  • 21. Data: 2013-11-28 13:56:27
    Temat: Re: Pentagram Combo 4-Core
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości
    Eneuel Leszek Ciszewski nabazgrał(a):
    >To zmień ustawę konsumencką, pentagram tego nie wymyślił.

    Ustawa nie mowi ze w terminie 2 tygodni, tylko w terminie do 2 tygodni
    (pominmy ze tak naprawde mowi jeszcze co innego).

    Nie ma zakazu naprawic i odeslac wczesniej, czy stwierdzic ze
    nienaprawialny od reki.

    >A teraz pomyśl co robią ludzie którzy reklamują np. wózki albo
    >foteliki dla dzieci ?? 2 tygodnie bez wózka/fotelika.

    Z telefonem jakby latwiej - teraz latwo o stary ..

    J.

  • 22. Data: 2013-11-28 14:29:25
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    J.F nabazgrał(a):

    > Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości
    > Eneuel Leszek Ciszewski nabazgrał(a):
    > Ustawa nie mowi ze w terminie 2 tygodni, tylko w terminie do 2 tygodni
    > (pominmy ze tak naprawde mowi jeszcze co innego).

    Dokładnie, mówi o ustosunkowaniu się do usterki czy uznają czy nie a nie o
    terminie rozliczenia, ten wedle ustawy może trwać i rok bo nigdzie nie ma
    zapisu do kiedy ma być rozliczona reklamacja.

    > Nie ma zakazu naprawic i odeslac wczesniej, czy stwierdzic ze
    > nienaprawialny od reki.

    A ty myślisz że taki serwisant ma jedną reklamację dziennie ?? ja wysyłałem
    do eurorma hub hdmi i też czekałem prawie 3 tygodnie po czym dostałem test
    ok co jest niestety nie prawdą więc wiem co znaczy wqr. na nich :)

    > Z telefonem jakby latwiej - teraz latwo o stary ..

    Dokładnie, poza tym bez tel się obejdę ale bez fotelika do auta już raczej
    nie.

  • 23. Data: 2013-11-28 14:51:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >nigdzie nie ma zapisu do kiedy ma być rozliczona reklamacja.

    >A ty myślisz że taki serwisant ma jedną reklamację dziennie ??

    150 ponoc bylo, rozlozonych na kilka miesiecy :-P

    Ja tam jednak mysle ze jak serwisant ma kolejke na dwa tygodnie, to za
    dwa tygodnie
    tez bedzie mial na dwa tygodnie, albo nawet na 15 dni :-)
    I zacznie sie naprawianie byle jak, skoro trzeba termin wyrobic.
    A jeszcze mu kaza pismo ze stosunkiem wyslac w terminie, to bedzie
    mial jeszcze mniej czasu na naprawianie.
    A mozna bylo od razu zatrudnic wiecej serwisantow, to by byli oblozeni
    na 95% a nie 105%, ale kolejka miala by dzien.

    >ja wysyłałem do eurorma hub hdmi i też czekałem prawie 3 tygodnie po
    >czym dostałem test ok co jest niestety nie prawdą więc wiem co znaczy
    >wqr. na nich :)

    I niezadowolenie klienta rosnie. Ja juz mowie - nigdy wiecej Acera.
    A wystarczylo byc troche bardziej elastycznym, ale gdzie tam ...

    >Dokładnie, poza tym bez tel się obejdę ale bez fotelika do auta już
    >raczej nie.

    Ale foteliki sie raczej nie psuja.
    Choc to wk* - bubel ci sprzedali, a pieniadze 2 tygodnie przetrzymuja.

    Ale jest na to jedna rada - jak ci Eneulel pisze ze go zle
    potraktowali - omijac Pentagram.
    I inne rzeczy z dystrybucji Action tez ? :-P

    J.

  • 24. Data: 2013-11-28 15:01:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" l77d9v$kqp$...@n...news.atman.pl

    > To zmień ustawę konsumencką, pentagram tego nie wymyślił.

    [Telefonu nie wymyślił Pentagram? A ja do tej pory
    byłem pewny tego, że telefon to pomysł Pentagramu...]

    Fujitsu-Siemens (a raczej LetMeRepair) reperował mi notebook -- trwało
    to kilka dni. Odejmując transport, można by powiedzieć, że na reperację
    nie zostawili sobie czasu. :) (a jednak przysłali wydruk przeprowadzonych
    testów -- testowanie musiało zabrać czas)

    Serwis Acera (w Czechach) reperował mi netbook -- też
    można to nazwać reperacją błyskawiczną.

    Tym firmom konsumencka ustawa nie przeszkodziła.
    [może złamali prawo?]

    > A teraz pomyśl co robią ludzie którzy reklamują np. wózki albo foteliki dla dzieci
    ?? 2 tygodnie bez wózka/fotelika.

    Wózki można mieć dwa -- dlaczego? Ano dlatego, że wartość użytkowa
    wózka nie maleje drastycznie szybko wraz z upływem czasu. Telefon
    komórkowy po 2 latach ma wartość problematyczną, podczas gdy
    fotelik po 2 latach może być warty więcej, niż był wtedy,
    gdy był kupowany.

    Mając małe dzieci, zazwyczaj warto mieć też znajomych z małymi
    dziećmi. (choćby po to, aby dzieci miały towarzystwo do zabawy)
    W razie czego fotelik można pożyczyć od nich -- smartfonu raczej
    nie pożyczamy.

    Nie mam dzieci, ale IMO warto mieć nie jeden fotelik,
    uniwersalny, ale kilka -- jak warto mieć kilka par butów. :)

    Ale nijak nie widzę potrzeby kupowania naraz kilku smartfonów -- choćby
    dlatego, że jak na razie nie stosuje się dublowania telefonicznych
    numerów komórkowych. VoIPowy numer można mieć naraz na wielu
    urządzeniach -- na dedykowanych bramkach, na kilku PeCetach,
    na wielu smartfonach... Karta SIM z przypisanym do niej numerem
    telefonicznym w danej chwili jest jedna. Zatem nie warto mieć
    naraz kilku telefonów komórkowych.

    Telefon zazwyczaj jest nam potrzebny 24 godziny na dobę i 7 dni
    w tygodniu. Z wożeniem dzieci tak nie jest. Jak już napisałem,
    w pilnej sprawie można fotelik pożyczyć na godzinę czy na
    dwie -- aby (na przykład) zawieźć dziecko do lekarza...

    -=-

    Swoją drogą -- po co reperować fotelik dziecięcy?
    Albo jest dobry i spełnia swoje funkcje, albo jest bublem.
    Nie ma tam cwanej elektroniki, nie ma miejsca na zepsucia...
    Wadliwy (który potrafi wypiąć się w czasie hamowania?)
    raczej warto wyrzucić do śmietnika razem z całym projektem.

    Jedyne zepsucie, jakie można brać pod uwagę to zabrudzenie
    fotelika przez dzieciaka. (na przykład w wyniku huśtania
    dziecko może zwymiotować)

    Inne zepsucia IMO dyskwalifikują taki fotelik.

    A wózek dziecięcy? Co tam może popsuć się? Dziecko tak
    mocno przeciąży wózek, że padną łożyska w kołach? ;)

    -=-

    I wreszcie najważniejsze -- ja nie piszę o złej jakości, ale
    o stosunku producenta do ludzkiego życia. Monster Pentagramu
    najwyraźniej celowo pozbawia ludzi słuchu -- okalecza ludzi.
    Nie odnoszę się (w tym wątku) do jakości, choć uszkodzony
    ekran (z żółtą plamką) w nowym telefonie też o czymś świadczy.

    Pisanie o 3/4 GB RAMu, gdy telefon naprawdę ma tylko 1/2 GB RAMu
    także nie jest chlubą. Nawet tester (nazwiska nie pamiętam, ale
    mogę poszukać) pisze, iż na aplikacje mamy połowę z 4 GB pamięci
    nieulotnej -- wg niego płowa z 4 GB to 1.1 GB? Dziwną arytmetykę
    stosuje ten człowiek...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2013-11-28 15:04:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" l77ddf$kte$...@n...news.atman.pl

    > Ty masz uraz więc twoja opinia się nie liczy :)

    Liczą się tylko pochlebne opinie?
    Skąd zatem te 150 sztuk niereperowalnych?
    Przecież nie można brać pod uwagę uszkodzonych telefonów?

    Pisząc o tych 150 sztukach, warto dodać, że zepsutych telefonów nie liczyliście.

    > ja nie tankuję na orlen od jakiś 10 lat ... jeden jedyny raz złamałem w tym czasie
    postanowienie bop na autostradzie DC<>Poznań i
    > dalej xx km nie ma nic innego :(

    I jak to ma związek z moim urazem?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2013-11-28 15:10:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 52973d7d$0$2139$6...@n...neostrada.pl

    > Z telefonem jakby latwiej - teraz latwo o stary ..

    Weź telefon sprzed paru lat -- do czego może przydać się?
    Chyba do niczego. Telefony komórkowe są przeznaczone na
    krótkotrwałą pracę, dzięki czemu są tanie. Po paru
    latach są zwykle tak mocno popsute, że nie nadają
    się do pracy.

    Obok tego parametry -- po paru latach taki telefon jest
    bezużyteczny z powodu słabego CPU i małej ilości pamięci...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2013-11-28 15:11:57
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    J.F nabazgrał(a):

> [...]
    > tygodnie
    > tez bedzie mial na dwa tygodnie, albo nawet na 15 dni :-)

    Bo tak jest że leży sprzęt xx dni i czeka na swoją kolejkę.

    > I zacznie sie naprawianie byle jak, skoro trzeba termin wyrobic.
    > A jeszcze mu kaza pismo ze stosunkiem wyslac w terminie, to bedzie mial
    > jeszcze mniej czasu na naprawianie.

    Nie wiem jak oni to robią ale jak dla mnie to idzie tak, dajemy 1/3 sprawne,
    1/3 pismo a reszta zobaczymy co się z tym da zrobić. a nóż może działa albo
    ma prostą usterkę :)

    > A mozna bylo od razu zatrudnic wiecej serwisantow, to by byli oblozeni na
    > 95% a nie 105%, ale kolejka miala by dzien.

    Ale wiesz że to są koszta ?? przecież serwis nie zarabia a tylko przynosi
    koszta, czym mniej pracowników tym mniejsze koszta a większy zysk.

    > I niezadowolenie klienta rosnie. Ja juz mowie - nigdy wiecej Acera.
    > A wystarczylo byc troche bardziej elastycznym, ale gdzie tam ...

    Acera i Philipsa :)

    > Ale foteliki sie raczej nie psuja.

    Raczej ... powiem więcej, psują się te z górnej półki ja bym dał 1.500 za
    fotelik i potem miał leżeć 2 tyg w serwisie też bym się wqr ...

    > Choc to wk* - bubel ci sprzedali, a pieniadze 2 tygodnie przetrzymuja.

    Wiesz czemu tak jest ? koszta panie koszta .. jak byś miał w serwisie
    zamrożone parę milionów to też być na to patrzył inaczej.

    > Ale jest na to jedna rada - jak ci Eneulel pisze ze go zle potraktowali -
    > omijac Pentagram.

    Sam nie wiem, kiedyś mieli dobrą renomę teraz w sumie też bo patrząc na
    ilość sprzedanych i ilość reklamacji to dalej jest dobry sprzęt. Problem był
    taki że były problemy z serwisem po przejęciu marki przez Action i
    wystarczyło parę osób na forum które miały problem a smród został. Ja tam
    dalej uważam że tani sprzęt mają fajny a na 100000% lepszy niż gooclever czy
    modecom.

    > I inne rzeczy z dystrybucji Action tez ? :-P

    Tylko że 90% rynku to ich dystrybujcja choć ty nawet tego nie wiesz :)
    A sam serwis Action 70% serwisów rozlicza w 5 dni co jest ich produktem i
    nie ma serwisu w polsce który naprawia"" typu GB czy Asus to ich to wali a
    trzymać nie ma po co skoro i tak będą mieli rozliczone.

  • 28. Data: 2013-11-28 15:19:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" l77itl$9je$...@n...news.atman.pl

> [...]

    > Obok tego parametry -- po paru latach taki telefon jest
    > bezużyteczny z powodu słabego CPU i małej ilości pamięci...

    Ja zużywałem cudze telefony -- ale ja prawie nie korzystam z telefonu
    komórkowego. Gdy po jakimś czasie oddałem te telefony, ich właściciel
    nie mógł z nich korzystać. (a chciał, jako że jego komórka został mu
    skradziona i chciał zaczekać z kupnem nowej do końca umowy) Telefony
    były niby sprawne, ale korzystać normalnie (jak z nowych i sprawnych)
    z nich raczej nie można było.

    Ja korzystałem, bo miałem małe wymagania co do telefonów
    a były to zwykłe komórki, nie smartfony z GPSem, WiFi itd...

    Na 3 używane -- żaden nie może być uznany za sprawny.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2013-11-28 15:20:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
    >Serwis Acera (w Czechach) reperował mi netbook -- też
    >można to nazwać reperacją błyskawiczną.

    O serwisie Acera lepiej nic nie pisz.
    Kupilem notebooka, windows chce zainstalowac od nowa.
    Zgrywam z partycji na plytki, instaluje - zwiesza sie.
    Dzwonie ... zamiast mi wyslac plytki, albo wystawic gdzies na FTP, to
    prosze go spakowac, przyslemy kuriera, nagramy co trzeba, po dwoch
    tygodniach odeslemy.
    I slowa dotrzymali.

    No i Acera dlugo jeszcze nie kupie. Takie mam zasady.

    >Pisanie o 3/4 GB RAMu, gdy telefon naprawdę ma tylko 1/2 GB RAMu
    >także nie jest chlubą.

    No, nie wiem jak to jest, ale czy nie jest tak ze telefon naprawde ma
    768MB zainstalowane, ale system i uslugi zajmuja 250MB, wiec program
    raportuje 500MB wolnego ?

    Co prawda MS sie na czym takim przejechal, ale to chodzilo o ten niby
    dysk - jak klient kupuje z dyskiem 64GB, to jest troche wk* gdy system
    zajmuje na nim 32GB.

    J.

  • 30. Data: 2013-11-28 15:22:35
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

> [...]

    > Obok tego parametry -- po paru latach taki telefon jest
    > bezużyteczny z powodu słabego CPU i małej ilości pamięci...

    Mam jako backup Nokię N95 i wygląda jak nowa a swoje lata ma, mam jak by co
    jeszcze SE K750 :)
    Do wykonania połączenia telefonicznego nic więcej nie potrzeba a SMS czy MMS
    też bez problemu da się wysłać/odebrać, zdjęcia też robi całkiem przyzwoite
    więc nie wiem gdzie widzisz problem.