  • 1. Data: 2011-05-21 19:43:21
    Temat: Re: MPEG2 MPEG4 - (4) podsumowanie
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Sadze, ze producenci odbiornikow TV przewidza mozliwosc
    wymiany glowicy (tzw. tunera) na glowicę (DVB-T2 + DVB-C
    + DVB-C2), ew. IP TV, oraz wlasciwe jej sterowanie.
    Tak, jak to jest w niektorych STB telewizji SAT.

    Ciekawe, ze standard DVB-C2 jest radykalnie rozny od DVB-C,
    i jest zblizony do DVB-T, ktory jest odporny na odbicia,
    opoznienia, zaklocenia impulsowe.

    DVB-C2 umozliwia 30% zwiekszenie wykorzystania przydzielonego
    pasma, w porownaniu z DVB-C:
    [DVB Fact Sheet - September 2010]
    http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/DVB-C2_Fac
    tsheet.pdf

    Natomiast, standard DVB-C jest zblizony do standardu DVB-S.

    Kiedys, na grupie pl.rec.telewizja, kolega adresss
    zadal istotne pytanie, czym sie rozni DVB-T od DVB-S
    i z czego ta roznica wynika.

    Wiec przypominam, kanal satelitarny jest typowym
    kanalem Gaussa - bez odbic i opoznien, w odroznieniu od
    kanalu Riceana - bezposredni odbior z dodatkowymi odbiciami, czy
    kanalu Rayleigha - odbior tylko z wielodrogowych odbic.

    Pzdr.J.P.

  • 2. Data: 2011-05-27 07:29:31
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Jerzy Pastusiak wrote:
    > Sadze, ze producenci odbiornikow TV przewidza mozliwosc
    > wymiany glowicy (tzw. tunera) na glowicę (DVB-T2 + DVB-C
    > + DVB-C2), ew. IP TV, oraz wlasciwe jej sterowanie.
    > Tak, jak to jest w niektorych STB telewizji SAT.

    Inicjując wątek miałem na mysli stare (z poczatku lat 90) pomysły Nokii -
    uniwersalne chassis odbiornika TV

    (ciach - rózne wazne rzeczy)

    Dzieki za obszerne info, przyda się zapewne i innym.

    --
    Włodek

  • 3. Data: 2011-05-29 13:23:38
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Jerzy Pastusiak wrote:
> [...]
    > Tak, jak to jest w niektorych STB telewizji SAT.
    >
    >Inicjując wątek miałem na mysli stare (z poczatku lat 90) pomysły Nokii -

    Ale głowica to nie wszystko jak masz różne strumienie.

  • 4. Data: 2011-05-30 20:09:42
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj.

    blur:
    > Ale głowica to nie wszystko jak masz różne strumienie.

    Strumien zwykle jest jeden - strumien transportowy - TS,
    opisany przez norme ISO/IEC 13818-1:
    [Information technology. Generic coding of moving]
    [pictures and associated audio information: Systems.]
    http://mumudvb.braice.net/mumudrupal/sites/default/f
    iles/iso13818-1.pdf

    A glowica to: LNA (wzmacniacz maloszumowy) + kostka pelnego demodulatora.
    -=-=-

    Do glowicy wchodzi sygnal z anteny (DVB-S2, DVB-T2, DVB-C2),
    a na wyjsciu glowicy otrzymujemy - TS (np. uklad BCM4506).
    I jest to sygnal z jednego transpondera, multipleksu.

    TS jest podawany na procesor sygnalowy, np. Broadcom BCM7405, ktory
    moze obsluzyc jednoczesnie trzy TS.

    Wyjscie sygnalu z BCM7405 to: HDMI, USB 2.0, SATA, ...
    http://www.datasheetpro.com/662185_download_7405-PB0
    1-R_datasheet.html
    -=-=-

    Praktycznie idee wymiennej glowicy realizuja niektore odbiorniki
    Linuksowe, np. DreamBox'y.
    Dokladasz lub wymieniasz wtedy glowice (tuner):
    http://www.satwell.com/lista.php?id=115&l=1&w=2

    Pzdr.J.P.
    _____________________________
    Dodatek:

    [DVB-T]
    http://www.telcom.pl/dvb_t.php

    DVB (Digital Video Broadcasting) jest standardem transmisyjnym telewizji
    cyfrowej przekazywanej z nadajników naziemnych, satelity i stacji czołowych
    telewizji kablowych.

    Podstawą tego systemu jest strumień transportowy (TS) zdefiniowany i opisany
    w normie międzynarodowej ISO/IEC 13818-1.
    TS składa się ze skompresowanych składowych wizji, fonii i danych oraz
    tablic (PSI) umożliwiających urządzeniu odbiorczemu odbiór wybranego
    programu telewizyjnego lub radiowego oraz danych.

    Standard DVB definiuje dodatkowe tablice (SI) umieszczone w strumieniu oraz
    parametry transmisji w zależności od typu kanału transmisyjnego.
    System ten został opracowany dla sygnałów poddanych kompresji MPEG-2 ale
    jest na tyle otwarty, że nowe efektywniejsze algorytmy kompresji typu
    MPEG-4 part10 (H.264) mogą również być stosowane do przetwarzania obrazu i
    dźwięku.

  • 5. Data: 2011-05-31 04:06:31
    Od: Brooks <x...@j...pl>

    On May 21, 8:43 pm, Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>
    wrote:
    > Sadze, ze producenci odbiornikow TV przewidza mozliwosc
    > wymiany glowicy (tzw. tunera) na glowicę (DVB-T2 + DVB-C
    > + DVB-C2), ew. IP TV, oraz wlasciwe jej sterowanie.
    > Tak, jak to jest w niektorych STB telewizji SAT.

    <ciach>

    > Pzdr.J.P.

    Przez parcie na kase producenci tego gestu nie uczynia?

    Niedawno mialem przyjemnosc rozmawiac z pewnym panem znanym rowniez
    jako Jacek Torun.
    Pytalem o mozliwosc wspólpracy z tv-dongle starego dekodera n
    przeprogramowanego pod enigme.
    Chodzi o sprzet od telewizji n. Pan Jacek stwierdzil, ze do sticka nie
    ma sterownikow.
    Prawde mówiac niewiarygodnie to zabrzmialo.

    Producenci i uzytkownicy sprzetu to jednak dwie strony barykady i
    raczej na mile gesty tych pierwszych
    jak i lojalnosc oraz sentyment tych drugich nie ma co liczyc.

    Brooks

  • 6. Data: 2011-05-31 21:01:58
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj.

    Brooks:
    > Przez parcie na kase producenci tego gestu nie uczynia?

    Prawda. Raczej jest tendencja blokowania mozliwosci uzywania
    segmentow uniwersalnych - niefirmowych.

    Chyba przykladem ekstremalnym jest tutaj Dream Multimedia.
    Destrukcyjne dzialania firmy pamietam od czasow Magic CAM'a.
    Potem niszczyli co popadlo, a ostatnio nawet przejeli Enigme.

    To, ze uszkodzili celowo swoim oprogramowaniem, nie tylko
    CAM'y konkurencyjne, a przez pomylke wlasne - coz kazdemu
    moze sie zdarzyc.
    Ale niestety nie mieli sensownego pomyslu jak to naprawic,
    wiec chyba nie bardzo wiedzieli jak ten CAM dzialal.

    (Dopiero Wlosi zrobilie sensowny programator, a nie naprawa
    metoda DM - mloteczek, dlutko, lutownica, programator.)

    Ale w zakresie wlasnych produktow mozliwosc skladania
    z klockow, szczegolnie w drogich modelach (DM 8K), jest
    ogromna. No i wiadomo, wsparcie wielkiej rzeszy entuzjastow.

    > Pytalem o mozliwosc wspólpracy z tv-dongle starego
    > dekodera n przeprogramowanego pod enigme.

    A to rozbudziles moja ciekawosc :-)
    Nie sadzilem, ze prace az tak daleko zaszly.
    Przegladalem Forum, jest 60 stron i juz E2 - ogromna praca.

    Jezeli uzywasz Enigmy na tym dekoderze, prosze opisz
    aktualna sytuacje w kilku slowach.

    Pzdr.J.P.

  • 7. Data: 2011-06-02 09:40:24
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    >przeprogramowanego pod enigme.
    >Chodzi o sprzet od telewizji n. Pan Jacek stwierdzil, ze do sticka nie

    Hmmm, nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale:

    "Początek roku przyniósł niespodziankę dla posiadaczy tunerów DVB-T
    podłączanych przez USB do terminali nbox HDTV. Dzięki poszukiwaniom i
    eksperymentom prowadzonym przez samych posiadaczy udało się odnaleźć sposób
    na uruchomienie urządzenia z użyciem komputerów PC, zarówno pod systemem
    operacyjnym Windows (2000/XP/Vista/7) jak i Linux. Okazało się, że Tuner
    DVB-T USB jest zbudowany na bazie chipu AS-102 od Abilis, który jest
    wykorzystywany także w tunerze PCTV picoStick (74e) dla komputerów PC."

  • 8. Data: 2011-06-02 17:42:19
    Od: Brooks <x...@j...pl>

    On Jun 2, 10:40 am, "BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote:

> [...]
    > DVB-T USB jest zbudowany na bazie chipu AS-102 od Abilis, który jest
    > wykorzystywany także w tunerze PCTV picoStick (74e) dla komputerów PC."

    Wiec ktos mija sie z prawda. 100% w sieci jest opis jak uruchomic pod
    OS Windows.
    Czy podane informacje sa wystarczajace aby uruchomic DVB-T USB stick
    pod E2?
    I bylby to krok we wlasciwym kierunku.

    Brooks

  • 9. Data: 2011-06-02 20:14:05
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witam.

    BaX:
    > "Początek roku przyniósł niespodziankę ...

    Dzieki.
    -=-=-

    Czyli:
    G:{"Początek roku przyniósł niespodziankę"}

    mamy:
    [Stick DVB-T USB dla N-Box'a w PC]
    http://laki.dvhk.pl/test4/print.php?id=344

    oraz, m.inn.:
    [DVB-T w VLC]
    http://nhdtv.pl/forum/showpost.php?p=408167&postcoun
    t=16

    [Tuner DVB-T (USB) nBox w Linuksie]
    http://www.ubucentrum.net/2011/01/tuner-dvb-t-usb-nb
    ox-w-linuksie.html
    -=-=-=-=-=-=-

    Brooks:
    > Czy podane informacje sa wystarczajace aby uruchomic
    > DVB-T USB stick pod E2

    Niestety nie.
    Trzeba by bylo miec sterowniki dla konkretnej realizacji
    Enigmy 2, czyli odbiornika - STB.

    Dodatkowo bywa tez tak, ze np. sterowniki pod DM800,
    nie zawsze dzialaja prawidlowo na klonach.

    > Pan Jacek stwierdzil, ze do sticka nie ma sterownikow ...

    Jacek wyglada na osobe kompetentna.

    Poszukac w Sieci tez dobrze by bylo.
    No, ale na DVHK, na temat usprawnienia odbiornika jest, jak
    wspomnialem, 60 bitych stron. Wiec jest co czytac.

    Pzdr.J.P.

  • 10. Data: 2011-06-02 21:28:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <p...@s...pam.szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:

    > No, ale na DVHK, na temat usprawnienia odbiornika jest, jak
    > wspomnialem, 60 bitych stron. Wiec jest co czytac.

    A nie wrzucają Enigmy do Philipsów HD Cyfry?