  • 31. Data: 2010-12-27 17:02:38
    Temat: Re: Peugeot 307, 308 bać się ???
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 27 Dec 2010 16:28:07 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Tu Waldkowi coś się pomerdało. Fiat ma swoje, znane i udane JTD.
    > Za to silnik DV6 - czyli to o czym rozmawiamy (1.6HDi/TDCi) jest
    > stosowany też przez BMW.

    A pomerdało się tobie - BMW stosuje silnik 1.6 ale benzynowy, oznaczony
    przez PSA jako 1.6 THP, jest on robiony wspólnie przez PSA i BMW, buma
    montuje go głównie serii 1 i Mini.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 32. Data: 2010-12-27 17:26:28
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-12-27 16:59, Waldek Godel pisze:

    > Widziałeś, żeby Fiat produkował JTD 2.0 ???
    > http://www.autocentrum.pl/fiat/ulysse/ii/silnik-dies
    la-2.0-jtd-136km

    Umówmy się, że to nie do końca jest Fiat tylko w 1 części na kilka
    (cztery? pięć?), co? :>

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 33. Data: 2010-12-27 17:30:55
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-12-27 17:02, Waldek Godel pisze:

    > A pomerdało się tobie - BMW stosuje silnik 1.6 ale benzynowy, oznaczony
    > przez PSA jako 1.6 THP, jest on robiony wspólnie przez PSA i BMW, buma
    > montuje go głównie serii 1 i Mini.

    Ej, ale tu dyskusja zeszła na DV6 i tego się trzymajmy.
    Myślisz, że Mini One D i Cooper D czym są napędzane? Właśnie DV6.
    1.6THP to inna bajka. W Pugu RCZ jego dwustukonna wersja jest
    niesamowita - wiem, bo jeździłem.

  • 34. Data: 2010-12-27 17:31:48
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

  • 35. Data: 2010-12-27 17:48:30
    Od: AL <a...@s...tam>

    Waldek Godel pisze:

    > takie jak świece, kable WN, cewki WN, itp... :-P

    nie pamietam kiedy wymienialem kable WN (chyba ostatni raz to bylo w
    samarze z 16 lat temu). W obecnym nie mam kabli WN (benzyna).
    Jesli pojdzie cewka (u mnie w ilosci 2szt) to ich wymiana jest to 1/3
    ceny turbiny - ile slyszy sie, ze poszlo cewek, a ile turbin lub kol
    dwumasowych?

    w nowoczesnym Dieslu masz jeszcze obsluge filtra FAP - plynu eloys (dla
    HDi) nie kupisz za 3 grosze a co 80-100kkm musisz go te 5 litrow (?)
    dolac (dodatkowym ryzykiem jest sam filtr czastek stalych, ale zalozmy,
    ze nie bedzie z nim problemow i prawopodobienstwo jego uszkodzeniu rowna
    sie prawdopodobienstwa uszkodzenia cewki.)

    > zaoszczędzisz tak samo a nawet więcej - niedogrzany diesel będzie palił 7,
    > a niedogrzany benzyniak 10-11, chyba, że zrobisz "tradycyjne" porównanie
    > diesla 2.0 z benzyną 1.2 czy jakoś w ten deseń.

    mondeo diesel 2.0 - miasto 8km (dojazd dom-biuro-dom) pali 9l/100km
    (zima) w trasie zazwyczaj 6 -6.5l/10km
    C4 benzyna(1.6 16v) - dojazd na trasie 8km jak wyzej - pali 8l/100km
    (zima) - tw rasie 7-9l/100km (zalezy od uzyszkodnika)
    W mondeo po 8km nadal zimno, w C4 umiarkowanie cieplo (czuc, ze cos grzeje)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 36. Data: 2010-12-27 18:24:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 27 Dec 2010 17:48:30 +0100, AL napisał(a):

> [...]
    > Jesli pojdzie cewka (u mnie w ilosci 2szt) to ich wymiana jest to 1/3
    > ceny turbiny - ile slyszy sie, ze poszlo cewek, a ile turbin lub kol

    Jak tak sobie przypomnę forum, to jakaś jedna turbina na dziesięć cewek. To
    ja już wolę diesla.

> [...]
    > ze nie bedzie z nim problemow i prawopodobienstwo jego uszkodzeniu rowna
    > sie prawdopodobienstwa uszkodzenia cewki.)

    O... a jakie problemy mogą być z filtrem FAP?
    (nieustannie proszę o darowanie sobie strasznych bajek do straszenia
    wioskowych głupków)
    Porcja eolysa (jeżeli w ogóle dany silnik go używa) kosztuje już mniej niż
    500 zł, na te 80 tysięcy da się przeboleć. Zwłaszcza, że eolys zmniejsza
    szansę na konieczność czyszczenia filtra FAP.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 37. Data: 2010-12-27 18:25:28
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 27 Dec 2010 17:31:48 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Umówmy się, że to nie do końca jest Fiat - tylko w 1 części na kilka
    > (cztery? pięć?), co? :>

    Niby tak. Ale wciąż ma logo Fiat i można go kupić tylko w salonie Fiata :-)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 38. Data: 2010-12-27 18:26:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 27 Dec 2010 17:30:55 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Ej, ale tu dyskusja zeszła na DV6 i tego się trzymajmy.
    > Myślisz, że Mini One D i Cooper D czym są napędzane? Właśnie DV6.

    akurat tego nie znałem, dobrze wiedzieć.

    > 1.6THP to inna bajka. W Pugu RCZ jego dwustukonna wersja jest
    > niesamowita - wiem, bo jeździłem.

    Szkoda, że nie ma 3.0 HDi ;-)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 39. Data: 2010-12-27 19:34:01
    Temat: 1.6 TDCI - temperatura
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    P.B. wrote:
    > Jedyna wada tego silnika w Fordzie to niemal brak ogrzewania: grzeje się
    > niemiłosiernie długo, momentalnie stygnie. Termostat OK, bo drugi u nas w
    > firmie ma tak samo, a na trasie spokojnie osiąga temperaturę nominalną. Co

    O kolega w temacie;)
    Powiedz proszę, poznam czy termostat jest OK po wężykach od zbiornika z
    płynem chłodzącym? http://imgur.com/zgV86.jpg
    Jak wskazówka termometru zaczyna odklejać się od zera, to ciepły jest
    tylko ten zaznaczony, potem jak już raczy się rozbujać - ciepłe są
    obydwa. Wystarczy, że tylko podkręcę nawiew z 1 na 2 i silnik znowu
    stygnie w oczach;)

    --
    pozdr
    nalesnik

  • 40. Data: 2010-12-27 19:56:39
    Temat: Re: 1.6 TDCI - temperatura
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 27 Dec 2010 19:34:01 +0100, nalesnik napisał(a):

> [...]
    > tylko ten zaznaczony, potem jak już raczy się rozbujać - ciepłe są
    > obydwa. Wystarczy, że tylko podkręcę nawiew z 1 na 2 i silnik znowu

    Wężyków nie obmacywałem, ale w miejskich korkach silnik przy -5 nigdy nie
    osiąga temperatury pracy. Rozgrzany jazdą na trasie szybko ją traci.
    Ogrzewanie w FF 1,6 TDCI to porażka. Benzynowy też nie grzeje za
    szczególnie, ale i tak jest duuużo cieplej.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek