rozumiesz, wiec pytam, o co tak naprawde ci chodzi?

    O wyjaśnienie Twoich słów - podkreślone dość dokładnie i nie wykręcaj
    kota ogonem. Konkretnie, czekam. Możesz spokojnie założyć że nie
    wiem co masz na myśli pisząc 'różnice takie podstawowe'.

    (...)

    > Znaczy nie wiesz co to EOD?

    Nie, najwyraźniej Ty nie wiesz co to EOD, skoro piszesz i się do
    tego nie stosujesz i podobnie jest z dyskusją:>

  • 118. Data: 2013-11-10 14:00:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Oczywiście.
    > Bo wbrew woli rządzących tym krajem - czyli jego obywateli.

    Wiesz, sam jestem bardzo krytycznie nastawiony do limitów predkosci bo
    obecnie łapie sie zbyt skrupulatnie, bo sa niezalezne od samochodu, bo
    stały sie zrodlem pieniedzy a nie sposobem walki o bezpieczenstwo.
    Ale: jak widze takiego idiote jak ten o otkróym rozmawiamy to od razu moje
    stanowisko łagodnieje.
    Jak sobie pomysle, jakby sie jezdziło, gdyby wszyscy jezdzili jak on...
    Droga to nie jest tor wyscigowy.
    Ale zeby nie było żem taki swiety - kiedys jezdziłem tez duzo szybciej.
    Kiedys zrobiłem droge z Wrocławia do Poznania w popołudniowym tłoku w 1,55.
    Jak sobie dzis pomysle, to mi skóra cierpnie.
    Pytanie tylko po co - jadac rozsadnie jade pol godziny dłuzej.

    Innymi słwoy mówiąc - być może jest tak, ze do rozsądnej jazdy sie dorasta.
    Jedni szybciej, drudzy później, innym sie nie udaje...

    > Chodzi o ten jedn przypadek?
    > Na pouczenie w sam raz.

    Oby jak najmniej takich scigaczy na dordze.
    nie mam nic przeciwko pouczeniu, pod warunkiem, ze wyciągnąłby z tego
    jakieś wnioski a nie stwierdził, ze "czepiamy sie".

    > No słyszałem.
    > Kraj: Polska, temat procesu: przekroczenie prędkości.
    >
    > O tym właśnie piszę.

    Pomyliło ci sie.
    Mowilismy o krajach totalitarnych.
    U nas, owszem, zdarza sie, a tam to jest na porządku dziennym.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 119. Data: 2013-11-10 14:16:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Nie, najwyraźniej Ty nie wiesz co to EOD, skoro piszesz i się do
    > tego nie stosujesz i podobnie jest z dyskusją:>

    Racja. Czuje sie zobligowany do odpowiedzi ale to rzeczywiscie nie ma
    sensu.
    P.S. Mam nadzieje, ze odnajdziesz w życiu poszukiwane różnice.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 120. Data: 2013-11-10 14:16:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Doucz się co to jest cywilny pracownik policji i czym on się różni od
    > policjanta, bo się ośmieszasz.

    Rozmawa zeszła a taki poziom, ze mi sie znudziła.
    Jezeli imputujemy sobie, ze nie rozumiemy takich podstawowych rzeczy.

    Naprawde nie rozumiesz, ze ta rożnica nie ma dla mnie znaczenia?
    Zwłaszcza, jak porusza sie samochodem ITD.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko