  • 131. Data: 2020-06-17 12:56:43
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-06-2020 o 12:48, J.F. pisze:

    > Jakos pominales te protesty, bo Niemcy wlasnie otwieraja nowa
    > elektrownie weglowa :)

    Nikt nie jest idealny.

    > Cudow nie ma. Albo uslyszysz "20 stopien zasilania, wylaczamy prad na
    > godzine",
    > albo zaplacisz za bezproduktywna prace elekrowni  w gotowosci i za prad
    > z czasow, gdy cena ujemna :-)

    Takie życie.
    Odwrotu nie ma, jak się z atomu porezygnowało.
    Chciałbym żebyśmy my też mieli tylko takie problemy.

    > No, jeszcze mozna elektrownie wodne zbudowac, szczytowo-pompowe, inne
    > akumulatory, jakies gazowe elektrownie z szybkim startem,

    Ano.
    I to lepsza droga.

    > A ich tani zielony prad ... czy to nie tak, ze my mniej trujemy nasze
    > dzieci, a oni do tego doplacili :-)

    Nie - to oni mniej trują swoje dzieci, my cały czas walimy w nie dymem.

    > Ale nie wtedy, gdy postawiles panel na dachu, i masz pelno "darmowej"
    > energii, gdy akurat samochod stoi w pracy :-)

    Oddajesz do sieci i po temacie.

    > Tak jak te w samochodzie ?

    Nie, bo masz mniej do ugrania.
    Oddanie do sieci kosztuje Cię 20%, akumulator wyjdzie drożej.

  • 132. Data: 2020-06-17 13:16:42
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Ładowarki w cywilizowanych krajach są na każdym kroku, domowe gniazdka
    też mają odpowiednie moce.

    to sa mrzonki, Niemcy wciaz w czarnej dupie, Merkel jak Pinokio tylko obiecuje ale od
    tego infrastruktury nie przybywa a ceny pradu ciagle w gore

    https://www.autobild.de/artikel/auto-bild-exklusiv-s
    trom-teurer-als-benzin-11360715.html

    --Jak u nas jest inaczej, to musimy zmienić to co trzeba u nas.

    jasne tylko kto za to zaplaci ? wiekszosc sieci musi na siebie zarabiac co implikuje
    wysoka cene, operatorzy maja tez w dupie autostrady bo tam nie ma pelnego oblozenia
    czyli publiczne ladowarki tylko w centrach miast a i tak ADAC zaleca podroze tylko po
    naladowaniu bateryjek

    PS zeby bylo smieszniej esplodowala popularnosc hybryd (phev) teoretycznie eko,
    znizka przy kupnie i odliczenie od podatku

    https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/alt
    ernative-antriebe/marktuebersicht-plug-in-hybrid-aut
    o-2020-info-test-daten-preis/

  • 133. Data: 2020-06-17 13:23:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-06-2020 o 13:16, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > --Ładowarki w cywilizowanych krajach są na każdym kroku, domowe gniazdka
    > też mają odpowiednie moce.
    >
    > to sa mrzonki, Niemcy wciaz w czarnej dupie

    Widać słabo u nich z cywilizacją.
    Popatrz na Holandię, USA czy UK.

    Tam już teraz wolą kupić Teslę niż śmierdzącego VW za podobne pieniądze.

  • 134. Data: 2020-06-17 14:16:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Widać słabo u nich z cywilizacją.
    >Popatrz na Holandię, USA czy UK.

    >Tam już teraz wolą kupić Teslę niż śmierdzącego VW za podobne
    >pieniądze.

    Za podobne pieniadze, to VW byl Danii czy Norwegii.
    Bo tam na smierdzace jest horendalny podatek.
    A na Tesle dopiero bedzie, bo budzet nie zniesie takiej ulgi
    podatkowej :-)

    A 60 stacji ladowania Tesli w UK ... tak sobie.
    https://www.tesla.com/en_GB/supercharger

    Tylko UK juz straszy, czy wrecz wprowadzila zakaz sprzedazy
    spalinowych od 2040.

    J.

  • 135. Data: 2020-06-17 14:22:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-06-2020 o 14:16, J.F. pisze:

    > Za podobne pieniadze, to VW byl Danii czy Norwegii.

    To policz ile kosztuje VW o parametrach Tesli...

    > A 60 stacji ladowania Tesli w UK ... tak sobie.
    > https://www.tesla.com/en_GB/supercharger

    Plus dostępne wszystkie inne ładowarki, na których tesla ładuje się
    chyba najlepiej ze wszystkich aut (bo ma przejściówki do każdego typu
    złącza) i największą szybkość ładowania.

  • 136. Data: 2020-06-17 14:27:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Takie życie.
    >Odwrotu nie ma, jak się z atomu porezygnowało.

    Co do atomowej, to nie wiem, czy ona moze pracowac "na cwierc
    gwizdka".
    Za to cos mi sie obilo, ze jak sie juz zrobilo najdrozsa elektrownie,
    to ona musi pracowac, pracowac, pracowac, a nie stac w gotowosci.
    Oczywiscie nie wtedy, gdy do tej pracy musi doplacac :-)

    >Ano. I to lepsza droga.

    Na wodne w zasadzie nie mamy warunkow.
    S-P ... moze by sie cos jeszcze udalo zrobic.

    Palic ruski gaz zamiast polskiego wegla ?
    No, jesli tani i czysty ...

    >Nie - to oni mniej trują swoje dzieci, my cały czas walimy w nie
    >dymem.

    My walimy mniej, skoro kupujemy od nich prad.
    A ten prad tani ... bo oni doplacili ?

    Natomiast patrzac na ich nowa elektrownie, to oni tak znow mniej
    swoich dzieci nie truja :-)

    >Oddajesz do sieci i po temacie.

    Pod warunkiem, ze siec zechce i ma potrzebe.
    Chec mozna wdrozyc ustawowo, ale i tak trzeba zaplacic :-)

    A potrzeba ... sytuacja, gdy w poludnie elektrownie nie pracuja, za to
    wlaczaja sie na wieczor, nie pasuje do weglowych elektrowni ...

    Dopoki wszyscy tak nie robia :-)

    J.

  • 137. Data: 2020-06-17 14:30:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 17-06-2020 o 12:36, J.F. pisze:

    >Już pisałem - samochody są i tak nie działają i działać nie będą.

    A dlaczego nie ? To jest akurat najprostsze do zrobienia, jak ilosc
    samochodow elektrycznych zacznie robic problem, to mozna wprowadzic.

    >Ładowarki w cywilizowanych krajach są na każdym kroku, domowe
    >gniazdka też mają odpowiednie moce.
    >Jak u nas jest inaczej, to musimy zmienić to co trzeba u nas.

    Akurat mysle, ze zachodnioeuropejskie normy sa podobne do naszych.
    I znow dla wszystkich w bloku/osiedlu pradu nie starczy :-)

    J.

  • 138. Data: 2020-06-17 14:44:42
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Akurat mysle, ze zachodnioeuropejskie normy sa podobne do naszych.
    I znow dla wszystkich w bloku/osiedlu pradu nie starczy :-)

    to jest mrzonka w Niemczech nie ma zadnych ladowarek na osiedlach, wiekszosc tych co
    maja elektryki laduje w domu, ogolnie widac ze po pierwszym zachlysnieciu sie
    elektrykami szal minal a potrzebne sa miliardowe inwestycje w infrastrukture czytaj
    panstwo musi utopic kase podatnikow :-)

    Niemcy ewidentnie ida w PHEV bo sa traktowane prawie jak elektryki (doplaty czy
    zwolnienia od podatku) a nie sa tak kaleczne :-)

  • 139. Data: 2020-06-17 15:15:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-06-2020 o 14:27, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Palic ruski gaz zamiast polskiego wegla ?
    > No, jesli tani i czysty ...

    > My walimy mniej, skoro kupujemy od nich prad.

    Nie - bo w dużym stopniu z OZE.

    > Natomiast patrzac na ich nowa elektrownie, to oni tak znow mniej swoich
    > dzieci nie truja :-)

    Procentowo tak ze 3 razy mniej niż my,

    > Pod warunkiem, ze siec zechce i ma potrzebe.

    Nie - bezwarunkowo.

    > Chec mozna wdrozyc ustawowo, ale i tak trzeba zaplacic :-)
    >
    > A potrzeba ... sytuacja, gdy w poludnie elektrownie nie pracuja, za to
    > wlaczaja sie na wieczor, nie pasuje do weglowych elektrowni ...

    Nie - to węglowe elektrownie nie pasują do XI wieku.

    > Dopoki wszyscy tak nie robia :-)

    Zanim zrobią, to się infra dostosuje, spokojna Twoja rozczochrana.

  • 140. Data: 2020-06-17 15:57:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie - bo w dużym stopniu z OZE.

    Prad z OZE jest drogi.
    Tani jest, jak rzad doplaci do inwestycji.
    Ale to byl ich rzad, nie nasz :-)

    No, moze powinienem napisac w czasie przeszlym, bo ponoc te solary
    potanialy.

    >Procentowo tak ze 3 razy mniej niż my,

    https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_in_Germany

    popatrz na wykres - z paliw kopalnych ilosc jakby stala, ~350 TWh
    rocznie.
    OZE zastapily atomówki.

    Niewielki spadek widac dopiero w ostatnich latac - no ale mamy juz
    2020, to moze jest troche lepiej.

    >Nie - bezwarunkowo.

    Jak przestanie miec potrzebe, to i ustawa nie pomoze :-)

    Cos w tym jest.

    J.