eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPiate :)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 28

  • 11. Data: 2010-01-17 11:27:49
    Temat: Re: Piate :)
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Wg. ksiazki

    Sporting
    C.514.5.13
    3,909
    2,158
    1,480
    1,121
    0,829
    3,867 (58/15)

    Silnik 899
    C.526.5.10
    3,909
    2,050
    1,344
    0,977
    0,837
    4,071 (57/14)

    Silnik 1108
    C.526.5.10.06
    3,909
    2,050
    1,344
    0,977
    0,837
    3,562 (57/16)

    Silnik 1108
    C.514.5
    3,909
    2,158
    1,345
    0,974
    0,766
    3,562 (57/16)


  • 12. Data: 2010-01-17 11:36:15
    Temat: Re: Piate :)
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Tomasz Pyra pisze:
    > Poskakałem po forach żeby uzupełnić moją tabelę i widzę że wszędzie
    > piszą coś innego o przełożeniach. Tam chyba faktycznie dwa sąsiednie
    > egzemplarze z taśmy mogły zjeżdżać z różnymi przełożeniami ;)

    Tak wyglada, ze nawet w obrebie tego samego nr skrzyni wkladali co mieli
    pod reka, na sztuke :)

    > Najprościej jak ściągniesz skrzynie to pokręcić wałkiem w jednej i w
    > drugiej to sam zobaczysz która krótsza.

    Tak wlasnie zrobie. W sejaczowej, tej ktora mam najgorsza jest dziura
    pomiedzy 2 i 3 z 6tys na II spada mi na 3-3,5tys na III i jest dupa
    blada. Auto nie jedzie. Po zapieciu IV to juz w ogole dramat: na szutrze
    jest koniec rozpedzania.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM


  • 13. Data: 2010-01-17 12:55:26
    Temat: Re: Piate :)
    Od: "Krzysztof Niemkiewicz" <inicjaly[at]post.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:hiup4o$9f3$2@nemesis.news.neostrada.pl...
    > MarcinJM pisze:
    >>> Ale nie taniej bylo ci kupic od razu golfa 2.8 czy 1.8t ? :-)
    >> To sie tak mowi: kup od razu xxxxxx.
    >> 2.8, czy 1.8t przy rajdowej jezdzie spala pewnie okolo 40-50ltr/100km (w
    >> BMW kumpla dalem rade dobic do prawie 70/100)
    >> Sejacz z relatywnie mniej, z 25/100. No i silniki, skrzynie, czesci sa
    >> tansze
    > Cento ma tylko tą wadę, że jeździ to chyba najgorzej ze wszystkich
    > samochodów - przynajmniej z tych którymi ja jeździłem.
    > Ale poza tym to już same zalety :)
    > No tylko właśnie w innych autach inny poziom kosztów utrzymania.

    No własnie - jaka jest odczuwalna prędkośc w czymś takim przy, powiedzmy,
    180km/h? Wczoraj wracałem do DC z Radomia i mnie takie żółte gównienko z
    czerwonym napisem sporting wyprzedziło ze sporą przewagą, a ja miałem ~170.
    Aż się zdziwiłem, że toto tyle pojedzie...


    --
    Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl

    Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!


  • 14. Data: 2010-01-17 13:37:29
    Temat: Re: Piate :)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Krzysztof Niemkiewicz pisze:

    > No własnie - jaka jest odczuwalna prędkośc w czymś takim przy,
    > powiedzmy, 180km/h? Wczoraj wracałem do DC z Radomia i mnie takie żółte
    > gównienko z czerwonym napisem sporting wyprzedziło ze sporą przewagą, a
    > ja miałem ~170. Aż się zdziwiłem, że toto tyle pojedzie...

    Seria tyle nie pojedzie, ale ludzie w to wkładają rozmaite silniki, bo
    we Fiacie pasuje wszystko do wszystkiego.
    Mając w cento 90KM, jak się uda trafić ze skrzynią, to można myśleć o
    zbliżeniu się nawet do 200km/h przy sprzyjającym wietrze :)

    Jeżeli chodzi o odczucia to w wyprutym ze wszystkich wygłuszeń jest
    strasznie głośno. Przy 170-180 składają się lusterka.
    Do tego twarde zawieszenie, kubełki i ciasne pasy powodują że dokładnie
    czujesz po czym i z jaką prędkością jedziesz :)

    Jednym słowem - w dłuższej trasie robi się koszmar.


  • 15. Data: 2010-01-17 13:42:20
    Temat: Re: Piate :)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    MarcinJM pisze:
    > Tomasz Pyra pisze:
    >> Poskakałem po forach żeby uzupełnić moją tabelę i widzę że wszędzie
    >> piszą coś innego o przełożeniach. Tam chyba faktycznie dwa sąsiednie
    >> egzemplarze z taśmy mogły zjeżdżać z różnymi przełożeniami ;)
    >
    > Tak wyglada, ze nawet w obrebie tego samego nr skrzyni wkladali co mieli
    > pod reka, na sztuke :)

    Widać sami korzystali z tego, że tam wszystko do wszystkiego pasuje.

    >> Najprościej jak ściągniesz skrzynie to pokręcić wałkiem w jednej i w
    >> drugiej to sam zobaczysz która krótsza.
    >
    > Tak wlasnie zrobie. W sejaczowej, tej ktora mam najgorsza jest dziura
    > pomiedzy 2 i 3 z 6tys na II spada mi na 3-3,5tys na III i jest dupa
    > blada. Auto nie jedzie. Po zapieciu IV to juz w ogole dramat: na szutrze
    > jest koniec rozpedzania.

    To się chyba nie poprawi, bo widzę że przełożenia II i III biegu to są
    akurat we wszystkich skrzyniach takie same (2,187 i 1,480).
    Te skrzynie różnią się głównie dyframi, bo same przełożenia skrzyni są
    bardzo podobne.

    Warto sprawdzić też przełożenia osobno skrzyni, osobno dyfra, bo może
    jak zamienić dyfry to zrobisz coś jeszcze krótszego.


  • 16. Data: 2010-01-17 19:19:07
    Temat: Re: Piate :)
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>


    Użytkownik "Krzysztof Niemkiewicz" <inicjaly[at]post.pl> napisał w
    wiadomości news:4b52fab8@news.home.net.pl...

    > No własnie - jaka jest odczuwalna prędkośc w czymś takim przy, powiedzmy,
    > 180km/h? Wczoraj wracałem do DC z Radomia i mnie takie żółte gównienko z
    > czerwonym napisem sporting wyprzedziło ze sporą przewagą, a ja miałem
    > ~170. Aż się zdziwiłem, że toto tyle pojedzie...

    Tak swoja drogą, to jestem ciekawy co przeważa u takiego kierowcy seja
    jadącego z takimi prędkościami: głupota, odwaga, brak instynktu
    samozachowawczego? ;-) Nie piszę o sejach przygotowanych do zabawy (klatki
    bezpieczeństwa, lepsze hamulce, zawieszenie, itp.) tylko seryjnych na
    drogach publicznych.

    Jechałem seryjnym sejem 1100 (nówka sztuka, na liczniku miał przejechane ze
    2000km) na katowickiej i nie odważyłem się przekroczyć 120km/h, a tak
    naprawdę większość drogi przejechałem w okolicach 100km/h z duszą na
    ramieniu. To małe, lekkie gówienko skakało na koleinach jak piłeczka, a
    krótka maska powodowała, że przed oczami pojawiały się obrazy sprasowanych
    samochodów ;-) Przy 120km/h kontrola toru jazdy była mocno ilozoryczna...

    Pozdrawiam
    Czabu


  • 17. Data: 2010-01-17 19:20:24
    Temat: Re: Piate :)
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-01-17 13:37, Tomasz Pyra pisze:
    > Jeżeli chodzi o odczucia to w wyprutym ze wszystkich wygłuszeń jest
    > strasznie głośno. Przy 170-180 składają się lusterka.
    > Do tego twarde zawieszenie, kubełki i ciasne pasy powodują że dokładnie
    > czujesz po czym i z jaką prędkością jedziesz :)
    No i dobrze, domyślam się że wątkotwórca nie kupuje tego do celów
    długich wyjazdów rodzinnych na wczasy do Bułgarii, tylko po to właśnie,
    by czuć po czym i jak jedzie :)
    Wg. mnie - do wprawiania się w sporcie sprzęt i podejście idealne. Czego
    sam się człowiek dowie metodą prób i (możliwie tanich) błędów, to sto
    razy cenniejsze niż wyczytane/nauczone, zwłaszcza jak samemu się coś
    zmajstruje skręci zespawa, wg swojego pomysłu i przemyśleń, i widać z
    tego jakiś efekt i można wyciągać wnioski.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 18. Data: 2010-01-17 19:41:58
    Temat: Re: Piate :)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    BartekK pisze:
    > W dniu 2010-01-17 13:37, Tomasz Pyra pisze:
    >> Jeżeli chodzi o odczucia to w wyprutym ze wszystkich wygłuszeń jest
    >> strasznie głośno. Przy 170-180 składają się lusterka.
    >> Do tego twarde zawieszenie, kubełki i ciasne pasy powodują że dokładnie
    >> czujesz po czym i z jaką prędkością jedziesz :)

    > No i dobrze, domyślam się że wątkotwórca nie kupuje tego do celów
    > długich wyjazdów rodzinnych na wczasy do Bułgarii, tylko po to właśnie,
    > by czuć po czym i jak jedzie :)

    Oczywiście.
    Jak się kiedyś przejechałem na kołach z Gdyni do Włocławka na rajd, to
    następnym zakupem była laweta :)

    > Wg. mnie - do wprawiania się w sporcie sprzęt i podejście idealne. Czego
    > sam się człowiek dowie metodą prób i (możliwie tanich) błędów, to sto
    > razy cenniejsze niż wyczytane/nauczone, zwłaszcza jak samemu się coś
    > zmajstruje skręci zespawa, wg swojego pomysłu i przemyśleń, i widać z
    > tego jakiś efekt i można wyciągać wnioski.

    Z jednej strony tak, a z drugiej nie.
    Bo ja mam w miarę dobrze przygotowane CC - dobry zawias, wzmocnienia,
    sztywna buda, dość mocny silnik i jeździ to całkiem dobrze.

    Ale np. nie prowadzi się tak dobrze jak moja cywilna, zupełnie seryjna
    12-to letnia Corolla, nawet na już mocno zużytym zawieszeniu.

    Niedużym nakładem sił i środków można by Corollę przygotować do rajdów
    tak, że Cento nie miałoby szans.


  • 19. Data: 2010-01-17 19:46:52
    Temat: Re: Piate :)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Czabu pisze:

    >> No własnie - jaka jest odczuwalna prędkośc w czymś takim przy,
    >> powiedzmy, 180km/h? Wczoraj wracałem do DC z Radomia i mnie takie
    >> żółte gównienko z czerwonym napisem sporting wyprzedziło ze sporą
    >> przewagą, a ja miałem ~170. Aż się zdziwiłem, że toto tyle pojedzie...
    >
    > Tak swoja drogą, to jestem ciekawy co przeważa u takiego kierowcy seja
    > jadącego z takimi prędkościami: głupota, odwaga, brak instynktu
    > samozachowawczego? ;-) Nie piszę o sejach przygotowanych do zabawy
    > (klatki bezpieczeństwa, lepsze hamulce, zawieszenie, itp.) tylko
    > seryjnych na drogach publicznych.

    Jak ktoś seryjnego rozpędza do 180, to u niego przeważa nachylenie stoku
    i tylny wiatr.
    Najmocniejsza seria się rozpędza do 155-160km/h (inna bajka co tam wtedy
    pokazuje prędkościomierz).

    > Jechałem seryjnym sejem 1100 (nówka sztuka, na liczniku miał przejechane
    > ze 2000km) na katowickiej i nie odważyłem się przekroczyć 120km/h, a tak
    > naprawdę większość drogi przejechałem w okolicach 100km/h z duszą na
    > ramieniu. To małe, lekkie gówienko skakało na koleinach jak piłeczka, a
    > krótka maska powodowała, że przed oczami pojawiały się obrazy
    > sprasowanych samochodów ;-) Przy 120km/h kontrola toru jazdy była mocno
    > ilozoryczna...

    No to nie jest drogowa bestia.
    Wąski i dość wysoki, dzięki temu ze skłonnością do szlifowania lusterek.
    Do tego krótki i nierówno wyważony, przez co przód i tył w zupełnie inny
    sposób pokonuje nierówności.

    Na dobrym zawieszeniu jedzie się lepiej, ale nadal trzeba być czujnym.


  • 20. Data: 2010-01-17 22:15:46
    Temat: Re: Piate :)
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-01-17 19:41, Tomasz Pyra pisze:
    >> Wg. mnie - do wprawiania się w sporcie sprzęt i podejście idealne.
    >> Czego sam się człowiek dowie metodą prób i (możliwie tanich) błędów,
    >> to sto razy cenniejsze niż wyczytane/nauczone, zwłaszcza jak samemu
    >> się coś zmajstruje skręci zespawa, wg swojego pomysłu i przemyśleń, i
    >> widać z tego jakiś efekt i można wyciągać wnioski.
    > Z jednej strony tak, a z drugiej nie.
    > Bo ja mam w miarę dobrze przygotowane CC - dobry zawias, wzmocnienia,
    > sztywna buda, dość mocny silnik i jeździ to całkiem dobrze.
    > Ale np. nie prowadzi się tak dobrze jak moja cywilna, zupełnie seryjna
    > 12-to letnia Corolla, nawet na już mocno zużytym zawieszeniu
    No ale to pytanie o cel całego tego ścigania się. Czy dla przyjemności,
    nauki i idei, czy dla wyniku? Bo to że auto jedno drugiemu nie równe, to
    od dawna widać w wielu sportach.
    Sam się trochę wkurzałem, jak "dla jaj" przejechałem odcinek wyścigów
    górskich (g.św.Anny) swoim dostawczakiem (!) i się okazało że jadąc na
    cywilnym zawieszeniu i marnych oponach pustym blaszakiem dieslem,
    uwazając na ruch na drodze (tzn czy coś nie jedzie) zrobiłem prawie tak
    samo dobry czas jak "rajdówką" udoskonalaną przez kilka sezonów, o
    podobnej mocy... co prawda uzyskany czas i tak był pewnie troche gorszy
    niż najgorszy czas w tej klasie, ale różnica kilku sekund na paru
    minutach to nic, w porównaniu do różnicy wkładu pracy i kosztów ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: