  • 51. Data: 2021-02-07 21:46:11
    Temat: Re: Piec EKCO.MN3 i M3
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 20:53 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > https://swatt.pl/pl/pompa-ciepla-drops-m-42-do-cwu-4
    -1-kw-1177
    > Z minimalna temperatura pracy -5 stopni.

    Ta w linku ma +5. A to oznacza, że nie ma deforstu.
    Pomijając to, jaki jest sens wydawać 4,5k PLN na to ustrojstwo jak w tej
    cenie można mieć nową PC zrobioną z klimatyzatora, która zagrzeje i CO i
    CWU i będzie pracować przy -20 st.?

    TG

  • 52. Data: 2021-02-07 22:05:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 7 lutego 2021 o 21:24:10 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    napisałem to bys wiedział że w ewentualnym planie jest wpuszczenie do pompy ciepła
    powietrza z wentylacji.
> [...]
    > większego znaczenia ile na nim będzie, przed jej uruchomieniem i jaka to
    > pora roku. Strych ma ograniczoną pojemnośc cieplną i nie ma w nim
    > energii która wystarczyła by na grzanie domu przez więcej jak
    > kilkanaście minut.
    >
    > Pompa przenosi ciepło z A do B. Jesli w A, będącym strychem, jest w
    > danym momencie tylko kilka kWh ciepła, to pompa je odessa, temperatura
    > spadnie to -20 i COP zjedzie do 1. Jesli zaś masz na strychu przewiew,
    > który zdąży te kilka kWh uzupełnić, to nie masz strychu tylko goły dach
    Widzę że nie rozumiesz dłuższych tekstów to bedzie w punktach
    1. Pompa ma moc 4,1kW w optymalnych warunkach.
    2. Na strychu jest nie mniej niż 0 stopni.
    3. Pompa może pracować do -5 i możliwe że ma wtedy COP1
    4. Potrzebuje mniej niż połowę mocy pompy przez kilka dni w roku.
    5. Do tego co potrzebuje dokładam 1/4 ciepła z wentylacji.
    6. Nie jestem w stanie obniżyć temperatury na strychu ze względu na jego wielkość,
    tak jak się nie da przeciętnym klimatyzatorem w lato obniżyć temperaturę w
    pomieszczeniu do ujemnej.
    7. W dzień ciepło do strychu dostarcza słońce.
    8. Sąsiad też taka pompę chce sobie założyć bo można dostać na to dotacje.
    Jak coś pominąłem to przypomnij.

  • 53. Data: 2021-02-07 22:11:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 7 lutego 2021 o 21:46:15 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > Pomijając to, jaki jest sens wydawać 4,5k PLN na to ustrojstwo jak w tej
    > cenie można mieć nową PC zrobioną z klimatyzatora, która zagrzeje i CO i

    Rozumiesz co znaczy określenie np. tego typu. Czy to oznacza że ta? Zwłaszcza że
    dalej to wyjaśniłem. Jak bys mieszkał w budynku wpisanym do rejestru zabytków byś
    wiedział dlaczego nie ma sensu nawet rozmawiać o pompie co wystaje na zewnątrz
    budynku.

  • 54. Data: 2021-02-07 22:32:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/02/2021 22:05, Zenek Kapelinder wrote:
    > Widzę że nie rozumiesz dłuższych tekstów to bedzie w punktach
    > 1. Pompa ma moc 4,1kW w optymalnych warunkach.

    Czyli chłodzi z mocą 3kW strych.

    > 2. Na strychu jest nie mniej niż 0 stopni.

    Po chwili będzie. Jeśli nie będzie to ciepło będzie się brało skądś:
    1) z zewnątrz - wtedy strych niepotrzebny
    2) ze środka - wtedy średni COP będzie 1, co wpompujesz to zapakujesz do
    pompy. Na dłuższą metę zamienisz pompę w grzałkę.
    3) pośrednio - wtedy bym zaizolował mieszkanie od strychu, wyszło by taniej

    > 3. Pompa może pracować do -5 i możliwe że ma wtedy COP1

    Jeśli nie ma z czego wyssać ciepła, bo na strychu się skończyło, to nie
    ma znaczniea jaki ma COP. Cyk i się wyłaczy.

    Jeśli to basenowa, mało prawdopodobne aby pracowała do -5. Ponadto
    temperatura wymiennika ciepła spada grubo poniżej temperatury otoczenia.
    Bedzie zamarzać bez funkcji defrost.

    > 4. Potrzebuje mniej niż połowę mocy pompy przez kilka dni w roku.

    To nie ma znaczenia. Nawet jesli bedziesz wywysał tylko 1.5kW ze
    strychu, to w skończonym czasie zrobi się tam za niska temperatura do
    dyskusji o opłacalnosci. A jesli się nie zrobi - prawdopodobnie w
    strychu są niezłe dziury na przestrzał.

    > 5. Do tego co potrzebuje dokładam 1/4 ciepła z wentylacji.

    Za mało.

    > 6. Nie jestem w stanie obniżyć temperatury na strychu ze względu na jego wielkość,
    tak jak się nie da przeciętnym klimatyzatorem w lato obniżyć temperaturę w
    pomieszczeniu do ujemnej.

    Przecięny klimatyzator ma mniejszą moc chłodzenia niż ta pompa.
    Przeciętny strumień ciepła wciskany w budynek latem jest większy niż ten
    wciskany zimą. Spokojnie, dasz radę.

    > 7. W dzień ciepło do strychu dostarcza słońce.

    Zimą tego słońca nie ma, poza przypadkowymi błedami w matrixie.

    > 8. Sąsiad też taka pompę chce sobie założyć bo można dostać na to dotacje.

    Ach, czyli po to. A to ok, nie było tematu.

    Poszedłbym w krosa: Twoja pompa wysysa ciepło z jego mieszkania, i na
    odwrót. Nic nie zamarza, dotacje wypłacone, cieplutko, energetyka ma
    kasę. Wszyscy wygrywają.

  • 55. Data: 2021-02-07 22:39:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 7 lutego 2021 o 22:32:22 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    >
    > Poszedłbym w krosa: Twoja pompa wysysa ciepło z jego mieszkania, i na
    > odwrót. Nic nie zamarza, dotacje wypłacone, cieplutko, energetyka ma
    Masz rację. Z koniem kopał się nie będę.

  • 56. Data: 2021-02-08 08:35:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 07-Feb-21 22:05, Zenek Kapelinder wrote:
    > 3. Pompa może pracować do -5 i możliwe że ma wtedy COP1

    W linku, który podałeś jest napisane:
    "Zakres pracy (temperatura zewnętrzna) +5 do +43 °C"

    Odczytuję to (być może błędnie) jako temperaturę dolnego źródła.

    Skąd Ci się w takim razie to -5 wzięło?

    Piotrek

  • 57. Data: 2021-02-08 10:55:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 8 lutego 2021 o 08:35:12 UTC+1 Piotrek napisał(a):
> [...]
    > "Zakres pracy (temperatura zewnętrzna) +5 do +43 °C"
    >
    > Odczytuję to (być może błędnie) jako temperaturę dolnego źródła.

    Naucz się czytać ze zrozumieniem to będziesz wiedział skąd mi się wzięło.

  • 58. Data: 2021-02-08 11:09:08
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 08-Feb-21 10:55, Zenek Kapelinder wrote:
    > Naucz się czytać ze zrozumieniem to będziesz wiedział skąd mi się wzięło.

    "Planuję sobie kupić takie jabłko jak ta śliwka" ...

    OK. Powodzenia życzę.

    Piotrek

  • 59. Data: 2021-02-08 13:47:24
    Od: trybun <M...@j...cb>

    jest obiektywne. Liczy się tylko ile zarobi. Do drogiej pompy ciepła potrzeba duzo
    mniej paneli. Do dużo tańszego kotła elektrycznego trzeba dużo więcej paneli niż do
    pompy ciepła. Twojemu sprzedawcy na jego korzyść bilansują się obydwa warianty. Ale
    nie bilansuje mu się wariant tania basenowa pompa ciepła i mało albo bez
    fotowoltaiki. Co ma być według Ciebie nie ten teges, jak by to kogut z bajki
    powiedział, z cztero kilowatowa pompą ciepła do cwu żeby jej do ogrzewania nie użyć?
    Masz jakiś zastrzeżenia to rozwiń temat bo inaczej to co napisałeś nie jest warte
    prądu jaki do napisania zużyłeś.
    > Nie wiesz jaki duzy interes prowadzi. To co widzisz na zewnątrz może się nijak nie
    mieć do stanu faktycznego. Amber gold było dużym interesem.

    Po  samej ofercie widać że to nie jakieś chudopachołki,. Firma nawet ma
    fabrykę produkującą panele. Nie bronie tu kapitalistów i ich interesów,
    staram się tylko wystawić w miarę obiektywna ocenę.

  • 60. Data: 2021-02-08 13:48:10
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Tak pierdolisz że oczy od czytania się buntują. Dzisiejszy osprzęt za 10 lat będzie
    nie do zdobycia. Kwadratowe rurki zaczną zakładać. Sprężarki chłodnicze przestaną
    produkować. Jeśli chcesz udowadniać jakieś swoje racje to zanim coś napiszesz
    zastanów się czy głupoty to nie będą. I ten idiotyczny przykład z płytkami. Jeszcze
    nie słyszałem żeby komuś nie zostało kilka płytek jak przyklejal. W twojej sytuacji
    pomysł z elektrycznym kotłem jest idiotyczny. Jeśli już grzanie prądem to piece
    akumulacyjne. A jak nie piece to indywidualne grzejniki elektryczne z marketu, takie
    po 35 złotych przecenione po sezonie. O tym że jak są już kaloryfery to widziałem
    grzałki do zainstalowania w kaloryferach.

    Widzę że Ty z tych co to lubią marnować czas na spory o fakty, ja nie.
    Tak więc lepiej dać sobie już spokój z tą dyskusją.