  • 11. Data: 2012-10-22 01:19:30
    Temat: Re: Pasywne GT630 czy poczekać?
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2012-10-21 23:49, PK pisze:

> [...]
    - jest w cenie co wiatrakowy 7770). Uznałem, że może ciebie zainteresować więc
    podrzucam. Nie masz HDMI w monitorze?

    > Nie mam. I prawdopodobnie nie będę miał w dokupionym drugim.
    > Inaczej po co upierałbym się przy 2xDVI? :)

    Tak już całkowicie w oderwaniu od wojenek Radeon vs GF - o ile to będzie
    to nowy (w znaczeniu fabrycznie nowy a nie dla Ciebie ;) monitor, do
    zastanów się czy warto kupować urządzenie bez HDMI.
    Producenci kart zapowiedzieli, że od 2013 albo 2014 DVI idzie w odstawkę
    i przechodzić będą na HDMI + DP jeśli chodzi o złącza
    cyfrowe, a monitor kupuje się jednak na trochę dłużej niż 2 lata.
    Co ciekawe - biorąc pod uwagę pozycjonowanie kart na rynek (nie mające
    nic wspólnego z sensownością ekonomiczną w dobie urządzeń cyfrowych po
    obu stronach kabla) jest szansa, że w budżetowych kartach nieśmiertelne
    DSUB przeżyje DVI ;)

    --
    /MB

  • 12. Data: 2012-10-22 09:05:31
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > o, powiew historii :) coś jak swego czasu z GeForce 4 - 4200Ti zgodna z
    > DX8 a MX420 - DX7

    GeForce'owa seria 9 tez byla odgrzewanym kotletem :)

  • 13. Data: 2012-10-22 21:17:38
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-21, Michal <d...@d...mailexpire.com> wrote:
    > Tak już całkowicie w oderwaniu od wojenek Radeon vs GF - o ile to będzie
    > to nowy (w znaczeniu fabrycznie nowy a nie dla Ciebie ;) monitor, do
    > zastanów się czy warto kupować urządzenie bez HDMI.

    Warto z przynajmniej dwóch powodów (choć powiązanych).
    1) Monitory z HDMI są duże (według skąpiec.pl jakieś 90% aktualnej
    oferty to 1080p, głównie 23" i więcej). Chciałbym 20" 1600x900, bo
    taki jeden już mam. W każdym razie nie wchodzi w grę nic ponad 22".
    2) Monitory z HDMI są droższe. Bez problemu kupię wystarczający model z
    DVI za 600 zł. Na porównywalny model z HDMI musiałbym wyłożyć o 400 zł
    więcej (a wybór i tak mniejszy).

    > Producenci kart zapowiedzieli, że od 2013 albo 2014 DVI idzie w odstawkę
    > i przechodzić będą na HDMI + DP jeśli chodzi o złącza
    > cyfrowe, a monitor kupuje się jednak na trochę dłużej niż 2 lata.

    Oczywiście. Np. tego, który już stoi na biurku, zamierzam używać przez
    jakieś 10 lat, a ma dopiero 3 :). Ale cóż to zmienia? Kartę graficzną
    też kupuję na przynajmniej 5 lat (chyba że wcześniej zdechnie).

    Porzucanie DVI mi nie przeszkadza, bo istnieją przejściówki. Mogą
    sobie porzucać dowoli :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 14. Data: 2012-10-23 02:40:50
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-10-21 14:21, PK pisze:
    > Planuję postawienie na biurku drugiego monitora i jest to chyba niezły
    > moment na kupienie karty graficznej (teraz jestem na zintegrowanej
    > X4500).
    A co stoi na przeszkodzie, by nadal na zintegrowanej pozostać?
    Jeśli to brak drugiego wyjścia cyfrowego, to da się szybko i tanio
    załatwić odpowiednim interfejsem (dvi-add2 do kupienia za kilka zł na
    alledrogo -
    http://www.asus.com/999/html/events/mb/mbimages/dvi_
    add_card.jpg -
    wsadza się to w złącze PCIe, ale to tylko wyprowadzenie sygnału z
    zintegrowanej karty (dowolny intel GMA/HD).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 15. Data: 2012-10-23 20:06:57
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-23, BartekK <s...@d...org> wrote:
    > A co stoi na przeszkodzie, by nadal na zintegrowanej pozostać?

    Bo chcę mieć w domu dostęp do GPGPU i może kiedyś w coś zagrać (tak
    jak pisałem kilka linijek pod powyższym cytatem :)).

    pozdrawiam,
    PK

  • 16. Data: 2012-10-25 02:05:53
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 21.10.2012 o 14:21 PK <P...@n...com> pisze:

    > Planuję postawienie na biurku drugiego monitora i jest to chyba niezły
    > moment na kupienie karty graficznej (teraz jestem na zintegrowanej
    > X4500).
    Moze zamiast doplacac do dodatkowego GPU, zainteresuj sie przesiadka na
    IvyBridge (i7v2/E3v2)? Do tego przejsciowka z HDMI na DVI i juz sa dwa
    wyjscia :) Zawsze tez mozna dokupic za ~70zl na allegro AMD FirePro 2270,
    pod ktore podlaczysz dodatkowe dwa monitory. W stresie ta karta ciagnie
    max 15W ;)

    Wiem, drogie, aczkolwiek jakas podpowiedz jest ;)
    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.

  • 17. Data: 2012-10-25 20:44:13
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-25, Jaskiniowiec <j...@p...pl> wrote:
> [...]
    > max 15W ;)
    >
    > Wiem, drogie, aczkolwiek jakas podpowiedz jest ;)

    Niekoniecznie, bo Ivy Bridge to nie tylko i7. HD4000 w i3 się chyba
    niczym istotnym nie różni.

    Nie ukrywam, że jestem zachwycony IvyBridge (nawet jest "prawie
    rzeczywisty" generator losowy - dla mnie super sprawa). Nie mniej to
    oznacza przebudowę całego kompa, a mój ma raptem 2 lata i - pomijając
    jakąś niespodziewaną okoliczność (śmierć podzespołów, niebywały nadmiar
    gotówki) - raczej nie rozstanę się z nim przez przynajmniej drugie
    tyle.

    I chciałbym dać Intelowi te 2 lata na rozwój wielordzeniowych układów.
    Pewnie niedługo będą już konkurować w dedykowanymi GPU w obliczeniach,
    a w pewnej chwili na pewno je wyprą. Na razie są to tylko dobre układy,
    ale z marginalnym wsparciem i zapleczem. Tzn. gdybym dziś był gotów na
    Intela zamiast NVidia, to równie dobrze mógłbym po prostu kupić
    coś od ATI. W aktualnej sytuacji wolałbym zostać przy układach
    z CUDA :).

    Ale sugestia bardzo dobra, więc tak czy siak dzięki :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 18. Data: 2012-10-26 15:36:08
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 25.10.2012 o 20:44 PK <P...@n...com> pisze:

> [...]
    > z CUDA :).
    >
    > Ale sugestia bardzo dobra, więc tak czy siak dzięki :).

    Chodzilo mi o to, ze IvyBridge maja zaimplementowane w krzemie wsparcie
    dla OpenCL [1]. Nie jest to CUDA, aczkolwiek padaly w tym watku glosy za
    AMD, a skoro AMD, to wlasnie OpenCL. Nie wiem, co jest w i3, bo zawsze
    interesowalem sie tylko i5,i7 oraz E3 i E5.

    A ta dodatkowa karta FirePro, to po to, bys mogl bezstresowo podpiac tyle
    monitorow ile potrzebujesz, przy malym poborze pradu, bez protez w postaci
    przejsciowek przy okazji moc czasem pograc. Nie wiem, jak wsparcie na tej
    AMD wobec OpenCL, jednakze w takim zestawie nalezaloby to i tak do Intela.

    Inna kwestia, ze CUDA bedzie jednak wypierane na rzecz OpenCL, wiec
    inwestycja czasu w CUDA jest pod znakiem zapytania...

    Zawsze tez mozesz poczekac na nastepce IvyBridge, ktory spodziewany jest
    za pol roku. Niestety, bedzie to wymagalo wymiane praktycznie calej
    platformy, bo zmienia sie tez podstawka.

    1)
    https://www.google.com/search?client=opera&rls=pl&q=
    ivy+bridge+opencl&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

  • 19. Data: 2012-10-26 21:52:00
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-26, Jaskiniowiec <j...@p...pl> wrote:
> [...]
    > AMD, a skoro AMD, to wlasnie OpenCL. Nie wiem, co jest w i3, bo zawsze
    > interesowalem sie tylko i5,i7 oraz E3 i E5.

    Głosy za AMD padały, ale nie z mojej strony. Aktualnie koncentruję uwagę
    na kartach z CUDA, a konkurencji daję czas na dojrzewanie :).

    No i u mnie jest dokładnie przeciwnie. Zwracam uwagę głównie na i3
    (ew. i5), a i7 zupełnie ignoruję. O Xeonach nie wspominając :).
    W ogóle na dzień dzisiejszy tak silne procesory nie są mi w ogóle
    potrzebne. Już mój Dual-Core E5400 się strasznie nudzi. Za nowymi
    CPU przemawiają głównie jakieś ciekawe nowości (typu wielordzeniowe
    GPU, RdRand).

    > Inna kwestia, ze CUDA bedzie jednak wypierane na rzecz OpenCL, wiec
    > inwestycja czasu w CUDA jest pod znakiem zapytania...

    Czy będzie wypierana: nie wiem. Może tak, może nie.
    Dziś dużo łatwiej zacząć od CUDA i to jest dla mnie kluczowy argument.

    Jak patrzę na ten rynek, to mam nieoparte wrażenie, że może się to
    zakończyć w bardzo niespodziewany sposób. Np. taki, że OpenCL (należące
    do Apple, wspierane przez największe korporacje w branży) zostanie jakoś
    zamknięte - np. poprzez ograniczoną licencję. Tymczasem CUDA (dziś
    związana z jedną firmą) mogłaby pozostać popularną alternatywą wśród
    naukowców.
    Może nawet NVidia (przyciśnięta do muru) postanowi ją zupełnie uwolnić?
    Po co mieliby trzymać do końca umierającą technologię?

    > Zawsze tez mozesz poczekac na nastepce IvyBridge, ktory spodziewany jest
    > za pol roku. Niestety, bedzie to wymagalo wymiane praktycznie calej
    > platformy, bo zmienia sie tez podstawka.

    Ja jestem na LGA775, więc bez różnicy. No i naprawdę dobrze mi z tym
    procesorem, więc w zmianę w najbliższym czasie szczerze wątpię.

    pozdrawiam,
    PK