eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPirat drogowy z ITD - 12 minut 35 punktów.Re: Pirat drogowy z ITD - 12 minut 35 punktów.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pirat drogowy z ITD - 12 minut 35 punktów.
    Date: Sat, 09 Nov 2013 22:43:04 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 128
    Message-ID: <k...@4...com>
    References: <l5904b$jcc$1@news.vectranet.pl> <l5a3i8$cf5$1@news.task.gda.pl>
    <3...@p...pl.invalid>
    <0...@b...poznan.pl>
    <52792d8c$0$2300$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <527967d1$0$2188$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <527a6bfe$0$2288$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    NNTP-Posting-Host: mail2.ptja.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1384033387 11863 157.25.165.42 (9 Nov 2013 21:43:07 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 9 Nov 2013 21:43:07 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 3.3/32.846
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2510363
    [ ukryj nagłówki ]

    >W gitd jest rzecznik od wypowiadania sie.

    a propos...
    Najpierw artykuł:
    http://www.fakt.pl/Szef-GITD-radzi-jak-uniknac-manda
    tu,artykuly,202179,1.html

    a tu odpowiedź rzecznika w całości:


    Szanowny Panie Redaktorze,


    Odnosząc się do artykułu dziennika "Fakt" dotyczącego
    rzekomego przekraczania prędkości przez Głównego Inspektora Transportu
    Drogowego p. Tomasza Połeć pragnę zwrócić uwagę na ewidentną
    manipulację materiału, mającą na celu zdyskredytowanie Szefa urzędu
    centralnego.

    Pomijając wiarygodność dziennika publikującego na swoich łamach
    artykuły: "Pobił matkę kiełbasą krakowską", "UFO mnie oszukało -
    Kosmici obiecali Panu Zdzisławowi zwycięskie cyfry w Dużym Lotku.
    Kłamali...", "Napadały mnie szatańskie kozy" czy "Kurz złamał mi rękę",
    należy zauważyć że istnieje kilka technicznych powodów, dla których
    przedstawiony na zdjęciu pomiar prędkości budzi co najmniej poważne
    zastrzeżenia:

    1) Dziennikarze posługują się niezidentyfikowanym typem radaru
    Iskra, która dostępna jest na rynku w dwóch wersjach :
    a) Iskra-1b - wyłącznie do pomiaru statycznego (pomiar z
    jadącego samochodu niedozwolony!),
    b) Iskra-1d - może dokonywać pomiaru statycznego oraz pomiaru
    z poruszającego się pojazdu patrolowego;

    2) Przyjmując jednak, że dziennikarze posługiwali się bogatszym
    modelem oraz wybrali właściwy tryb pomiaru, należy stwierdzić przede
    wszystkim że urządzenie dokonuje pomiaru wszystkich pojazdów
    znajdujących się w zasięgu do 800m,
    a wyświetlany jest wynik najszybciej poruszającego się obiektu,
    niekoniecznie zaś znajdującego się najbliżej.

    "w tym trybie urządzenie pokazuje prędkość najszybciej jadącego
    celu(..)."
    " w przypadku grupy pojazdów urządzenie dokona pomiaru prędkości
    najszybciej jadącego pod warunkiem, że jego prędkość będzie większa o
    co najmniej 4km/h od pozostałych. Przy dokonywaniu pomiaru prędkości
    najszybciej jadącego pojazdu na tle grupy, osoba dokonująca pomiar
    musi mieć bezwzględną pewność o trafnej ocenie wizualnej
    wyróżniającego się wyższą prędkością pojazdu." [Instrukcja obsługi
    urządzenia]

    3) Ponadto, producent wyraźnie w instrukcji informuje o
    podstawowych warunkach, które muszą być spełnione, aby pomiar był
    wiarygodny :

    - wybór właściwego do sytuacji trybu pomiaru,
    - pomiar dynamiczny wyłącznie na statywie!,
    - zmniejszona czułość radaru na minimalną,
    - wyłączenie klimatyzacji w pojeździe patrolowym,
    - w bezpośrednim sąsiedztwie - nie mogą znajdować się urządzenia GSM
    (telefon komórkowy), nadajniki tv i radio,
    - dobre warunki atmosferyczne (padający śnieg lub deszcz mogą zakłócić
    pomiar),
    - właściwa czołowa szyba pojazdu (nie może być to szyba odbijająca
    promienie słoneczne typu solar),
    - odpowiedni kąt mierzenia,
    - wyrównana prędkość pojazdu, z którego dokonywany jest pomiar;

    Warunki te nie zostały zachowane, na co dowodem jest zamieszczone w
    tabloidzie zdjęcie.

    4) Dodatkowo, pomiar może nie być wiarygodny przy większym
    natężeniu ruchu (urządzenie bada prędkość wszystkich pojazdów bez
    względu na ich kierunek). Zdjęcie zostało celowo wykadrowane, aby nie
    były widoczne inne pojazdy znajdujące się w zasięgu pomiaru.

    [J.A.: tu w dokumencie jest zdjęcie
    http://www.fakt.pl/m/Repozytorium.Obiekt.aspx/-580/-
    500/faktonline/634973858788625673.jpg
    i komentarze: przy znacznym natężeniu ruchu - urządzenie nie powinno
    być używane w trybie pomiaru dynamicznego/wyświetlenie prędkości
    najszybciej poruszającego się obiektu w zasięgu radaru/brak uchwytu
    stabilizującego urządzenie (instrukcja pkt. 3.2.7)/telefon komórkowy w
    bezpośrednim kontakcie z urządzeniem (instrukcja pkt. 7.5)/nie należy
    używać przez szybę metalizowaną (typu solar)/celowe kadrowanie/warunki
    atmosferyczne zakłócające pomiar/brak potwierdzenia, czy radar mierzy
    prędkość pojazdów przybliżających się, oddalających czy jadących w obu
    kierunkach/nieznana prędkość pojazdu z którego dokonano pomiaru (musi
    być stała prędkość, min. 4km/h różnicy)/mierzenie prędkości wszystkich
    pojazdów w odległości do 800m]

    5) Nawet pomiary dokonywane przez przeszkolonych policjantów
    ruchu drogowego były kwestionowane przez ekspertów i sądy.
    W wyniku jednego z eksperymentów procesowych udowodniono, że
    urządzenie może zawyżać prędkość nawet o 20km/h lub wskazywać prędkość
    43km/h przy nieporuszającym się pojeździe (mierzy lub dodaje prędkość
    włączonego wiatraka klimatyzacji - wyrok Sądu Rejonowego w Lipnie,
    sygn. akt II W).

    Radar nie został dopuszczony do użytkowania w żadnym kraju Unii
    Europejskiej poza Polską.

    Podsumowując, należy stwierdzić, że przedstawiona na zdjęciu prędkość
    będąca rzekomo prędkością pojazdu BMW, w rzeczywistości jest
    najprawdopodobniej:

    - prędkością najszybszego obiektu w pobliżu do 800m od radaru,
    - wcześniejszym zarejestrowanym pomiarem dowolnego auta, którego
    wynik musi być wyświetlany do czasu kolejnego pomiaru,
    - prędkością wynikającą z błędu pomiarowego związanego z niewłaściwym
    użytkowaniem urządzenia,
    - sumą prędkości pojazdów,
    - prędkością własną samochodu reporterów.

    Kładąc na szali materiał przygotowany przez dziennik o powszechnie
    znanej reputacji oraz opis sytuacji GITD stoi na stanowisku, że doszło
    do manipulacji, której celem jest zdyskredytowanie p. Tomasza Połeć w
    oczach opinii publicznej oraz podważenie dokonań jego
    kilkunastoletniej pracy na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego.

    Poprzednie doniesienia dziennika FAKT z grudnia 2012 r. są jeszcze
    mniej wiarygodne, gdyż prędkość uwidoczniona na zdjęciu jest
    prędkością pojazdu, którym poruszają się dziennikarze Faktu, nie zaś
    pojazdu BMW, którym poruszał się Główny Inspektor Transportu
    Drogowego.



    /-/ Alvin Gajadhur
    Rzecznik prasowy GITD

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: