  • 31. Data: 2014-12-08 17:15:51
    Temat: Re: Parking dla niepełnosprawnego - zmiany?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marcin N wrote:

    > Możesz podrzucić jakiś przepis, który to potwierdza?
    > Znam kilku cwaniaczków, którym chętnie utrę nosa.

    <http://www.niepelnosprawni.gov.pl/aktualnosci/art38
    4,nowe-zasady-wydawania-kart-parkingowych.html>

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 32. Data: 2014-12-08 17:20:56
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 08/12/14 16:44, Marcin N wrote:
    > Możesz podrzucić jakiś przepis, który to potwierdza?

    PoRD, Art. 8,
    > 2. Przepis ust. 1 stosuje się również do:
    > 1) kierującego pojazdem, który przewozi osobę niepełnosprawną legitymującą się
    kartą parkingową;

    przy czym "przewozi" znaczy "w tym momencie", a nie "raz na ruski rok".

    --
    Alf/red/

  • 33. Data: 2014-12-08 17:56:48
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > A co do systemów prawnych to istnieje złoty środek
    > który ewidentnie żeśmy przeskoczyli w zapale legislacji wszystkiego.
    > Jest to jasne nawet w kręgach politycznych, tylko jakoś trudne do
    > naprawienia, bo nawet ci co chcieli to g... zrobili.

    To nie jest problem, co się uchwaliło w sejmie, tylko to jest szerszy
    problem mentalności społeczeństwa. Typowy Polak węszy spisek we
    wszystkim, każdego podejrzewa o oszustwo, cwaniactwo itp. Z tego powodu
    są te wszystkie zaświadczenia, papierki, legitymacje itp.

    Swego czasu w urzędach zezwolono na oświadczenie zamiast zaświadczenia,
    i co? Całe stado urzędników krzywo patrzy na oświadczenia i próbuje
    perswadować petentom, że lepiej będzie jak przyniosą zaświadczenia,
    chociaż nie potrafią wyjaśnić co będzie lepiej.

    Dlatego można sobie pisać różne rzeczy w ustawach. Dopóki nie zmieni się
    mentalność, to będzie jak jest.

  • 34. Data: 2014-12-08 18:15:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-08 12:54, Jacek Maciejewski wrote:

    > No właśnie - masz kwitek - jesteś czysty. Nie masz papierka - to choćbyś
    > zdychał nie masz prawa. To przejaw nadmiernej regulacji prawnej. Nasze
    > prawo koniecznie trzeba odchudzić.

    Rozumiem, że jesteś też przeciw obowiązkowi wkładania kwitka od
    parkometru za szybę? No bo jak to - masz kwitek jesteś czysty nie masz
    kwitka - nie masz prawa parkować (choćbyś nawet zapłacił, albo miał
    abonament)?

    Wytłumaczę ci jak krowie na rowie. Nie da się inaczej, bo społeczeństwo
    zawiera w sobie niestety jednostki które w dupie mają zasady współżycia
    społecznego i liczy się dla nich tylko ich własna dupa. dlatego niektóre
    rzeczy trzeba regulować tak, żeby w obawie o własną dupę, na miejscach
    dla niepełnosprawnych nie stawali. Ot i cała filozofia. A jak pozwolisz
    stawać bez identyfikatora, to jak złamiesz nogę to i tak na miejscu dla
    niepełnosprawnych nie zaparkujesz. Będą tam już stały fury (przeważnie
    drogie) "połamańców".

    Zresztą właśnie uprawnienia weryfikują - zaraz będzie kwik, że przez to
    i tak uciskana i pokrzywdzona grupa niepełnosprawnych nagle w wyniku
    działań Tusk^H^H Kopacz zbiedniała i jak wcześniej co drugiego stać było
    na SUVa, tak teraz bieda i rdza;)

    Shrek.

  • 35. Data: 2014-12-08 18:21:29
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-08 17:20, Alf/red/ pisze:

    > PoRD, Art. 8,
    >
    > przy czym "przewozi" znaczy "w tym momencie", a nie "raz na ruski rok".

    a mi się wydaje że wybroni się tekstem "przyjechałem odebrać/przywieźć
    osobę niepełnosprawną" (nawet jak jej w danym momencie w aucie nie ma) -
    bo co - jak delikwent nie odbierze mandatu lub otrzyma go zaocznie to
    osoba niepełnosprawna może potwierdzić jego wersję...
    Jeżeli nie mam racji - to np. zawożę osobę niepełnosprawną do lekarza,
    ona wysiada, odprowadzam ją po schodach, wracam i ciach-mandat. Po
    godzinie przyjeżdżam ją odebrać - no tu już może prościej bo po kilku
    minutach ta osoba pojawi się przy aucie (jak ją ktoś do niego doprowadzi)

    Łukasz

  • 36. Data: 2014-12-08 18:26:49
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-08 12:14, Marcin N pisze:
    > W TV ruszyła kampania o zmianie przepisów dot. miejsc dla
    > niepełnosprawnych.
    >
    > http://www.kartaparkingowa.pl/
    >
    > Wszedłem na stronę i widzę - że jest w zasadzie po staremu.
    > Dalej nie mogę zaparkować na takim miejscu gdy mam pasażera ze złamaną
    > nogą, który porusza się o kulach.
    >
    > Za to wystarczy mieć kwitek za szybą i jesteśmy "kryci".
    > Szkoda.

    a czy ktoś weryfikuje ilość miejsc dla inwalidów? bo są miejsca gdzie
    podjeżdżam i zawsze koperty są zajęte (czyli powinno ich być więcej), a
    są takie, gdzie koperty cały czas stoją wolne (a są trzy wymalowane -
    taka strata miejsca, można by pozostawić jedną, z tego co obserwuję
    inwalidzi ruchowi nie są inwalidami umysłowymi i na dwóch kopertach
    często mieszczą trzy samochody pozostawiając sobie wystarczającą ilość
    miejsca)
    Moim zdaniem powinna być możliwość regulacji miejsc parkingowych (np.
    rada osiedla jest od tego żeby stwierdzić czy w kiosku na rogu można
    sprzedawać wódkę, mogliby oceniać czy w danym momencie nie ma za dużo/za
    mało miejsc dla inwalidów)

    Łukasz

  • 37. Data: 2014-12-08 19:01:44
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2014-12-08 15:19, Marcin N pisze:

    > Oprócz kart powinna działać też logika: gdy pasażer chodzi o kulach to
    > nie powinien w ogóle potrzebować głupiej karty.
    >
    > Tymczasem procedura jest tak bezsensownie uciążliwa, że zdążą
    > człowiekowi zdjąć gips a zezwolenia nie dostaniesz.

    ależ drogi Watsonie, przecież to logiczne - jegomość ze złamaną nogą to
    przecież osoba chora (ew. kontuzjowana), a nie niepełnosprawna ;-P

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 38. Data: 2014-12-08 19:21:30
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 8 Dec 2014 14:27:52 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > to fakt. w Warszawie komisja jest w starej kamienicy na 2 piętrze bez
    > windy. A niepełnosprawny musi się stawić osobiści bo urzędnicy przecież
    > w orzeczenie lekarskie nie uwierzą

    W Gdańsku na trzecim piętrze. Ale za z windą :) Ale zepsutą!
    http://zdrowie.trojmiasto.pl/Gdansk-testuje-niepelno
    sprawnych-n84420.html

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 39. Data: 2014-12-08 20:29:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 08 Dec 2014 18:15:27 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > parkometru za szybę? No bo jak to - masz kwitek jesteś czysty nie masz
    > kwitka - nie masz prawa parkować (choćbyś nawet zapłacił, albo miał
    Źle rozumiesz. Bilet poświadczający wykupienie prawa do parkowania ma
    status podobny do biletu do kina czy na tramwaj i nie jest umocowany
    prawnie tylko administracyjnie.

    > Wytłumaczę ci jak krowie na rowie. Nie da się inaczej, bo społeczeństwo
    > zawiera w sobie niestety jednostki które w dupie mają zasady współżycia
    > społecznego i liczy się dla nich tylko ich własna dupa.
    A tu masz częściową rację. Społeczeństwu naszemu daleko do miana
    obywatelskiego. Poprawa na tym polu jest konieczna by żyło się
    wygodniej. Ale droga do tego celu nie wiedzie przez regulacje ustawowe
    czy zaostrzanie kar tylko przez wychowanie, co z natury jest poooowolne.

    --
    Jacek

  • 40. Data: 2014-12-08 21:19:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-08 20:29, Jacek Maciejewski wrote:

    > Źle rozumiesz. Bilet poświadczający wykupienie prawa do parkowania ma
    > status podobny do biletu do kina czy na tramwaj i nie jest umocowany
    > prawnie tylko administracyjnie.

    Przepraszam, ale nie chwytam tej subtelnej różnicy.

> [...]
    > obywatelskiego. Poprawa na tym polu jest konieczna by żyło się
    > wygodniej. Ale droga do tego celu nie wiedzie przez regulacje ustawowe

    Nikt nie pisze o zaostrzeniu. Po prostu o karaniu.

    > tylko przez wychowanie, co z natury jest poooowolne.

    Co proponujesz w okresie przejściowym - żeby każdy decydował czy wolno
    mu parkować na miejscu dla niepełnosprawnych?

    Nie chciałbym niszczyć twojej wiary w ludzi, ale...

    Shrek.