    From: "Piotrek" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Odp: Pad zewnętrznego HDD
    Date: Mon, 18 Jul 2011 23:46:28 +0200

    Użytkownik "Kenjiro" <k...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:j00t6o$1v$1@sunflower.man.poznan.pl...
    > Witam
    >
    > Używałem do tej pory do różnych zadań dysku A-DATA CH91 na USB. Któregoś
    > razu po podłączeniu do kompa pojawił się komunikat, że dysk wymaga
    > sformatowania przed użyciem i zapisane dane przepadły. Po sformatowaniu
    > niby jest ok, ale po podłączeniu dysk nie zgłasza się jako "A-DATA CH91"
    > jak dotąd, tylko jako Dysk wymienny.
    > Czy to już jego kres? Wyrzucić czy używać?
    > Co mogło paść?
    >
    > Dzięki

    Mam identyczny dysk (300GB) i miałem identyczny problem. Sprawdzałem na
    kilku różnych komputerach - wszędzie to samo.
    Użyłem narzedzia GetDataBack i odzyskałem wszystkie dane (byłem
    zdterminowany bo to były zdjęcia zgrane na wakacjach). trwało to co prawda
    5h ale odzyskałem wszystko.
    Po nowym formatowaniu dysk działa OK.
    Przeleć swój programem do oceny stanu dysków, może da radę odczytać dane
    S.M.A.R.T i wówczas podejmij dcyzję.