1. Data: 2010-01-17 09:26:35
Temat: Re: jaki interfejs diagnostyczny?
Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>
Użytkownik "Bartek" <N...@p...fm> napisał w wiadomości
news:hhgrai$pht$1@node2.news.atman.pl...
> no i jak jest z złączkami? mam vaga do VW, on ma wtyk w krztalcie trapezu,
> a
> np w fiescie chyba standardowy 16-pinowy. czy mozna kupic przejsciowke
> tak
> by zdiagnozowac VW?
Sam napisałeś, że masz VAGa to po co Ci przejściówka do VW?
Samym interfejsem nie zdiagnozujesz sterowników w samochodzie, potrzebne
jest jeszcze oprogramowanie.
Niby standard OBD2 jest znany od dawna, ale producenci aut stosują w
gnieździe OBD2 (w kształcie trapeza) różne rozmieszczenie linii
diagnostycznych. Nie wiem jak jest w fieście, ale np. w samochodzach grupy
VAG większość sterowników podpietych jest pod jedną linię diagnostyczną L.
Nowe samochodzy mają magistralę CAN i poprzez tą magistralę się diagnozuje.
Niektóre samochody (np. OPEL) mają sterowniki na osobnych liniach L no i
wtedy potrzebny jest multiplekser (przełącznik), żeby zmieniać wejścia w
interfejsie. :-)