  • 1. Data: 2011-05-23 08:58:13
    Temat: Pędząca żarówka z prędkością światła
    Od: Marcin Rolicki <m...@g...pl>

    Pędząca żarówka z prędkością światła. No zbliżoną do prędkości światła.
    To jest trochę pytanie prowokacyjne, ale trudno jest dywagować o
    czarnych dziurach, jeśli się nie jest w stanie rozwiązać ogólnych
    zagadnień fizycznych. Wszyscy niby rozumieją teorie względności mimo
    wszystko podążają utartymi szlakami podając te same przykłady. Wyobraźmy
    sobie jest noc, stoimy na ziemi, a przed naszymi oczami od prawej do
    lewej pędzi olbrzymia żarówka, świeci i przyspiesza. Najpierw jest to 0c
    potem 0,5c a po dwóch sekundach prędkość żarówki dochodzi do 0,99c. Co
    zobaczymy? Czy prędkość odchodzenia światła (czoła fali) od żarówki
    będzie w pewnym momencie 1,99c? Czy stojąc na ziemi zobaczymy, że
    żarówka się skurczy? A jeśli nie 1,99c, to dlaczego nie 1,99c? Jakie
    procesy fizyczne będą zachodziły przy emitowaniu światła przez pędzącą
    żarówkę? Bo załóżmy, że czarna dziura wiruje, więc zgodnie z STW
    prędkość obwodowa (przy założonej średnicy czarnej dziury) nigdy nie
    mogłaby przekroczyć prędkości światła. Więc naturalnie materia
    zapadałaby się do środka

  • 2. Data: 2011-05-23 11:23:46
    Temat: Re: Pędząca żarówka z prędkością światła
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Paweł,

    uknułeś wyjątkowo wyrafinowany plan,
    chyba chcesz nas zabić śmiechem

    ;-)

    --
    ACELNOSZX
    ąćęłńóśżź

  • 3. Data: 2011-05-23 18:35:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Rolicki wrote:
> [...]
    > założonej średnicy czarnej dziury) nigdy nie mogłaby przekroczyć
    > prędkości światła. Więc naturalnie materia zapadałaby się do środka

    to wszystko wina żydów i TVN ;-)

  • 4. Data: 2011-06-10 12:40:57
    Od: "Marcin Rolicki" <m...@W...gazeta.pl>

    Oświadczenie: Nie jestem autorem tego wątku. Ktoś o nieustalonej w tej chwili
    tożsamości wykorzystuje dostępne środki techniczne i próbuje się podszyć pod
    moje konto. Post posiada wiele różnic inne nagłówki i inny adres dostawcy
    internetowego. To próba zdezawuowania ma charakter operacyjny i spotka się ze
    stanowczymi działaniami w celu wykrycia osoby stojącej za prowokacją.

  • 5. Data: 2011-06-10 15:52:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Rolicki wrote:
> [...]
    > ma charakter operacyjny i spotka się ze stanowczymi działaniami w
    > celu wykrycia osoby stojącej za prowokacją.

    imho są na tym samym poziomie co niby to oryginalne :)

    jak nie widać róznicy to pochodzą od tej samej osoby.