  • 141. Data: 2020-06-17 16:10:53
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-06-2020 o 15:57, J.F. pisze:

    > Prad z OZE jest drogi.

    Tani.

    > Tani jest, jak rzad doplaci do inwestycji.

    Wtedy jest tylko jeszcze tańszy.
    Wystarczy żeby rząd nie przeszkadzał, żeby był tani.

    > No, moze powinienem napisac w czasie przeszlym, bo ponoc te solary
    > potanialy.

    No właśnie.
    Teraz zwracają się z dotacją w kilka lat.

    > Jak przestanie miec potrzebe, to i ustawa nie pomoze :-)

    Pomoże - a ci którzy jej nie chcą stosować mogą branżę zmienić.
    Np. iść rowy kopać...

  • 142. Data: 2020-06-17 16:12:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Shrek, to wszystkim wiadomo, twój wysiłek zbędny. Wiadomo również choć
    > nie wszystkim, że na tą przypadłość stosuje się metodę zwaną klastrami
    > lokalnymi energetyki rozproszonej.

    To chyba miała być ironia. Ale lokalnie to słońce jeszcze bardziej nie
    świeci w nocy;)

    --
    Shrek

  • 143. Data: 2020-06-17 16:32:07
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 17.06.2020 o 08:35, Cavallino pisze:

    > W Polsce w ogóle nie można sprzedać.
    > Za to masz kompensowanie, z ewentualną nadwyżką przechodzącą na kolejne
    > lata.

    Się niedługo okaże solary to świetny interes... dla firm to montujących.

  • 144. Data: 2020-06-17 16:44:21
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-06-17 o 16:32, spider pisze:

    > Się niedługo okaże solary to świetny interes... dla firm to montujących.

    I dla producenta.
    Ale to już wiadomo od jakiegoś czasu.

    Pozdrawiam

  • 145. Data: 2020-06-17 16:49:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-06-16 o 18:25, kk pisze:

    > Przecież to właśnie teraz jest bez sensu a nie gdy samochodów będzie
    > więcej.

    Nieprawda. Gdy policzy się, jakie energie i jakie moce są potrzebne przy
    ładowaniu - wychodzi, że po prostu brakuje prądu. I kropka. Potrzeba
    mnóstwo nowych elektrowni. W skali kraju i w skali świata.

    --
    MN

  • 146. Data: 2020-06-17 16:50:41
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Od projektu spółka ma inżyniera. A od pilnowania terminów i czasów są
    > automaty.

    > Kiedy dawno temu wszyscy jechali na modemach telefonicznych, wprowadzono
    > SDI. Wykupiłem, postawiłem serwer i rozdzieliłem na 12 osób. I jakoś
    > sens internetu w komputerze był. Wystarczy nie skamleć tylko ruszyć
    > kiepełą.

    Porównanie od czapy. Tu potrzeba prawdziwych mocy, których nie ma.

    --
    MN

  • 147. Data: 2020-06-17 16:51:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Tani.

    >Wtedy jest tylko jeszcze tańszy.
    >Wystarczy żeby rząd nie przeszkadzał, żeby był tani.

    Zenka juz zapomniales. Prad w nocnej taryfie kosztuje 19gr/kWh.
    I elektrownia do tego nie doplaca.

    >No właśnie.
    >Teraz zwracają się z dotacją w kilka lat.

    No to niech Niemcy sobie dotuja, a my bierzmy od nich tani prad :-)

    >Pomoże - a ci którzy jej nie chcą stosować mogą branżę zmienić.
    >Np. iść rowy kopać...

    Gorzej, jak wszyscy pojda, albo zbankrutuja.

    Albo sam zmien branze, skoro nie rozumiesz kto za to placi :-)

    J.

  • 148. Data: 2020-06-17 17:19:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.06.2020 o 12:31, J.F. pisze:

    > Wszystko to przesada.

    Skoro twierdzisz, że 65% systemu energetycznego to nie problem;)

    > sterownik do windy ciagnie bardzo malo, no chyba, ze ktos akurat skorzysta.
    > Oswietlenie czesto tez sie wylacza.

    Oświetlenie to pryszcz, no ale ktoś czasem skorzysta. Wetylacja garazy
    się włączy, hydrofornie i CO... Wbrew pozorom trochę tego jest.

    > Ba - na dobra sprawe to nawet wracajac z dlugiej trasy z pustym aku,
    > wstawiasz na noc,
    > ladujesz na 50km, przejedzasz 20, po kolejnej nocy masz juz 80km zasiegu
    > itp,

    Wszystko się da. Tylko to podcieranie dupy szkłem. Większość nie lubi.

    > Ale mala moc, bo te przejechane kilometry sie rozkladaja na wiele godzin.
    > Gorzej, jak jakis gremialny wyjazd sie trafi, a potem powrot :-)

    Wyliczenia od dupy strony czyli ile energii potrzeba na elektromobilność
    w skali kraju masz. Dobowe. W jakiś szczytach będzie gorzej...

    > Nie, bo te 10 to w granicach normy.

    Nie. 10A to 2,2 kW. Musiałbyś wyłączyć całą resztę.

    > Jest ryzyko, trzeba ambitny algorytm gry na gieldzie :-)

    Przegrałeś - stoisz kolejkę;)

    > Jak jest na granicy wydajnosci przylacza, to juz chyba istotnie.
    > Moze i niewiele, ale wzmocnic mozna.

    Będzie spadać globalnie. W lokalnie nie będzie sporych wachań od
    lokalnego obciążenia.

    > No ba - u nas to bedzie zamiana ropy na wegiel.
    > Ale moze energetycy sie uciesza, ze nie musza w nocy pary upuszczac.

    Narazie to w lato wprowadzają stopnie zasilania;)

    --
    Shrek

  • 149. Data: 2020-06-17 17:20:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.06.2020 o 14:30, J.F. pisze:

    > A dlaczego nie ? To jest akurat najprostsze do zrobienia, jak ilosc
    > samochodow elektrycznych zacznie robic problem, to mozna wprowadzic.

    No ale to już było - kartki na benzynę jak się kończyła. Ludziskom się
    nie podobało.

    --
    Shrek

  • 150. Data: 2020-06-17 17:34:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No ale to już było - kartki na benzynę jak się kończyła. Ludziskom
    >się nie podobało.

    Jak im sie samochody nie naladuja, bo korek wywali, to tez im sie nie
    spodoba.
    Pojda po rade, wystapia o wiekszy przydzial, okaze sie ile to kosztuje
    i na kiedy zrobia - to nie kupia samochodu bez takiej funkcji :-)

    J.