  • 51. Data: 2010-12-29 00:11:07
    Temat: Re: Peugeot 307, 308 bać się ???
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-12-29 00:07, Waldek Godel pisze:

    > W tym momencie trzeci i czwarty. Oczywiście licząc wyłącznie HDi a nie
    > diesle.

    Normalnie ilosc ktora pozwala rzucac na lewo i na prawo haslami typu
    "bzdury" gdy ktos pisze o problemach z tymi silnikami.

  • 52. Data: 2010-12-29 09:32:34
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 10-12-27 16:58, Waldek Godel pisze:

    > 2.7 i 3.0 są w wozach wyższej klasy.
    >
    > 2.0 HDi 109 KM jest w eurovanie, czyli Fiat Ulysse i Lancii. Oznaczony jako
    > 2.0 JTDS
    >
    > silniki HDi/TDCI są robione wspólnie przez PSA i Forda, 1.6 i 2.0 w fabryce
    > PSA we Francji, 2.7 i 3.0 w fabryce Forda w UK.

    a mam pytanie czy wspólne są tylko bloki czy również osprzęt silnika?
    Pytam bo zwykle to osprzęt silnika pada a nie sam silnik jako taki.
    Pozdr.
    marcin

  • 53. Data: 2010-12-29 11:53:20
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 29 Dec 2010 00:11:07 +0100, Grzegorz Prędki napisał(a):

    > Normalnie ilosc ktora pozwala rzucac na lewo i na prawo haslami typu
    > "bzdury" gdy ktos pisze o problemach z tymi silnikami.

    Normalne zachowanie kogoś kto usiłuje udowodnić z góry założoną tezę i
    posuwa się do manipulacji rozciągając odpowiedź na pytanie "ile mam" na
    sytuację "ile znam"

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 54. Data: 2010-12-29 11:57:02
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 29 Dec 2010 09:32:34 +0100, Marcin Jan napisał(a):

    > a mam pytanie czy wspólne są tylko bloki czy również osprzęt silnika?
    > Pytam bo zwykle to osprzęt silnika pada a nie sam silnik jako taki.

    tego ci dokładnie nie powiem.
    Osprzęt generalnie JEST taki sam - zwłaszcza, że większość osprzetu nie jes
    robiona przez PSA/Forda tylko kupowana od producentów osprzętu - Bosch,
    Siemens i co tam jeszcze. Głównie wtrysk. W zasadzie ciężko coś więcej
    nazwać osprzętem - rzeczy typu rozrusznik czy alternator ma związek z
    pojęciem "osprzęt" już luźniejsze, zwłaszcza, że sam Citroen do jednego
    modelu z jednym silnikiem w jednym roku potrafił montować trzy różne
    alternatory i dwa różne rozruszniki.
    Ale np. paski rozrządu są takie same.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 55. Data: 2010-12-29 13:06:32
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 27 Dec 2010 17:30:55 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Ej, ale tu dyskusja zeszła na DV6 i tego się trzymajmy.
    > Myślisz, że Mini One D i Cooper D czym są napędzane? Właśnie DV6.

    Aż z ciekawości sprawdziłem - Mini II ma DV6, ale dopiero dwójka, od 2007
    roku.
    Wcześniej był silnik 1.6 Toyoty.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 56. Data: 2010-12-29 21:53:00
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-12-29 11:53, Waldek Godel pisze:

    > Normalne zachowanie kogoś kto usiłuje udowodnić z góry założoną tezę i
    > posuwa się do manipulacji rozciągając odpowiedź na pytanie "ile mam" na
    > sytuację "ile znam"

    Mialem dwa HDI, mialem z nimi problemy, czy to oznacza, ze wszyscy je
    beda mieli?

  • 57. Data: 2010-12-29 22:05:56
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-12-28 23:12, Waldek Godel pisze:

    > tylko nie pisz dużymi literami, bo mój przeczyta i zechce tyle palić

    Grzegorz ma rację, o ile pisze o cyklu czysto miejskim.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 58. Data: 2010-12-29 22:17:16
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 29 Dec 2010 21:53:00 +0100, Grzegorz Prędki napisał(a):

    > Mialem dwa HDI, mialem z nimi problemy, czy to oznacza, ze wszyscy je
    > beda mieli?

    Nie, to znaczy raczej, że jesteś techniczna łajza i jakbyś dostał dwie
    kulki łozyskowe, to najprawdopodobniej jedną byś zepsuł, a drugą zgubił.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 59. Data: 2010-12-30 00:30:54
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-12-29 22:05, *Marcin "Kenickie" Mydlak* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

    > Grzegorz ma rację, o ile pisze o cyklu czysto miejskim.

    Mi się wydaje, że nawet zaniża :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 60. Data: 2010-12-30 10:32:35
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2010-12-26 20:12, Marcin pisze:

    > No wiesz, jeżdżę głównie po mieście często w korkach, po 6 km do pracy w
    > jedną stronę i właśnie o to mi chodzi. pozatym na jakimś tam mądrym
    > forum przeczytałem że fap wytrzymuje koło 160 kkm właśnie w tych HDI :-)
    > takie to legendy.

    Jedyną nie legendą jest że diesel słabo nadaje się na takie dojazdy jak
    twoje. Wyobraź sobie że będziesz tak jeździł przez miesiąc i kiedy ten
    silnik się rozgrzeje? Po co ci w ogóle diesel? Przecież w tej cenie
    kupisz młodszą mniej zajeżdżone autko benzynowe. Natomiast trasy to
    akurat najmniejszy problem bo zarówno diesel jak i silnik benzynowy tam
    mają najmniejsze różnice w spalaniu.

    Pozdrawiam
    Rafał