  • 41. Data: 2011-07-04 13:33:46
    Temat: Re: PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 04 Jul 2011 13:17:31 +0200, Robson napisał(a):

    > Strach to czytać. To, że skrzynia tak samo się nazywa, nie znaczy wcale,
    > że jest taka sama. bebechy tak, natomiast mocowania, czyli obudowa oraz
    > konektory mogą sie różnić. to po pierwsze.

    Owszem, ale naprawa skrzyni odbywa się dokładnie w ten sam sposób

    > po drugie, montowane były/są skrzynie: ZF SensoDrive (C3), EGS
    > (6-biegowa w C4Picasso),

    to są manualne skrzynie z dołożoną automatyką. Skądinąd bardzo fajne, ale
    nijak się mają do niniejszego wątku.
    Dla przykładu - skrzynię EGS/MCP na upartego _TEORETYCZNIE_ da się
    przerobić na skrzynię manualną, zdejmując z niej całe sterowanie. Rzeźba w
    gównie i nikt tego nie robi, wspominam, żeby uzmysłowić różnice w
    konstrukcji.

    >MB3 (Peugeot 106), MB1 (R 5, 19 i kilka
    > innych), ML-1 (R traffic), JF613E (scenic), AD8 (safrane), AD4 (laguna,
    > clio, 21, 25), AR4 (espace) itd.

    toż pisałem, że za renufki nie ręczę. Z AD8 w safrane to były też jakieś
    historie, chyba związane z montażem w nim silnika Volvo, jakaś współpraca
    czy takie tam, pamiętam jak przez mgłę.
    Modele 21 i 25 ledwo zahaczają o lata 90 itp.
    W każdym razie wszystkie te skrzynie jakoś niespecjalnie zmieniają
    statystyki, mówiące, że jednak większość skrzyń jest niemiecka albo
    japońska. W dodatku wraz z upływem czasu te proporcje jeszcze bardziej się
    zmienią w niefrancuskim kierunku.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 42. Data: 2011-07-04 13:35:29
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak Robson nawija makaron na uszy:

    TF-80SC

> [...]
    > (6-biegowa w C4Picasso), MB3 (Peugeot 106), MB1 (R 5, 19 i kilka
    > innych), ML-1 (R traffic), JF613E (scenic), AD8 (safrane), AD4 (laguna,

    Rasumujac: prawda posrodku lezy ;) miedzy teoria a praktyka.

    A z praktyki mojej powiem jeszcze, ze mialem okazje jechac ostatnio C4
    Picasso - moze jestem zacofany, ale praca tej skrzyni byla daaaleka od
    idealu...a rzeklbym mocno uwsteczniona np przy zapietym D auto nie
    jechalo dopoki delikatnie nie wcisnie sie gazu ;)

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 43. Data: 2011-07-04 13:40:39
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak Robson nawija makaron na uszy:

    > JF506E, Jatco, 5 biegów, OK (mam taki :)), nie wiem, co zarzucasz tej
    > skrzyni. Fakt, japonczyki oszczedzaja na materialach, co amerykanie
    > poswieca na 1 skrzynie, to japonczyki zrobia 2 i jeszcze im zostanie,
    > przez co skrzynie sa wyrafinowane, ale odrobine delikatne.

    Skrzyni nic-tu jest perfekt. Auto jak u almery nijakie ;)

    > CHGW - czyli .... go wie ;) co za wynalazek, ale na pewno nie bedzie dobra

    Juz go dawno skreslilem z listy.

    > Różnie bywa, loteria, albo CVT albo U340E

    Nie wiadzialem jeszcze tej drugiej w "ofercie".

    > A245E, 4-biegowa

    tez sprawdze. Dzieki!

    > B46A, M4RA, loteria, rzadko spotykane

    Duze zastrzezenia do kultury pracy lewarka :/

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 44. Data: 2011-07-04 13:43:19
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak Robson nawija makaron na uszy:

    > W twojej stodole. słucham, jakie były skrzynie w C4? Do 2005 DPO, potem
    > TF-80SC, C4 picasso EGS.

    Aa...no to wlasnie jechalem ostatnio takim koszmarem jak ostatni ;) C4
    Picasso 2008.

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 45. Data: 2011-07-04 13:49:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 4 Jul 2011 13:35:29 +0200, Dman-666 napisał(a):

> [...]
    > idealu...a rzeklbym mocno uwsteczniona np przy zapietym D auto nie
    > jechalo dopoki delikatnie nie wcisnie sie gazu ;)

    pytanie nr 1 - to był automat, czy MCP/EGR?

  • 46. Data: 2011-07-04 13:51:06
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 04 Jul 2011 13:19:30 +0200, Robson napisał(a):

    > W twojej stodole. słucham, jakie były skrzynie w C4? Do 2005 DPO, potem
    > TF-80SC, C4 picasso EGS.

    DP0/AL4 to skrzynia 4-biegowa. A teraz sobie sprawdź ilobiegowe automaty ma
    C4.
    C4 Picasso ma montowane zarówno zautomatyzowane skrzynie EGS/MCP jak i
    pełny klasyczny automat. Dla ułatwienia - ten sam co w C4 i C5 III
    Nawet teraz jak otworzysz sobie konfigurator C4 Picasso na citroen.pl to
    zobaczysz wybór (w zależności od silnika) między skrzyniami manualnymi (5 i
    6-biegowe), sterowaną elektronicznie MCP/EGS i klasycznym 6-biegowym
    automatem.

    W C4 większość to sześciobiegowy AisinWarner. Pierwsze serie C4 z początku
    produkcji miały jeszcze śladowe ilości AL4. Bardzo trudno na to trafić.
    Jest jeszcze, jeszcze rzadszy 5-biegowy automat, do którego nawet
    dokumentacji nie ma. Najprawdopodobniej ZF.
    Tak jak piszesz - DO 2005 BYWAŁ AL4. Tyle, że C4 wszedł na rynek w drugiej
    połowie 2004 roku. Policzysz jaka szansa trafienia na AL4? A ty pisałeś
    "najczęściej"

  • 47. Data: 2011-07-04 13:54:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    > pytanie nr 1 - to był automat, czy MCP/EGR?

    tfu.. EGS

  • 48. Data: 2011-07-04 14:35:05
    Od: Robson <r...@...pl>

> [...]
    > idealu...a rzeklbym mocno uwsteczniona np przy zapietym D auto nie
    > jechalo dopoki delikatnie nie wcisnie sie gazu ;)

    Dlatego kupujac autko dla zony omijalem wszystkie CVT i manuale
    zautomatyzowane. Omijalem wszystkie drogie w naprawie, czyli glownie AW
    oraz mercedesy klasy A. Ostatecznie trafil sie golf z JF506E, na dodatek
    diesel.

  • 49. Data: 2011-07-04 14:50:07
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Nie wiadzialem jeszcze tej drugiej w "ofercie".

    Zobacz tutaj, zdjecie wybieraka:
    http://otomoto.pl/toyota-yaris-automat-salon-abs-wsp
    om-C19500020.html
    to jest skrzynia CVT.

    A teraz zerknij tu:
    http://otomoto.pl/toyota-yaris-108-km-klima-automat-
    50-t-C19351268.html
    albo tu http://otomoto.pl/toyota-yaris-automat-vvt-i-C196820
    56.html
    To jest normalny automat, masz na wybieraku PRND...
    Prawie taki kupilem, zonie tylko sie kolor nie spodobal ;)

  • 50. Data: 2011-07-04 14:52:51
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 04 Jul 2011 14:35:05 +0200, Robson napisał(a):

> [...]
    > zautomatyzowane. Omijalem wszystkie drogie w naprawie, czyli glownie AW
    > oraz mercedesy klasy A. Ostatecznie trafil sie golf z JF506E, na dodatek

    A to błąd. MCP z początku jeździła marnie, ale była akcja serwisowa. Po
    wymianie oprogramowania sterownika jeździ całkiem przyzwoicie. Oczywiście
    nie aż tak płynnie jak klasyczny automat, ale niedużo gorzej, za to pali
    tyle co manualna skrzynia i jest jak manualna skrzynia trwały (bo to jest
    manualna skrzynia ze sterownikiem)