  • 21. Data: 2010-04-16 11:41:26
    Temat: Re: Photoshop vs GIMP lub...
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik <l...@l...localdomain> napisał w wiadomości
    news:slrnhsg9fk.kn1.lrem@localhost.localdomain...
    >W poście <hq8uc7$mas$1@news.onet.pl>,
    > Janko Muzykant nabazgrał:

    > Zdaje się byłoby to wbrew licencji ACR.

    Ciekawe, czy wbrew licencji byłby soft pozwalający na użycie nowszego ACR-a
    ze starszym PSD...

  • 22. Data: 2010-04-16 12:41:32
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message

    > Ale imo jest odwrotnie - dzięki temu, że sprzęt daje coraz lepszy
    > materiał, a obrabiarki rawów są coraz sprawniejsze, właściwe edytory już
    > dynamiki tak nie ruszają, a w związku z tym 8 bitów wystarcza.

    A GIMP ma wreszcie jakas zintegrowana obrabiarke RAW? W PS wszystko jest w
    jednej aplikacji, z GIMPem trzeba sie gimnastykowac.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 23. Data: 2010-04-16 13:07:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kamil pisze:

    > A GIMP ma wreszcie jakas zintegrowana obrabiarke RAW? W PS wszystko jest
    > w jednej aplikacji, z GIMPem trzeba sie gimnastykowac.

    U mnie działa - przynajmniej dla RAWów Canona. Wersja GIMP z pakietu
    OpenSuSE 11.1.

    Krita zreszą tez.

  • 24. Data: 2010-04-16 14:53:57
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    kamil wrote:
    > "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message

    > A GIMP ma wreszcie jakas zintegrowana obrabiarke RAW? W PS wszystko jest
    > w jednej aplikacji, z GIMPem trzeba sie gimnastykowac.

    Mi się z ufraw zintegrowało ładnie.

    wer

  • 25. Data: 2010-04-16 16:04:25
    Od: Pawel Posiewala <p...@j...prz.rzeszow.pl>

    kamil <k...@s...com> wrote:
    > "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message

    > A GIMP ma wreszcie jakas zintegrowana obrabiarke RAW? W PS wszystko jest w
    > jednej aplikacji, z GIMPem trzeba sie gimnastykowac.
    UFraw to jest to dłuższego czasu(od wersji 0.3, czyli tak od 2005 roku)

    pozdrawiam,
    --
    Pawel Posiewala e-mail: p...@p...prz.edu.pl
    ICQ#15070433 JID: p...@j...pawel.one.pl

  • 26. Data: 2010-04-16 19:02:04
    Od: PaPi <r...@d...trzy>

    > czy rzeczywiscie tak jest?

    Nie jestem w zaden sposob profesjonalnie zwiazany z fotografia, ale mam
    do dyspozycji Photoshopa w pracy. Photoshop jest zdecydowanie
    wydajniejszy niz GIMP.

  • 27. Data: 2010-04-16 19:16:45
    Od: Pawel Posiewala <p...@j...prz.rzeszow.pl>

    kamil <k...@s...com> wrote:
    > "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message

    > A GIMP ma wreszcie jakas zintegrowana obrabiarke RAW? W PS wszystko jest w
    > jednej aplikacji, z GIMPem trzeba sie gimnastykowac.
    UFraw to jest dłuższego czasu(od wersji 0.3, czyli tak od 2005 roku)

    pozdrawiam,

  • 28. Data: 2010-04-16 20:29:51
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "PaPi" <r...@d...trzy> napisał w wiadomości grup

    > Nie jestem w zaden sposob profesjonalnie zwiazany z fotografia, ale mam do
    > dyspozycji Photoshopa w pracy. Photoshop jest zdecydowanie wydajniejszy
    > niz GIMP.

    A ja mam w pracy starą mavice sony taką na dyskietkę 3,5"
    i nią robię fotki do przepustek dla nowo przyjmowanych pracowników.
    Obrabiam je potem starym photoshopem 5.0 aby zyskały właściwy rozmiar w [cm]

    Jestem profesjonalny, bo robię to w pracy legalnie kupionym softem :)

    JD

    PS dziwni trole dzisiaj.

  • 29. Data: 2010-04-16 22:42:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Apr 2010, nb wrote:

    > Od dawna jest zapowiadana wersja obsługująca 16 bitów,

    Aby na pewno?
    Bo nie przyuważyłem :)

    > ale jakoś jej nie widać.

    Stopniowo wbudowują GEGL.
    Problem w tym, że toto jest 32-bit i to chyba ze zmiennym
    przecinkiem, więc może za ładnych parę lat nie będzie to
    przerost formy nad treścią :(
    No, chyba że motor GEGLa zostanie wsparty marnującymi się
    procesorami kart graficznych.

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2010-04-18 00:28:36
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 16 of Apr 2010 14:41, kamil wrote:

    > "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message

    > A GIMP ma wreszcie jakas zintegrowana obrabiarke RAW? W PS wszystko
    > jest w jednej aplikacji, z GIMPem trzeba sie gimnastykowac.

    Ma bardzo mocno zintegrowaną, ale nie całkowicie. Jeśli otwierasz
    plik raw spod gimpa, wołany jest ufraw, a potem rezultat jego działania
    jest z powrotem przekazywany do gimpa (tak jest pod linuxem/unixem).

    --
    nb