  • 251. Data: 2013-09-18 19:46:36
    Temat: Re: Patrz w lusterka, mercedesy są wszędzie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-09-18 15:51, J.F pisze:
    >No i co z powyższego by miało wynikać?

    Ze na drodze tego mlodzienca zapewne nie jeden skrecajacy juz bywal i
    wszyscy jakos potrafili to zrobic bezpiecznie.

    >Wiem, że masz nawet bladego pojęcia (sam to napisałeś) jak wygląda to
    >miejsce, jak tam się ruch kształtuje itd. Teraz kombinujesz jak koń
    >pod gorę by tylko coś wymyślić.

    Sobie obejrzalem w google view.
    Jak pisalem - normalny kierowca nie wyjezdza jak widzi blisko
    samochody, strara sie przejechac szybko, a wtedy tych 35m/s jest za
    malo zeby w niego trafic.
    Cos musialo byc inaczej.

    >Tak właśnie upada Twoja wersja o niepoprawnym manewrze wykonanym
    >przez
    >kierowcę z Opla - skoro nawet 100km/h w Mercedesie by nie
    >doprowadziło
    >do wypadku to miał spory margines bezpieczeństwa, a Ty będziesz dalej
    >bredził...

    Ja tej analizy nie czytalem i nie wiem co zawiera, ale zawsze mozna
    napisac ze gdyby nie jechal 130 tylko 100, to by wymuszajacy zdazyl
    przejechac.
    Gdyby nie 70 ale 60, to tez by zdazyl o centymetry uciec.
    Calkowicie zgodne z prawda - tylko predkosci trzeba dopasowac do
    miejsca trafienia.
    Ale o to akurat nie podejrzewam.
    Mozna tez napisac ze gdyby jechal 100 i w pore zahamowal, to dalby
    rade sie zatrzymac.

    >To sprawa karna jak się dało zauważyć i tam ocenia się udział
    >w wypadku. Przypisano 100%.

    Przypisano by 30% a i tak mozna by skazac.
    Ale jak sie chce skazac surowo, to lepiej powiedziec ze 100%.

    >A to podważaj sobie, na zdrowie.

    >Miej nadzieję, że tak będzie w tym wypadku. Nawet Zientarskiemu się
    >nie udało:>

    Mam przeczucie graniczace z pewnoscia ze apelacja bedzie.

    A Zientarski rok utargowal. Widac sad uznal ze betonowy slup ponosi
    30% winny za wypadek.

    >Ciekawy wniosek. Proponuję estakadę do skrętu w lewo, będzie
    >jeszcze lepiej.

    estakada nieglupi pomysl na 3 pasowej drodze :-)

    >Zwykłe wystarczą, ale lepiej szklane - te masz chyba zbyt porysowane
    >:P

    Moje sa w swietnym stanie, to Enuel ma porysowane :-)

    >Generalnie uważam, że czasem mógłbym trochę więcej kultury okazać
    >(ale cóż, tylko człowiekiem jestem), niemniej pisałem ogólniej
    >o ruchu w DC.

    A przeciez my nie ogolnie, tylko o tym konkretnym skrzyzowaniu :-P

    J.

  • 252. Data: 2013-09-18 20:17:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-09-18 19:46, J.F pisze:

    > Ze na drodze tego mlodzienca zapewne nie jeden skrecajacy juz bywal i
    > wszyscy jakos potrafili to zrobic bezpiecznie.

    Aha, znaczy udało im się uciec przed nim? Być może, ale to zdaje się
    nie oni mają uciekać przed takim co to w mieście x3, tylko on ma się
    zastosować do zasad współżycia społecznego - ja już nawet explicite o
    przepisach nie wspominam.

    > Sobie obejrzalem w google view.

    Zdjęcia Księżyca też są powszechnie dostępne, ale ruchu na jego
    powierzchni na tej podstawie nie ocenisz.

    > Jak pisalem - normalny kierowca nie wyjezdza jak widzi blisko samochody,
    > strara sie przejechac szybko, a wtedy tych 35m/s jest za malo zeby w
    > niego trafic.
    > Cos musialo byc inaczej.

    Było inaczej - trafił się jeden mocno przeciętny inaczej:>

    > Ja tej analizy nie czytalem

    Niemniej Twoja wersja upadła na podstawie tego, czym się podpierałeś:>

    > Przypisano by 30% a i tak mozna by skazac.

    Nie kombinuj jak koń pod górę - za 30% nie dostałby takiego wyroku.

    > Ale jak sie chce skazac surowo, to lepiej powiedziec ze 100%.

    Nie jak się chce, a realnie oceniając to co zrobił i jaki był
    związek przyczynowo-skutkowy w konkretnym przypadku. To nie jest
    kwestia 'powiedzenia':>

    > Mam przeczucie graniczace z pewnoscia ze apelacja bedzie.

    Niech będzie, ma do tego prawo.

    > A Zientarski rok utargowal. Widac sad uznal ze betonowy slup ponosi 30%
    > winny za wypadek.

    Rzadko czytam takie idiotyzmy.

    ^^^^^^^^^^^^^^

    > A przeciez my nie ogolnie, tylko o tym konkretnym skrzyzowaniu :-P

    Wijesz się jak piskorz i tyle :>

  • 253. Data: 2013-09-18 20:30:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    > Ta tabelka zaklada opoznienie 0.55g, i to jest dalekie od idealu.

    > A na tej wsi co chwila ktos chce na droge wyjechac :-)

    > to malo mamy tych rozsadnych kierowcow, a 3/4 tych co widzisz to sie
    > po prostu zakretu boi :-)

    > Oj uwazaj. przy 180 czy 200 juz trzeba sie daleko przed siebe patrzec

    > A Niemcy nie zwalniaja. I co ciekawe, wypadkow wtedy jakos nie maja.

    wiesz jak jechałem keidyś z wakacji, autostradą w Niemczech, to tego samego
    wieczora w karambolu zginął jakeis znany facet.

    jazda 180 przy widoczności 50 metrów jest skrajna głupotą.

  • 254. Data: 2013-09-18 20:54:17
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-09-18 20:30, Marek Dyjor pisze:
    > J.F. wrote:
    (...)

    > wiesz jak jechałem keidyś z wakacji, autostradą w Niemczech, to tego
    > samego wieczora w karambolu zginął jakeis znany facet.
    >
    > jazda 180 przy widoczności 50 metrów jest skrajna głupotą.

    J.F. bzdury opowiada - jedni zwalniają, inni tną w ciemno.
    Nie mówiąc już o tym, że w wielu miejscach mają ograniczenia
    przy opadach. Wypadków też wcale mało nie mają, ale ofiar
    statystycznie znacznie mniej i niewielka jest w tym zasługa
    wieku samochodów.

  • 255. Data: 2013-09-18 23:28:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Sep 2013 20:30:35 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > wiesz jak jechałem keidyś z wakacji, autostradą w Niemczech, to tego samego
    > wieczora w karambolu zginął jakeis znany facet.
    >
    > jazda 180 przy widoczności 50 metrów jest skrajna głupotą.

    co do mgly to nic nie mowmy, bo u nas jak zalegnie, to karambole sa
    duze.

    Ja o zwyklym deszczu. Widocznosc dobra, droga sliska, a te cholery 140
    i ani mysla zwolnic. I nie wypadaja z drogi.

    J.

  • 256. Data: 2013-09-19 10:27:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Sep 2013, Artur Maśląg wrote:

    > To Twoja interpretacja.

    Ta interpretacja jest bardzo dobra.
    Bardzo niedobre jest domniemywanie, że pod "miał" kryje się stwierdzenie
    "miał bez względu na stan początkowy".
    A bardzo dobrze wyjaśnił problem nieustępowania wątek, w którym
    grupowicz zapodał link do filmiku z pojazdem PRZYSPIESZAJĄCYM
    po to, żeby zaparkować u kogoś w boku.

    I zupełnie bez znaczenia jest to, że zgodnie (jak sądzę) widzimy
    w tym (kiedyś tam opisywanym zdarzeniu) umyślność sprawcy.
    Ta umyślność w ogóle wyłącza rozważania nad "wymuszeniem".
    Ale jest ona bez znaczenia dla prostego faktu - nie były spełnione
    FORMALNE wymogi wymuszenia pierwszeństwa, zapisane w ustawie!
    I o ile pamiętam, na tym (a nie na dowodzeniu umyślności)
    skupiło się postępowanie co do unania winy za tamtą kolizję.

    W znacznej większości rozważań nad pierwszeństwem a priori
    przyjmuje się, że wystarczającym warunkiem do rozważań
    jest określenie dla stron że "jadą".
    Coraz bardziej zaczyna to wyglądać mi na niedopatrzenie.
    Zbytnie uproszczenie.

    I teraz pytanie na które nie widziałem odpowiedzi: czy przypadkiem
    gość z wyprzedzającego Mercedesa czasem nie PRZYSPIESZAŁ w trakcie
    wyprzedzania i zmiany pasa?

    Wszystko poniżej piszę pod kątem oceny zdarzenia JEŚLIBY
    tak było.

    Wniosek z przepisu o ustępowaniu pierwszeństwa jest obosieczny:
    z jednej strony zobowiązany do ustąpienia jest zobowiązany,
    bez względu na to czy widział lub nie widział - ma widzieć,
    a ściślej "jechać tak jakby widział".

    Ale z drugiej, ten sam warunek dotyczy drugiej części definicji:
    ma nie zmusić do gwałtownej zmiany prędkości.
    Jeśli ten "na pierwszeństwie" przyspieszał, a są podstawy do
    uznania, ze gdyby nie tylko nie przyspieszał, a jak ktoś tu
    to kiedyś ujął, "tylko odjął nogę z gazu", to do wypadku
    by nie doszło, wątpliwe staje się samo uznanie pierwszeństwa!

    Rozumiem że takie podejście może powodować opory - ale skoro
    uznajemy, że warunkiem wymuszenia nie jest to, czy zobowiązany
    widział, jakim prawem miałoby to mieć znaczenie wobec
    INNEGO kryterium - tego, że zmianę prędkości i tym samym
    położenia na jezdni i czasu do minięcia się lub kolizji
    pojazdów spowodował kierujący z pierwszeństwem?
    "Jakby jechał 50 metrów wcześniej lub później" chcemy uznać
    za fakt bez znaczenia w przypadku, kiedy przecinający
    jezdnię trafia się z nieprzyspieszającym pojazdem.
    Dlaczego ten sam argument nie ma byc równie bez znaczenia
    w przypadku, w którym "wymuszenie" jest wątpliwe bo sprawca
    przyspieszał?

    A jeśli tak, to czy takie cóś nie miało miejsca przy
    zderzeniu o którym jest wątek.

    > Jasne, będziesz zaprzeczał faktom, przecież jazda w mieście 130km/h to
    > tylko trochę szybciej niż 70km/h.

    Wyłącznie zależy od definicji "trochę" :|

    pzdr, Gotfryd

  • 257. Data: 2013-09-19 11:57:48
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    > Ta interpretacja jest bardzo dobra.

    To jest zła interpretacja i sam to poniżej udowodniłeś:>
    (...)

  • 258. Data: 2013-09-19 12:46:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-18 15:51, J.F pisze:
    > Nawet gazeta cytowala "ze gdyby nawet jechal 100km/h do do wypadku by
    > nie doszlo".
    > 100, a nie 55 :-)

    Śmieszny argument. Jakby jechał 180, to też do wypadku by nie doszło.

    --
    Liwiusz

  • 259. Data: 2013-09-19 12:51:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Aha, znaczy udało im się uciec przed nim?

    Nie, znaczy sie pojechali przepisowo i ustapili mu pierwszenstwa

    >Być może, ale to zdaje się
    >nie oni mają uciekać przed takim co to w mieście x3, tylko on ma się
    >zastosować do zasad współżycia społecznego - ja już nawet explicite o
    >przepisach nie wspominam.

    No wlasnie - on widzac nadjezdzajacy pojazd ma sie zatrzymac i skrecic
    za nim.

    >Było inaczej - trafił się jeden mocno przeciętny inaczej:>

    Jego predkosc zostala w powyzszym uwzgledniona i okazala sie
    niewystarczajaca.
    Cos jeszcze musialo zaistniec.

    >Nie kombinuj jak koń pod górę - za 30% nie dostałby takiego wyroku.

    Nie ma takiego przepisu ze nie moze.
    Jesli jego naruszenie przepisow bylo razace, to powinien dostac duzy
    wyrok, a ten drugi jeszcze wiekszy :-)

    >Rzadko czytam takie idiotyzmy.

    Czyli uwazasz ze to sad pierwszej instancji sie pomylil ?

    J.

  • 260. Data: 2013-09-19 13:02:19
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-09-19 12:51, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    (...)

    > Czyli uwazasz ze to sad pierwszej instancji sie pomylil ?

    Przestań bredzić - przeczytaj lepiej uzasadnienie:>