  • 21. Data: 2014-07-03 15:29:28
    Temat: Re: Piętnuje tych co piszą dokumentacje [flame]
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-03 14:47, slawek pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ok, wyjaśniłeś zagadkę w jednostkowym przypadku: hiperkompensacja. Tak
    > jak u beznogiego alpinisty, który musi (w swoim mniemaniu) dowieść
    > swojej krzepy.

    skoro tak twierdzisz... On nie został programistą aby napisać taki
    program, tylko napisał taki program, bo jest programistą. Programu nie
    rozwija, bo napisał go dawno temu na system, który obecnie jest
    niepopularny, w języku dostępnym w zasadzie tylko na ten i pochodne systemy.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 22. Data: 2014-07-03 19:57:04
    Temat: Re: Piętnuje tych co piszą dokumentacje
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "feldmarszałek tusk" <N...@g...pl> wrote in message
    > a możesz mi podesłać podpadając wolnej europie oczywiście screena z
    > wynikami wyszukiwania google? q...@g...pl

    Za 5zł na PayPal :-)

  • 23. Data: 2014-07-03 20:06:55
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 02/07/2014 11:08, Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > A nie zauważyłeś, że angielski "button" to po polsku "przycisk"? Chyba
    > że słowo "przycisk" pojawiło się raptem nagle w ciągu ostatniego roku.
    >
    > "Interfejs" rzeczywiście nie miał dobrego polskiego zamiennika, przeciw
    > temu słowu nic nie mam.

    Ale przeciwko autentykacji z tego co widze masz.

    > Ja wiem, są inne. Wiem też, że duża część osób z wykształceniem --
    > o zgrozo -- wyższym jest nieukami. I wcale nie jestem przekonany, czy
    > ktoś mówiący "autentykacja" lub "inwestygacja" powinien mieć jakikolwiek
    > wpływ na kształt języka.

    Bo tobie sie te slowa niepodbaja ? Absurd.

    > Zgadnij co? Dla mnie też jest dobrze zrozumiała. Nawet wiem skąd się
    > bierze. Ale to nie powoduje, że ta mieszanka inwestygowania przez team
    > przestaje być obrzydliwa.

    Moze dla Ciebie.

    > Albo się mówi po polsku (być może z wtrąceniami w języku angielskim, ale
    > uczciwie angielskim), albo się mówi po angielsku. Spolszczanie wyrazów
    > na siłę, gdy są dobrze znane polskie odpowiedniki ("baton" czy
    > "inwestygacja" jako doskonałe tego przykłady) świadczy o tym, że osoba
    > mówiąca nie powinna otrzymać nawet matury.

    Chyba masz jakies kompleksy, ale chociaz mature masz? Czy matematyka
    byla za trudna ? ;-).

    Trzeba rozdzielic dwie sprawy, oficjalne pisma ktore moga byc czytane
    przez roznych ludzi od zargonu profesjonalistow. Osobicie jestem
    za tym aby to zargon przenikal do oficjalnego jezyka a nie odwrotnie.
    Zwlaszcze ze nowych technologiach pojecia sa nowe to i slowa je
    opisujace moga byc wprost wziete z oryginalu.

    Wyrazilem swoje zdanie, nie po to subskrybuje grupy techniczne
    aby polemizowac z polonistami i nacjonalistami. Dla mnie EOT.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 24. Data: 2014-07-03 20:07:30
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 02/07/2014 20:34, slawek wrote:
    > Użytkownik "Marek Borowski" napisał w wiadomości grup

    > Natomiast nie do wyleczenia jest, że ktoś kto uważa się za eksperta od
    > IT nie potrafi skonfigurować prawidłowo programu pocztowego i (w roku
    A co mozna powiedziec o osobie ktora nawet naglowka postu nie potrafi
    sprawdzic. hint "Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2;"
    Polskich krzakow nie uzywam celowo i uzywac ich tam gdzie nie musze
    nie bede. Nie jestes dla mnie zadnym autorytetem, juz dawno wyrobilem
    sobie zdanie o tobie, tak wiec pouczaj sobie innych.

    Marek

    BTW: Udalo ci sie wylesc z mojego KF (jako jedna z 2 pozycji na prawie
    20 lat korzystaniaz news) ale juz to naprawiam.

  • 25. Data: 2014-07-03 22:15:12
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    dobra, podaj paypalowego emaila na q...@g...pl
    ale pod warunkiem, że przyślesz mi screeny na którym miejscu jest moja
    strona...

    P.S. naprawdę Ci się nie podoba?

  • 26. Data: 2014-07-03 22:18:02
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2014-07-03, Marek Borowski <m...@n...com> wrote:

    > Ale przeciwko autentykacji z tego co widze masz.

    Oczywiście. Bo wcześniej już istniało "uwierzytelnianie".

    > Bo tobie sie te slowa niepodbaja ? Absurd.

    Nie. Osoba, której nie chce się w ogóle szukać polskiego odpowiednika
    jest a) zbyt kiepsko wykształcona albo b) zbyt leniwa. W pierwszym
    przypadku nie ma kwalifikacji, w drugim przypadku sama się pozbyła prawa
    wypowiadania się na temat języka.

    > Chyba masz jakies kompleksy, ale chociaz mature masz? Czy matematyka
    > byla za trudna ? ;-).

    Słońce, to że ty byłeś szkolony na studiach do odbioru nowomowy
    i bełkotu (ekonomia, zdaje się?) jeszcze nie znaczy, że to jest właściwa
    droga rozwoju języka.

> [...]
    > Zwlaszcze ze nowych technologiach pojecia sa nowe to i slowa je
    > opisujace moga byc wprost wziete z oryginalu.

    Mogą. Tylko żargon powinien stosować te słowa, które już ma, zamiast
    radośnie i zupełnie niepotrzebnie tworzyć nowe. Inwestygacja,
    autentykacja, effort, iwent czy mityng to nie są słowa, które opisują
    rzeczy *nowe*. Przeciwko *nowym* pojęciom nic nie mam (interfejs,
    programowanie, procesor i tak dalej).

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 27. Data: 2014-07-04 03:03:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek Borowski" <m...@n...com> wrote in message
> [...]
    > nie bede. Nie jestes dla mnie zadnym autorytetem, juz dawno wyrobilem
    > sobie zdanie o tobie, tak wiec pouczaj sobie innych.

    A wolno spytać czemu *celowo* ich nie używasz?

  • 28. Data: 2014-07-04 03:26:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > dobra, podaj paypalowego emaila na q...@g...pl

    Posłałem Ci już 19-go kwietnia... Przy okazji plcc32. Pamiętasz?

    > ale pod warunkiem, że przyślesz mi screeny na którym
    > miejscu jest moja strona...

    Umówmy się inaczej...
    Przyslę Ci zrzut ekranu ze strony google.com, do którego
    wrzucę te same (dokładnie) słowa kluczowe do wyszukiwania,
    kórych Ty użyłeś w swoim zrzucie ekranu, OK?
    http://usbdp.org/wynik_google.png

    > P.S. naprawdę Ci się nie podoba?

    Naprawdę... Sorry.
    Nie chcę Ci podcinać skrzydeł, ale zdaje się że odwaliłeś
    dobry kawał nikomu niepotrzebnej roboty...

    Linki do dokumentów po polsku są OK, ale cała reszta to po co?
    Po co tysiąc różnych grup dyskusyjnych z tysiącem podgrup?

  • 29. Data: 2014-07-04 06:51:44
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    weź podeślij bo nie mogę znaleźć...

  • 30. Data: 2014-07-04 11:16:56
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Borowski" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >sprawdzic. hint "Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2;"
    >Polskich krzakow nie uzywam celowo i uzywac ich tam gdzie nie musze

    Ciekawe dlaczego nie ISO-8859-1, tylko właśnie ISO-8859-2 aby NIE UŻYWAĆ
    PL-literek?

    >Nie jestes dla mnie zadnym autorytetem, juz dawno wyrobilem

    Ale to akurat oczywiste. Ciekawsze byłoby gdybyś napisał, kto dla ciebie
    jest autorytetem.

    >Udalo ci sie wylesc z mojego KF (jako jedna z 2 pozycji na prawie 20 lat
    >korzystaniaz news) ale juz to naprawiam.

    Za ciebie rozwiążę tę zagadkę: zmieniłeś komputer i nie przeniosłeś (nie
    potrafisz tego?!?) KF na nową maszynkę.

    A tak ad rem: myślisz że za mało ci płacą. Dlaczego? Bo zmuszono cię
    (inaczej nie narzekałbyś) do pisania komentarzy w programach (Doxygen) w
    miarę poprawną polszczyzną, czego nie lubisz i chyba nie potrafisz. To
    oznacza dwie rzeczy. Primo, pracujesz w PL (co rozmija się z twoimi
    ambicjami). Gdyby tak nie było... narzekałbyś na uciążliwość tworzenia
    dokumentacji w języku Suahili lub jakimś takim. Secundo, płacą ci według
    ciebie za mało, bo płaca nie skompensowała twojego niezadowolenia. Za pół
    bańki tygodniowo pisałbyś nie tylko po polsku z ogonkami... pisałbyś
    czternastozgłoskowcem. Nawet jeżeli miałbyś opłacać ghostwritera. Ale nie
    płacą ci tyle, buuu. Wyrażasz się niezbyt ładnie o swoich kolegach (tych co
    odpowiadają za dokumentację i usiłują wdrożyć Doxygen do użycia w firmie).
    Czyli nie jesteś 100% lojalny wobec firmy. Więc nie czujesz się doceniany w
    firmie, nie identyfikujesz się z nią. Dodatkowo dziwnie znasz angielski -
    bardzo chcesz go używać, ale nie potrafisz poprawnie napisać bardzo prostych
    słówek. To wskazywałoby na pobyt w kraju anglojęzycznym, ale nie na studiach
    lecz raczej "na zmywaku" lub w podobnych okolicznościach przyrody. Pisanie
    "baton" zamiast button wskazuje też że nigdy nie pisałeś używając OWL, MFC
    czy Windows API... ani że nie zdarzyło ci się przeczytać np. Petzolda po
    angielsku. Z tego wszystkiego wyłania się też obraz firmy: zatrudniającej
    niewłaściwych ludzi, oferującej niskie płace, nie pilnującej dyscypliny i
    nie sprawdzającej kwalifikacji. W której nikt nie liczy się z twoją opinią
    (nawet jedwabnie sformułowaną). Cóż, nic zaskakującego. Nuda.