  • Data: 2009-10-26 20:35:54
    Temat: Perspektywa szerokokatna
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Z jakiejś dyskusji zrodziło się 'a pokażę człowiekowi zdjęcia z
    szerokiego kąta'. Miałem na myśli taki intensywny emocjonalnie reportaż,
    wchodzenie miedzy ludzi, wyciągnięte ręce, gesty, emocje, środowisko
    (np. narzędzia) pracy, reporter który nie chowa sie za tele, ale jest
    tuż obok, pomiędzy. Trochę zniekształcona perspektywa, duża ostrość. Kto
    to uprawia, wie o czym mówię.

    Za małego obrazka brało sie 28-29mm lub 24 (jak się miało) i robiło (nie
    mówię o typowych rybich oczkach).

    Jedna galeria, drugi obiektywny portal i niemal nic. Moda przeminęła?
    Wieloletni brak szerokich kątów do cyfry oddalił apetyty?
    Czegoś nie zauważyłem, że się skończyło?

    A propos, jak chodza te nowe 'cyfrowe' szerokie kąty? Wysoka ostrość?
    Używa się to na AF czy dla szybkości (na pewno to szybka dziedzina
    fotografii) na ustawieniu hiperfokalnym? GO na 10-12mm na pewno jest
    horendalna...
    W lidze amatorskiej, emerytowane rybie oczka z pełnej klatki nadają
    się? Na pewno by bolał (np. w Nikonku D80) brak automatyki a nawet
    pomiaru ekspozycji.