  • 31. Data: 2009-01-05 10:32:58
    Temat: Re: Panasonic G1 - macałem
    Od: j...@a...at

    On 4 Jan., 21:04, "kurdybanek" <k...@o...pl> wrote:

    > Sama idea jest dobra tzn. usunięcie lustra. Gorzej z realizacją pomysłu
    > wymiennych obiektywów, których do lustrzanek jest cała masa, a u Panasonica
    > będzie kilka za parę lat jak dobrze pójdzie. Wiec nie tedy droga.

    wybor jest spory

    G1 ma format Micro FT
    podchodza wszystkie obiektywy z formatu FT po zastosowaniu adapteru.
    na razie obiektywy z systemu leici (/panasonic (bagnet FT) podchoca
    bez ograniczen , z systemu olympusy cos tam nie dziala - chyba AF
    ale olympus zapowiada wypuszczenie adapteru gdzie obiektywy beda
    dzialac bez ograniczen.
    wybor bedzie spory.

  • 32. Data: 2009-01-05 10:44:45
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Stąd, że ceny obiektywów FF jakoś nie spadły przez ostatnie 30 lat.

    A windows prawda. Najlepsze konstrukcje sprzed np 20 lat to dziś
    kosztują często ułamek swojej ceny. Przykładowo w minolcie 28-135/4-4.5
    czy 70-210/4. Oba były topowymi szkiełkami z kiedyś i do dziś jakościowo
    są naprawdę niezłe! :)

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 33. Data: 2009-01-05 10:48:00
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    John Smith pisze:
    > Wypuszczenie takiego adaptera kosztuje grosze, a pomysł marketingowo
    > niezły. Na pierwszy rzut oka uzyskujemy cyfrową Leikę.
    > Niestety na drugi rzut oka, jak uwzględnimy cropa x2, to ma to już
    > znacznie mniejszy sens.
    > Ale może się mylę.

    Crop cropem, ale brak dalmierza może ciągle boleć.
    Otrzymujemy raczej pseudo "lustrzankę" z możliwością podpięcia szkieł
    pod nią.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 34. Data: 2009-01-05 10:48:54
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

> [...]
    > kosztują często ułamek swojej ceny. Przykładowo w minolcie 28-135/4-4.5
    > czy 70-210/4. Oba były topowymi szkiełkami z kiedyś i do dziś jakościowo

    Ale mają AF? BO manualne to wiesz...

  • 35. Data: 2009-01-05 10:51:39
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    j...@a...at pisze:
    > G1 ma format Micro FT
    > podchodza wszystkie obiektywy z formatu FT po zastosowaniu adapteru.
    > na razie obiektywy z systemu leici (/panasonic (bagnet FT) podchoca
    > bez ograniczen ,

    Znaczy przejściówka czyta z ruchu pierścienii jaką odległość ustawiają,
    czy podgląd tylko na LCD/EVF?

    > z systemu olympusy cos tam nie dziala - chyba AF
    > ale olympus zapowiada wypuszczenie adapteru gdzie obiektywy beda
    > dzialac bez ograniczen. wybor bedzie spory.

    No te, które działają z LV. Większość chyba się da zaaktualizować
    (firmware).

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 36. Data: 2009-01-05 11:03:20
    Od: j...@a...at

    > Znaczy przejściówka czyta z ruchu pierścienii jaką odległość ustawiają,
    > czy podgląd tylko na LCD/EVF?

    tak przejsciowka oryginalna czyta wszystko i obiektywy ( panasonic /
    leica) podchodza bez ograniczen
    aktualnie kosztuje nie malo ok 250 euro.
    Jest to adapter produkowany przez panasonica jako rozszerzenie
    systemu.
    dzieki temu podchodza i leicowskie niekiedy bardzo drogie obiektywy
    ( za to jasne ) FT.

    przejsciowke do m39 produkuje bodajze hama i kosztuje na razie ok 150
    euro

    >  > z systemu olympusy cos tam nie dziala - chyba AF

    > No te, które działają z LV. Większość chyba się da zaaktualizować
    > (firmware).

    system FT ma 9 kontaktow MF 11 kontaktow na razie nie ma adapteru do
    olympusa aby wszystko dzialalo , ale ma sie ukazac na dniach
    ( tygodniach , miesiacach ? ) .

    olympus wypuscil ( pokazal , mozenie ma jeszcze w sprzedazy) kompakta
    na system Micro FT.
    Bardzo zgrabny aparacik - do niego podejda obiektywy z G1 bez
    problemu,
    zaczyna zapowiadac sie ciekawie.

    XXX

  • 37. Data: 2009-01-05 11:37:44
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał:

    > Ale mają AF? BO manualne to wiesz...
    > [...]

    A miałeś AF w lustrzankach 30 lat temu? Bo... jeśli dobrze pamietam pierwszą
    lustrzanką z pasywnym AF był Pentax ME-F wypuszczony na rynek w 1981 roku...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 38. Data: 2009-01-05 11:41:16
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Marek Wyszomirski wrote:

    > A miałeś AF w lustrzankach 30 lat temu? Bo... jeśli dobrze pamietam pierwszą
    > lustrzanką z pasywnym AF był Pentax ME-F wypuszczony na rynek w 1981 roku...

    No to zamień 30 na 20. Ceny szkieł z AF są dziś tak samo wysokie jak kiedyś. Te
    tanie dają okropną maź na brzegach kadru. FF = przynajmniej 3000 zł na
    standardowy obiektyw.

  • 39. Data: 2009-01-05 11:55:05
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    > No to zamień 30 na 20. Ceny szkieł z AF są dziś tak samo wysokie jak
    > kiedyś.

    Nie wiem - nie pamiętam cen z 1989 roku.

    > Te tanie dają okropną maź na brzegach kadru. FF = przynajmniej 3000 zł na
    > standardowy obiektyw.

    Naprawdę? A skąd masz takie dane? Proponuję sprawdzić ceny zanim zaczniesz
    się ośmieszać. Daleko nie szukając -
    http://www.ceneo.pl/Obiektywy;017Staloogniskowe_P2-1
    1072.htm.
    Nie jestem pewien - być może faktycznie w ciągu ostatnich 20 lat ceny
    obiektywów niewiele się zmieniły. Twierdzenie natomiast, że na dobry
    standard full-frame trzeba wydać co najmniej 3000zł to wierutna bzdura.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 40. Data: 2009-01-05 12:04:48
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Marek Wyszomirski wrote:

    > Nie wiem - nie pamiętam cen z 1989 roku.

    Wystarczy że obecnie są wysokie.

> [...]
    > obiektywów niewiele się zmieniły. Twierdzenie natomiast, że na dobry
    > standard full-frame trzeba wydać co najmniej 3000zł to wierutna bzdura.

    Stałka stałką. Mało kto z amatorów używa stałek.
    Pokaż np. odpowiednik takiego 55-200 który ze stabilizacją kosztuje jakieś 700
    zł na cropie.