  • 21. Data: 2010-10-17 23:46:12
    Temat: Re: Parkowanie pojazdu pod budową.
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-10-17 22:14, LEPEK pisze:

    > Nie - w likwidacji z OC nie ma niskiej szkodliwości, ewentualnie zbyt
    > niska szkoda (nie wiem, czy przy OC też...)

    Właśnie o tym pisałem, o niskiej szkodzie. Minimalna szkoda likwidowana
    z OC wynosi 300 zł. Poczytaj OWU.

    > Z tego, co się orientuję koszt lakierowania jednego elementu w nowej M5
    > i w Polonezie jest podobny, więc o co ci chodzi?

    O to chodzi, że w nowej M5 by bardziej zabolało pochlapanie betonem, niż
    w starej piątce. :)

  • 22. Data: 2010-10-18 00:07:35
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Filip KK napisal:
    > Właśnie o tym pisałem, o niskiej szkodzie. Minimalna szkoda likwidowana
    > z OC wynosi 300 zł. Poczytaj OWU.

    Że co?! OWU to sprawa pomiędzy ubezpieczonym sprawcą i jego TU.
    Dla poszkodowanego nie ma szkody minimalnej. Z każdą ma prawo wystąpić
    do TU sprawcy.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 23. Data: 2010-10-18 09:03:18
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2010-10-17 23:46, Filip KK pisze:

    > Właśnie o tym pisałem, o niskiej szkodzie. Minimalna szkoda likwidowana
    > z OC wynosi 300 zł. Poczytaj OWU.

    Znów mieszasz wszystko...

    Po pierwsze - do OC nie ma OWU. Jest USTAWA z dnia 22 maja 2003 r. o
    ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i
    Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z 2003 r. Nr 124
    poz.1152 z późn. zm.).

    Nie ma w niej nic o minimalnej szkodzie likwidowanej z tego ubezpieczenia.

    Te 300 zł może dotyczyć ewentualnie twojego AC, z którego możesz sobie
    zlikwidować szkodę (i ew. potem zwrócić się do TU szkodnika), ale tu
    każda firma stosuje swoje regulaminy, więc czytanie mojego OWU ma się do
    twojego przypadku nijak.

    ALE: nie mówimy przecież o szkodzie posiadacza pojazdu, tylko
    wykonującego prace budowlane, prawda?

    > O to chodzi, że w nowej M5 by bardziej zabolało pochlapanie betonem, niż
    > w starej piątce. :)

    A mnie chodzi o to, że z punktu widzenia likwidacji takiej szkody jest
    to praktycznie bez różnicy (o ile nowa M5 nie będzie mieć jakiegoś
    specjalnego rodzaju lakieru).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 24. Data: 2010-10-18 14:17:50
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sat, 16 Oct 2010 21:53:17 +0200, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    >Jak to sprawdzić, jeśli szkody nie są powyżej 300 zł?
    >To tylko małe kropki betonu na całym samochodzie...

    300 zł to granica odpowiedzialności TU. Poniżej - płaci sam
    ubezpieczony.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 25. Data: 2010-10-18 14:38:27
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Filip KK" <n...@n...pl> wrote in message

    > Nie było i nie ma zakazu, zaparkowałem normalnie na chodniku. Między
    > samochodem a ich ogrodzeniem pozostawiłem 2 metry przejścia dla ludzi. A
    > że kilka metrów dalej wznoszą budynki, to nie moja wina, że nie
    > zabezpieczają odpowiednio swojej budowy, że beton leci na samochody
    > zaparkowane za ich ogrodzeniem...
    >
    > Jak udowodnić, że zniszczyli? Skoro teoretycznie nie zniszczyli? Dopiero
    > jak zacznie się drapać ten beton, to można uszkodzić lakier... Jakieś może
    > pomysły macie? :)

    Co ty chcesz drapac? Ich ubezpieczalnia i ich zmartwienie, odstawiasz
    samochod do warsztatu i odbierasz w takim stanie, w jakim byl.

    Zaczniesz grzebac, znajda sto powodow, zeby nie wyplacic.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 26. Data: 2010-10-19 06:33:23
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Powiem tak: masz dwa wyjścia.
    1. szybciutko pojechać na myjnię z Karcherem i umyć (beton nie twardnieje od
    razu tylko stopniowo, więc jak sprawa świeża, to i beton jeszcze słaby). Nie
    powinny zostać po tym żadne ślady. Jak nie puszcza to spróbuj oporne kropki
    namoczyć octem.
    2. wzorem amerykańskim ścigać budowlańców po sądach licząc na wysokie
    odszkodowanie. Podobno pewna Amerykanka dostała kupę kasy od producenta
    mikrofalówek po tym, jak wysuszyła własnego kota, a w instrukcji nic nie
    było napisane, że kotów się tak nie suszy ;-)
    Weź jednakże pod uwagę, że u nas nie USA i możesz stracić trochę czasu, a
    ewentualne odszkodowanie może nie być tak wysokie, jak liczysz.
    Jacek

  • 27. Data: 2010-10-19 10:56:12
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Jacek" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > mikrofalówek po tym, jak wysuszyła własnego kota, a w instrukcji nic nie
    > było napisane, że kotów się tak nie suszy ;-)

    Polacy maja dziwna tendencje do okazywania swojej zekomej wyzszosci
    intelektualnej nad reszta swiata, co jest bardzo dzwine biorac pod uwage
    fakt, jak latwo lykaja wszelkie urban legends i powtarzaja dalej. :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 28. Data: 2010-10-19 10:56:44
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
    > "Jacek" <m...@g...pl> wrote in message
    >
    > Polacy maja dziwna tendencje do okazywania swojej zekomej wyzszosci

    *rzekomej, zjadlo literke.

  • 29. Data: 2010-10-19 12:51:09
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jacek napisal:
> [...]
    > mikrofalówek po tym, jak wysuszyła własnego kota, a w instrukcji nic nie
    > było napisane, że kotów się tak nie suszy ;-)

    To było w Australii, nie w USA :)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek