  • 21. Data: 2017-05-09 11:09:11
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszego....
    Od: quent <x...@x...com>

    On 08.05.2017 17:58, Akarm wrote:

    > Jak się okazuje, nie wszyscy ludzie są myślący, nie wszyscy się
    > ucywilizowali.

    Podobna logika do tej, która pozwala państwom europy zach. przyjmować
    ludzi pustyni i płacić im socjal.
    Całkowite zatracenie instynktu samozachowawczego i zdrowego rozsądku w
    imię oczywiście, błędnie rozumianego, ucywilizowania.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 22. Data: 2017-05-09 18:36:13
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09-05-2017 o 10:23, nadir pisze:

    > Ależ w niczym nie przeszkadza, tylko nadal pieszy nie musi znać takiego
    > przepisu, a nawet jak zna to też nie musi go przestrzegać.

    O czerwonym też nie musi wiedzieć...

    Jak przepis będzie, to niech sobie go nie przestrzega - na swoje ryzyko
    i swoją odpowiedzialność.
    Dlaczego za to że on (i kretyński ustawodawca) ma gdzieś prawa fizyki,
    ma być karany kierowca?
    Niech będzie karany ten kto ma je gdzieś.....

  • 23. Data: 2017-05-09 20:15:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To ze ktos nie zna obowiazujacych go przepisow nie zwalnia od ich stosowania. Sa
    przepisy regulujace ruch pieszych. Raptem kilka paragrafow.

  • 24. Data: 2017-05-09 21:32:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    > To ze ktos nie zna obowiazujacych go przepisow nie zwalnia od ich
    > stosowania. Sa przepisy regulujace ruch pieszych. Raptem kilka
    > paragrafow.

    To prawda, ale formalnie nie ma z tego żadnych egzaminów i nie nadaje
    żadnych uprawnień. Poza mandatem, kalectwem lub śmiercią nic innego nie
    grozi pieszemu przechodzącemu na czerwonym świetle, w każdym razie za
    permanentne łamanie tego przepisu do więzienia jeszcze nie wsadzają.
    Choć kto wie co może człowieka spotkać, podobno ostatnio wsadzili do
    więzienia gościa za niezapięte pasy.

  • 25. Data: 2017-05-09 21:41:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-05-09 o 18:36, Cavallino pisze:

    > O czerwonym też nie musi wiedzieć...

    No nie musi, choć większość z czasem się dowiaduje i wie jak zachować.

    > Jak przepis będzie, to niech sobie go nie przestrzega - na swoje ryzyko
    > i swoją odpowiedzialność.

    W zasadzie tak obecnie jest, pieszy czasem nawet na zielonym ryzykuje.

    > Dlaczego za to że on (i kretyński ustawodawca) ma gdzieś prawa fizyki,
    > ma być karany kierowca?

    W ogólności, to kierowca nie jest karany gdy pieszy wtargnie na jezdnię,
    wiec o co Ci chodzi?

    > Niech będzie karany ten kto ma je gdzieś.....

    Jak przejdzie na czerwonym, to może zostać w najróżniejszy sposób
    ukarany, włącznie ze śmiercią.

  • 26. Data: 2017-05-09 23:31:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 9 May 2017 10:23:07 +0200, nadir <n...@h...org> wrote:
    > Ależ w niczym nie przeszkadza, tylko nadal pieszy nie musi znać
    takiego
    > przepisu, a nawet jak zna to też nie musi go przestrzegać.

    Momencik, ale musi przestrzegać czerwone, więc w czym problem by
    przestrzegał również ustępowanie pierwszeństwa?
    Jeszcze raz: w czym problem, by to przestrzegał?

    --
    Marek

  • 27. Data: 2017-05-09 23:34:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 9 May 2017 09:56:13 +0200, Akarm <a...@w...pl> wrote:
    > Być może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale właśnie dla
    bezpieczeństwa
    > pieszego nałożono na kierowców obowiązek umożliwienia mu
    bezpiecznego
    > przejścia.

    I co temu przeszkadza, by pieszy ustępował pierwszeństwo? Nikt nie
    mówi by.kierowcy teraz mieli wjeżdżać w przechdniów.
    W usa na skrzyzowaniu ze stop, stop jest zawsze dla wszystkich
    kierunków, dają sobie radę z tym.

    --
    Marek

  • 28. Data: 2017-05-09 23:42:59
    Od: Marek <f...@f...com>

> [...]
    bezpieczeństwa
    > pieszego nałożono na kierowców obowiązek umożliwienia mu

    Chłopie myśl, wybrałeś najgłuoszy argument. A co gdy pieszego nie
    widać bo leje, jest ciemno, gość ubrany na czarno gada patrz telefon
    wchodzi na przejście. Jak kierowca ma odstąpić, gdy go nie widzi?
    Jaki ma sens dka kierowcy obowIązek udostępnia komuś, kogo nie ma
    szans zobaczyć?

    --
    Marek

  • 29. Data: 2017-05-10 00:01:22
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-05-09 o 23:31, Marek pisze:

    > Momencik, ale musi przestrzegać czerwone,

    Lokalnie tak, globalnie niekoniecznie.
    Mieszkam w strefie przygranicznej, kręci się tu dużo Niemców, u nich
    pieszy może przejść na czerwonym świetle na swoją odpowiedzialność. I
    tak też łażą Niemcy przez przejścia po naszej stronie Odry, Policja i SM
    już na to nawet nie zwracają uwagi.

    > więc w czym problem by
    > przestrzegał również ustępowanie pierwszeństwa?

    Napisałem już kilka razy - na chwilę obecną nie ma obowiązku
    zaznajomienia się pieszego z przepisami ruchu drogowego. Niby jest
    ogólna zasada, że nieznajomość prawa nie zwalnia z jego stosowania, ale
    karą za takie niestosowanie się nie może być śmierć czy kalectwo. Więc
    to na kierowców przerzucono wymóg dbania a bezpieczeństwo pieszych.

    > Jeszcze raz: w czym problem, by to przestrzegał?

    A w czym problem żeby kierowcy przestrzegali ograniczeń prędkości, czy
    jakichkolwiek innych przepisów?

  • 30. Data: 2017-05-10 00:32:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-05-09 o 23:42, Marek pisze:

> [...]
    > na przejście. Jak kierowca ma odstąpić, gdy go nie widzi? Jaki ma sens
    > dka kierowcy obowIązek udostępnia komuś, kogo nie ma szans zobaczyć?

    Jako kierowca zostałeś wcześniej na tą okoliczność zbadany przez
    okulistę, oraz masz obowiązek:
    a) poruszać się sprawnym pojazdem(oświetlenie, wycieraczki, hamulce)
    b) przed przejściem dla pieszych zachować szczególną ostrożność
    c) dostosować prędkość do warunków jazdy