  • 31. Data: 2011-07-03 22:15:09
    Temat: Re: PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak Waldek Godel nawija makaron na uszy:

    > Facet jest buszmenem, który nie ma pojęcia o branży i każdy normalny
    > człowiek nie pozwoliłby mu się zbliżyć na bliżej niż 100 metrów do auta.

    Moze sam zadzwon ansztajnie i sie dowiedz jakie sa przeciwnosci
    odnosnie ASB w autach francuskich. Byc moze to co wiem na ten temat nie
    wyczerpuje tematu w nalezyty sposob na obecna chwile, ale to nie znaczy,
    ze ten koles nie ma racji.

    > w ostatnich 20 latach była
    > używana w zasadzie jedna francuska automatyczna skrzynia biegów, i to wcale
    > nie jakoś powszechnie używana. W dodatku właśnie łatwa w naprawie.

    Miales? Uzytkowales? Podziel sie wiedza z innymi.

    > Cała reszta francuzów jeździła na produktach rdzennie francuskiej firmy
    > ZahnriemenFabrik. A nowsze na równie francuskich Aisin Warner.

    Ktore...napisz dla szerszego grona. Bo ASB we francuszkich jak na
    lekarstwo...jakos...moze tez sie czegos dowiem.

    > Mechanik
    > powinien z pamięci cytować jaka skrzynia w jakim aucie.

    Byc moze cytuje. Nie wiem. Czemu ma to sluzyc? Cytowanie a dobra naprawa
    idzie w jednej parze?

    > Elmilcin. Zapamiętam i starannie powtórzę wszystkim znajomym.

    A powtorz. Ciekawe ile Twoich znajomych uzytkuje przechodzone ASB
    placzace o serwis;)))

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 32. Data: 2011-07-03 22:26:39
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 3 Jul 2011 22:15:09 +0200, Dman-666 napisał(a):

> [...]
    > odnosnie ASB w autach francuskich. Byc moze to co wiem na ten temat nie
    > wyczerpuje tematu w nalezyty sposob na obecna chwile, ale to nie znaczy,

    To oświeć nas jaka to jest trudność z np. ZF 4HP20 w Peugeocie a ZF 4HP20 w
    jakimś teutońskim niepsującym się cudzie. Będziesz tak miły?

    > Miales? Uzytkowales? Podziel sie wiedza z innymi.

    Ale masz zaświadczenie od lekarza o dysguglii?

    > Ktore...napisz dla szerszego grona. Bo ASB we francuszkich jak na
    > lekarstwo...jakos...moze tez sie czegos dowiem.

    No tak, to już zdradza głębię wiedzy. Bezdenną nawet.

    > A powtorz. Ciekawe ile Twoich znajomych uzytkuje przechodzone ASB
    > placzace o serwis;)))

    Niech się zastanowię... żaden.
    Oni użytkują sprawne lub naprawiają jeżeli tego wymagają. U mechaników
    którzy znają swój fach, więc nie muszą się uciekać do bredni o
    nieistniejących francuskich skrzyniach biegów które w rzeczywistości mają
    zamaskować ich brak wiedzy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 33. Data: 2011-07-03 22:42:40
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak ..:maniek:.. nawija makaron na uszy:

> [...]
    >
    > moj ma 17 lat i garazowany jest od nowosci pod chmurka ..w garazu spedzil
    > moze ze 4 dni :-) jedyne oznaki korozji sa tam gdzie byla ingerencja
    > zlodziejow i lakiernika czyli na tylnej klapie.pozatym 0 rdzy wiec jak na 17
    > to chyba tragedii nie ma :-)

    > to rzecz gustu - choc osobiscie twierdze ze amerykance sprzed gdzies ok.2004
    > sa poprostu sliczne - tandetne sa juz te nowsze bo tam sam plastik/fantastik
    > jak w piacie panda

    > ja tam AC nie place ale z tego co gdzies slyszlame to na starsze jak 10 lat
    > tez mozna ywkupic..ale 100% pewnosci nei mam

    ja tez...ale idac tym torem (rocznika):

    -pokazalem 300m
    -pokazalem Intrepid'a

    Nie bylo oplucia ekranu ("ze za duze")...malo tego, srodek 300m wrzecz
    "urzekajacy"! ;)

    Czy low costy ksiegowych obejmuja tez w.w. typy? Np:

    http://otomoto.pl/dodge-intrepid-C18974590.html
    http://allegro.pl/chrysler-300m-2001-2-7-b-lpg-zamia
    na-i1681055303.html

    Niestety w.w. Intrepid jest "bez skory" ale da sie przepchnac.
    Podobno 2,7 jest rodowodem z Mitsu...nie znam tez tego 2,4.

    Fajnie by bylo zeby odezwal sie wiarus pms'u ktory ujerzdzal Sebringa
    (nie pamietam nicka ale DC)

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 34. Data: 2011-07-03 22:48:00
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

> [...]

    4HP20 w
    > jakimś teutońskim niepsującym się cudzie. Będziesz tak miły?

    Ja tej wiedzy nie mam. Ty masz z gugli. Poczytaj Lema...powiedzial pare
    madrych slow nt wiedzy z "internatu" ;)

    > Ale masz zaświadczenie od lekarza o dysguglii?

    Dziekuje za merytoryczny wsad do dyskusji. ;)
    Sajonara!

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 35. Data: 2011-07-04 10:23:11
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak Waldek Godel nawija makaron na uszy:

    > To oświeć nas jaka to jest trudność z np. ZF 4HP20 w Peugeocie a ZF 4HP20 w
    > jakimś teutońskim niepsującym się cudzie. Będziesz tak miły?

    Tak jeszcze sobi mysle, ze w.w. mechanik raczej mial na mysli skrzynie
    francuskie oraz inne wynalazki.
    Tutaj nie ma co piany bic i sadze, ze jakby uslyszal jakiego typu
    automat to raczej nie robilby ze strachu w gacie ;)

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 36. Data: 2011-07-04 10:51:34
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 4 Jul 2011 10:23:11 +0200, Dman-666 napisał(a):

> [...]
    > Tutaj nie ma co piany bic i sadze, ze jakby uslyszal jakiego typu
    > automat to raczej nie robilby ze strachu w gacie ;)

    Widzisz... jednak jest w Tobie rozsądek.
    Teraz skup się - od dłuższego czasu była tylko jedna francuska skrzynia,
    oznaczona jako AL4 w autach PSA i DP0 w Renówkach. JEDNA.
    Nie jest ani specjalnie gorsza, ani też trudniej serwisowalna niż ZF czy
    AW. Części są łatwo dostępne, w kilkanaście sekund znajdziesz kompletne
    opisy regeneracji, do zrobienia w garażu przez bardziej zaawansowanego
    amatora.
    Co prawda za Renówki nie ręczę, ale w Pugach i Citroenach nie było innych.
    W dodatku AL4 to wcale nie najpopularniejsza skrzynia, ani też nie
    montowana specjalnie długo. Bo licząc od początku lat 90, to w mniejszych
    silnikach montowali 4HP14, później własnie AL4, później 4HP18.
    Jako ciekawostka, zobacz sobie listę zastosowań 4HP18:
    http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_4HP18_transmission
    Później przeszli na 4HP20, stosowna lista tutaj:
    http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_4HP20_transmission
    Ostatnie lata PSA przeszło na sześciobiegową skrzynie Aisin-Warner TF-80SC
    montowaną w:
    Alfa Romeo 159, Alfa Romeo Brera, Cadillac BLS, Citroen C4,C5,C6, Fiat
    Croma, Opel Astra H, Opel Insignia, Opel Vectra C, Opel Zafira B, Opel
    Signum

    Oceniając zgrubnie liczby zamontowanych skrzyń, mając dowolny francuski
    samochód z automatem masz jakieś 30% szans na skrzynię AL4/DP0 i 70% na
    skrzynię ZF albo AW. Jeżeli samochód jest po roku 1998-2000, to szanse
    drastycznie rosną. Czyli każdy mechanik od niemieckich aut (a raczej ich
    automatów) powinien to zrobić bez żadnego problemu - o czym pisałem.
    Trafiając na AL4 - jeżeli jest mechanikiem od automatów, to też zrobi, bo
    jest powszechnie dostępna dokumentacja i części, a pieniądze nie śmierdzą.
    Robota łatwa, a kasa taka sama.

    Chyba, że z niego ostatnia pizda a nie mechanik od automatów - wtedy będzie
    jak ta pizda stał i jęczał, że francuskiego nie rusza. CBDO.

    PS.
    ZF 4HP20 ma wadę fabryczną która powoduje rozpieprzenie połowy skrzyni, co
    było już opisywane na pms. Dla odmiany TF-80SC jest prawie nieserwisowalna,
    bo całe sterowanie występuje jako jeden moduł (drogi jak cholera), zamiast
    oddzielnych zaworów, płyty itp. AL4 przy TF-80SC to wzór serwisowalności.

  • 37. Data: 2011-07-04 11:05:38
    Od: Robson <r...@...pl>

    > -Almera ("bezbarwny, tandetny i nijaki" - no offence, nie moje slowa.
    > Mamy jedna taka w familii (1.8).Micra K11 pomimo zalet (i ewidentnych
    > wad) za mala.
    Almera - skrzynia RE4F03A, producent Nissan, 4 biegi, OK
    Micra - JF009E (NCVT porażka) lub RE4F03A

    > -Golf - j.w....ale ja lobbuje za dobrym ASB

    JF506E, Jatco, 5 biegów, OK (mam taki :)), nie wiem, co zarzucasz tej
    skrzyni. Fakt, japonczyki oszczedzaja na materialach, co amerykanie
    poswieca na 1 skrzynie, to japonczyki zrobia 2 i jeszcze im zostanie,
    przez co skrzynie sa wyrafinowane, ale odrobine delikatne.

    > -A3 - wersji 5D jak na lekarstwo, drogie dziadostwo i w tym budzecie to
    > szrot

    01M, VW, OK

    > -A2 - drogie..blacharka super, 1.4 TDI znane

    CHGW - czyli .... go wie ;) co za wynalazek, ale na pewno nie bedzie dobra

    > -Yaris 2 - nie ma pelnego automatu, duza podaz "padalcow" z US (czytaj
    > "przystanki autobusowe z nowym zyciem")

    Różnie bywa, loteria, albo CVT albo U340E

    > -Corolla - za drogie i podobny problem jak almera - IMO nie ma
    > jaj...uraz mam bo po Y1 nie jechalem zadnym "low costem" ktory by mnie
    > ujal

    A245E, 4-biegowa

    > -Jazz - za drogie

    CVT

    > -Civic - za drogie, jakosc marna od 2000 (ostatnio nawet "lizalem" taka
    > jedna co to turbine miala dolozona, 1.6 170hp ;))) - poszukajcie sobie
    > na allegro, moze jeszcze jest ;) )

    B46A, M4RA, loteria, rzadko spotykane

    > -HR-V - niestety mala podaz, jeden z faworytow...zawias i ASB bez
    > zarzutu...dobrze sie gazuje, ale praktycznie brak 5D w w.w.
    > budzecie...wersja przed FL mocno slabsza z wykonczeniem wnetrza:/

    CVT

    > -Mitsubishi - jedno w familii wystarczy ;) wystraczy...wystarczy ;)
    > lancer/CZ3 - beznadziejnie jesli chodzi o sensowny serwis w DC

    Maja swoje skrzynie, czasem wstawiaja Jatco

    > -C3, C4 "nie lubie citroenow" - i tutaj ja sie nie zgadzam, ale co z
    > tego ;)

    C3 - loteria, jesli skrzynia DPO to bardzo dobrze, jesli ZF sensoDrive -
    to jest zautomatyzowany manual, szrot
    C4 - DPO najczesciej

    > -Clio, Modus, Megane...mialem, znam...JA(!) nie chce
    > (mechanika)...chociaz designersko wszyscy powinni sie uczyc ;)
    > -A klasa "Long" pierwsza gen. - spelnia wszystko (szczegolnie motor
    > 1.7cdi-malina) tylko "za twarda" - tu sie zgodze bo mialem i plomby
    > wypadaly - szkoda, moj faworyt ;)

    Clio - DPO albo zautomatyzowany manual, mozna poznac po wybieraku

    > -Hyundai Getz - dobry rodowod, moj faworyt (choc nie jechalem), ale na
    > rynku brak ofert w tej cenie. Niestety nie znam ASB ale pachnie
    > "japonia" ;)

    A4CF2, generalnie zawsze wstawiali dobre skrzynie, kiedys mitsubishi,
    teraz swoje. Chyba, ze branduja ;)

    > -Kia - odpada ze wzgledow "ideologicznych" - "uj wie" ale sam tez nie
    > szaleje (sorry Koniu ;))

    skrzynie OK, Hyundai albo Jatco

    > -Polo - niestety po raz kolejny - wykastrowane Audi- brak "wypasu" a
    > cena z kosmosu...za te pieniadze mozna miec golfa...mialem polo,
    > wiem...dobre ASB...ale ta cena...

    JF404E - Jatco, 4 biegi, a mowisz, ze chcesz dobra ASB i psioczysz na Jatco
    ciekawostka, po 2006 TF 60SN Aisin-Warnera

    > -SX4 - "bo nie" ;) i wez tu gadaj...

    niewiadomocoto ;)

    > -Idea..."widzialem" ostanio nowa skrzynie fiata (czytaj lewarek zmiany
    > biegow) i nie wiem co o tym sadzic...wyglada nie jak "padalec" od

    dualogic automated manual - nie dosc, ze fiat, to jeszcze szrot-skrzynia :/

  • 38. Data: 2011-07-04 11:13:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 04 Jul 2011 11:05:38 +0200, Robson napisał(a):

    > C3 - loteria, jesli skrzynia DPO to bardzo dobrze, jesli ZF sensoDrive -
    > to jest zautomatyzowany manual, szrot

    aha aha...

    > C4 - DPO najczesciej

    chyba po wiejskim tjuninku u fana panzerwagenów.

  • 39. Data: 2011-07-04 13:17:31
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-07-04 10:51, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > Alfa Romeo 159, Alfa Romeo Brera, Cadillac BLS, Citroen C4,C5,C6, Fiat
    > Croma, Opel Astra H, Opel Insignia, Opel Vectra C, Opel Zafira B, Opel

    Strach to czytać. To, że skrzynia tak samo się nazywa, nie znaczy wcale,
    że jest taka sama. bebechy tak, natomiast mocowania, czyli obudowa oraz
    konektory mogą sie różnić. to po pierwsze.
    po drugie, montowane były/są skrzynie: ZF SensoDrive (C3), EGS
    (6-biegowa w C4Picasso), MB3 (Peugeot 106), MB1 (R 5, 19 i kilka
    innych), ML-1 (R traffic), JF613E (scenic), AD8 (safrane), AD4 (laguna,
    clio, 21, 25), AR4 (espace) itd.

  • 40. Data: 2011-07-04 13:19:30
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-07-04 11:13, Waldek Godel pisze:

    > aha aha...

    > chyba po wiejskim tjuninku u fana panzerwagenów.

    W twojej stodole. słucham, jakie były skrzynie w C4? Do 2005 DPO, potem
    TF-80SC, C4 picasso EGS.